۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت «روز دختر مبارک»

روش صحیح آرایش چشم، وقتی لنز داریم!

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
روش صحیح آرایش چشم، وقتی لنز داریم!

اگر ترجیح می‌دهید به جای عینک از لنزهای طبی استفاده کنید، احتمالا بعد از آرایش چشم خارش و قرمزی را تجربه کرده‌اید. خوشبختانه با چند تغییر ساده در عادات آرایش روزانه، می‌توانید مطمئن شوید دوباره سوزش‌های زجر‌آور را نخواهید داشت. فقط این نکات که توسط چشم‌پزشکان تایید شده است را رعایت کنید تا از شر این خارش‌ها راحت شوید.

قبل از هرکاری، لنز بگذارید!

گذاشتن لنز قبل از آرایشممکن است این نکته بدیهی به نظر برسد ولی یادآوری آن خوب است. وقتی قبل از گذاشتن لنز، از کرم پودر یا ریمل که مژه‌ها را می‌پوشاند استفاده کنید و بعد از آن لنز خود را بگذارید، غشاء اشکی (لایه نازک محافظ چشم) شما به این مواد آغشته می‌شود و از آنجا که شما لنز را روی لایه آلوده‌ای قرار داده‌اید، نه تنها دچار خارش می‌شوید، بلکه حتی ممکن است باعث عفونت چشم شما نیز بشود!

از محصولات مناسب خود استفاده کنید!

سایه پودریاگر از لنز استفاده می‌کنید، سایه چشم گزینه مناسبی برای شماست، زیرا پودری فشرده است و کمتر احتمال دارد وارد چشم شما شود. اما اگر می‌خواهید از پودرهای غیر فشرده استفاده کنید، باید مراقب باشید. قبل از استفاده، برس آرایش خود را خیس کنید تا سایه چشم، بهتر به پوست شما بچسبد.
همچنین در مورد خط کشیدن، خط چشم مایع بهتر از مداد چشم است، فرقی نمی‌کند که شما لنز داشته باشید یا نه؛ مداد چشم در قسمت چوبی سر آن، پوست پلک را می‌خراشد. کارشناسان در مورد ریمل پیشنهاد می‌کنند از مصرف ریمل‌های حجم‌دهنده خودداری کنید، زیرا ذرات داخل ریمل (که عموما متشکل از موادی مشابه نایلون، ابریشم و یا ریون هستند) ممکن است خرد شده و وارد چشم بشوند.

موقع کشیدن خط چشم مراقب باشید!

راه صحیح خط چشم وقتی لنز داریموقتی داخل چشم خط می‌کشید، احتمال خراشیده شدن چشم یا لنز افزایش می‌یابد و ممکن است ذارت بیشتری روی غشاء اشکی شما قرار بگیرند. در واقع طبق مطالعات جدید محققان، وقتی خط داخل چشم کشیده می‌شود، ۱۵ تا ۳۰ درصد ذرات وارد این لایه محافظ چشم می‌شوند و باعث سوزش، خشکی، عفونت و تاری دید می‌گردند. بنابراین بهتر است به استفاده از خط چشم خارج از چشم اکتفا کنید.

قبل از پاک کردن آرایش چشم، لنز خود را بردارید!

پاک کردن آرایش چشمشما موقع پاک کردن آرایش چشم معمولا از مایعات حلال استفاده می‌کنید و قطعا نمی‌خواهید لنز شما به انباری از مواد شیمیایی تبدیل شود. به گفته کارشناسان، اگر لنز خود را قبل از پاک کردن آرایش چشم خارج کنید، می‌توانید چشم‌های خود را بدون خراشیدن لنز و پوشاندن آن با چربی، پاک کنید. این نکات را رعایت کنید تا برای حفظ سلامتی چشم خود، مجبور نباشید از لنزهای یک روزه استفاده کنید.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 9763بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه