تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور رژ لب بزنیم تا زیباتر به نظر برسیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
چطور رژ لب بزنیم تا زیباتر به نظر برسیم؟

اینکه چطور رژ لب بزنیم تا زیباتر به نظر برسیم، پرسشی است که در ذهن اکثر خانم‌ها ایجاد شده است. همه می‌دانیم رژ لب زدن نقش مهمی در آرایش صورت دارد تا جایی که حتی با یک رژ معمولی، زیبایی چهره، دوچندان می‌شود. اما این کار به‌رغم اینکه ساده به نظر می‌رسد، ترفند‌های خاص خودش را دارد که برای داشتن آرایشی بهتر و جذاب‌تر، نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. در واقع، برای زیباتر شدن چهره در کنار خرید رژ لب خوب یا خوش‌رنگ، روش‌های جالبی وجود دارد که علاقه‌مندان به آرایش را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه قصد داریم با آموزش رژ لب زدن حرفه ای، در کنار شما باشیم.

آموزش رژ لب زدن به صورت کامل و حرفه ای

کشیدن خط لب

گام اول:‌ آماده سازی لب ها

پس از خرید رژ لب خوب و مرغوب که مناسب لب‌هایتان باشد، نوبت به آماده سازی لب ها می‌رسد. این کار ممکن است در نگاه اول ساده یا غیرضروری به‌ نظر برسد؛ اما از چیزی که فکرش را بکنید مهم‌تر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با یک مسواک ملایم و مرطوب، پوست‌ لب‌ را لایه برداری کنید و با بالم لب، پوست لب های خود را نرم و قوی کنید. استفاده از پرایمر لب نیز توصیه می‌شود که به ماندگاری رنگ رژ لب کمک می‌کند.

گام دوم: زدن رژ لب پایه

اگر نگران ناهماهنگی در رنگ لب خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک لایه رژ پایه بزنید. برای این کار از یک کانسیلر با رنگی که بیشترین هم‌خوانی را با پوست شما دارد، کمک بگیرید. این کانسیلر را با برس صاف به لب ها بمالید و سپس مقداری پنکیک به لب ها بزنید تا کانسیلر روی لب ها ثبات پیدا کند. این کار به افزایش دوام رژ لب نیز کمک می‌کند.

گام سوم: استفاده از خط لب

خط لب، زیبایی طبیعی لب ها را بیشتر می‌کند و جلوی پخش شدن رژ لب را می‌گیرد. با یک مداد لب‌ باکیفیت، قسمت بیرونی لب های خود را با دقت خط لب بکشید. برای این کار از یک طرفِ محیط بیرونی لب ها شروع به کشیدن خط لب کنید و با ترسیم یک ضربدر، در ناحیه‌ی زیر قوس لب بالایی، جلوه‌ای بیشتر به این قسمت بدهید. در انجام این کار باید به قسمت بیرونی خط لب توجه داشته باشید؛ چرا که قسمت داخلی خط لب با رژ پوشش داده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که خط لب هایی با ساختار ملایم، راحت‌تر استفاده می‌شوند.

گام چهارم: زدن رژ لب

مقداری رژ لب را مستقیم روی لب بزنید یا روی برس لب قرار دهید و برس را در حالتی کاملاً یکنواخت روی لب ها بمالید. از گوشه‌ی داخلی لب غافل نشوید. این کار را لایه‌‌به‌لایه انجام دهید تا رژ روی لب ها تراکم پیدا کند و به رنگ دلخواه برسد. تجربه نشان‌ داده است یک لایه از یک رژ لب با کیفیت،‌ برای پوشش لب ها کفایت می‌کند.

توجه: اگر لب های خشکی دارید، سراغ رژ لب های مات نروید؛ چرا که ترکیبات این رژها، پوست‌ لب‌های شما را خشک‌تر می‌کند. در عوض از رژ لب های مرطوب کننده کمک بگیرید. همچنین اگر لب باریکی دارید، از رژ لب های تیره استفاده نکنید؛ چرا که این رژها، لب ها را باریک‌تر نشان می‌‌دهند.

گام پنجم: اضافه کردن حجم به لب ها

تا اینجا مراحل ابتدایی استفاده از رژ را آموختیم؛ اما برای اینکه بتوانیم به گونه‌ای رژ لب بزنیم تا زیباتر به نظر برسیم، باید به نکات دیگری نیز توجه کنیم. یکی از این نکات، حجیم کردن لب هاست. با یک برس کوچک، مقداری رژ به گوشه‌های بیرونی لب ها بزنید تا ظاهرشان به حالتی که می‌خواهید اصلاح شود. اضافه‌کردن مقداری برق لب نیز حجم لب ها را بیشتر نشان می‌‌دهد. برای آشنایی با روش‌های دیگر حجم دادن به لب ها، مطالعه‌ی مقاله‌ی ۱۰ توصیه برای برجسته شدن لب‌ها با رژ لب‌ را به شما توصیه می‌کنیم.

رژ زدن بدون خط لب

 رژ لب زدن بدون خط لب

گام اول: کمک گرفتن از انگشت

مقداری رژ روی انگشت خود بزنید و آن را در جهت طبیعی خط لب بمالید تا لب های شما با دقت تمام به رژ آغشته شود و کناره‌های آن نیز شکل خط لب را بگیرد. با این روش، به‌راحتی و بدون استفاده از مداد لب، خط لب زیبا و دقیقی ترسیم خواهید کرد.

گام دوم: زدن رژ داخل لب

برای فضای داخل لب، رژ لب را مستقیماً یا با برس لب به لب های خود بمالید.

 رژ لب زدن برای لب های تیره

 رژ لب زدن برای لب های تیره

گام اول: کانسیلر و پوشش لب

در هنگام استفاده یا خرید کانسیلر توجه داشته باشید که با رنگ پوست شما هم‌خوانی داشته  باشد. اگر با روش استفاده از کانسیلر‌ ها آشنایی داشته باشید می‌دانید که این محصولات تمرکز ویژه‌ای بر متعادل‌کردن و پوشش‌‌دادن رنگ‌دانه‌های پوست دارند. خوشبختانه کانسیلر برای پوشش پوست‌های تیره وجود دارد و هیچ اشکالی در استفاده از آن نیست؛ بنابراین از کانسیلر به میزان لازم استفاده کرده و در صورت نیاز، استفاده از آن را تکرار کنید.

گام دوم: کشیدن خط لب

با مداد لبی که رنگ آن همانند رنگ رژ لب شماست به دقت خط لب بکشید و یک علامت ضربدر در قسمت زیر قوس لب بالایی ترسیم کنید تا لب های شما جلوه‌ی بهتری پیدا کند.

گام سوم: رژ لب زدن

بسته به صلاحدید خود یک یا چند لایه رژ لب بزنید. ازآنجایی‌که رژ لب براق و کرمی ماندگاری کمتری دارد، پیشنهاد می‌‌کنیم سراغ رژ لب مات بروید.

ترفند‌های زدن رژ لب برای لب های باریک

 رژ لب زدن برای لب های باریک

گام اول: لایه برداری

با استفاده از یک اسکراب تقویت کننده یا شکر طبیعی، پوست‌ لب های خود را لایه برداری کنید، لایه برداری را دورانی و ملایم انجام دهید.

گام دوم: پرایمر

با استفاده از پرایمر لب، سطح پوست لب ها را صاف و یکدست کنید و دوام رژ لب را افزایش دهید.

گام سوم: خط لب

با مداد لبی که رنگ آن با رژ لب شما سازگاری دارد، خط لب بکشید. از رنگ‌های بسیار تیره خودداری کنید؛ زیرا این کار لب های شما را باریک‌تر نشان می‌دهد.

گام چهارم: هایلایتر

پس از استفاده از رژ لب، سراغ هایلایتر بروید. هایلایت به‌همان ترتیب که جلوه و حجم بیشتری به چهره می‌دهد، لب ها را نیز پهن‌تر می‌کند. برای این کار از برق لب کمک بگیرید.

نکته: انواع رژ لب حجیم کننده در بازار وجود دارد که به‌صورت موقتی، لب ها را از چیزی که هست حجیم‌تر نشان می‌دهد.

نکته‌ها و اقدامات مهم برای زدن رژ لب

نکته ها و توصیه ها برای رژ لب زدن

در نظرداشتن نکته‌های زیر، به ما کمک می‌کند تا به گونه‌ای رژ لب بزنیم که از همیشه زیباتر به نظر برسیم.

  • هرگز خط لب تیره را در کنار رژ لب روشن استفاده نکنید. این کار ظاهر لب های شما را زشت و نازیبا می‌کند.
  • خط لبی که کشیده‌اید را همیشه با انگشت یا برس‌های مخصوص آرایش نرم کنید و حالت دهید.
  • لب های خود را بشناسید و رژ لب و دیگر ترکیباتی را استفاده کنید که بهترین سازگاری با لب های شما دارند؛ چرا که این مواد میان افراد متفاوت، عملکرد مختلفی دارند.
  • اضافه‌ی رژ لب را با دستمال تمیز از روی لب ها پاک کنید تا ظاهری صاف و یکدست پیدا کند.
  • اگر می‌خواهید رژ لب براق را به حالت مات تغییر دهید، مقداری پودر نیمه شفاف آرایشی را روی لب ها بمالید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند. در نهایت با برس آرایشی صاف، این پودر را روی لب ها ثابت کنید.
  • برای زدن رژ لب با برس، بهتر است از یک برس سه‌گوش کمک بگیرید. این برس جلوه‌ی بهتری به لب ها می‌دهد.
  • اگر می‌خواهید رژ لب پاستلی استفاده کنید و هزینه‌ی زیادی برای این کار در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید یک مداد سفید روی لب ها بمالید و رژ لب معمولی بزنید، این روش حالتی همانند رژ لب پاستلی به لب ها می‌دهد.
  • برای حجم بیشتر لب ها، مقداری هایلایتر کرمی در قسمت قوس لب بالایی بمالید.
  • پس از مالیدن رژ لب، حتماً دندان‌های خود را بررسی کنید تا رژ به آن‌ها مالیده نشده باشد.
  • هرگز از رژ لب تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید؛ زیرا سلامت شما را به خطر می‌اندازند و حساسیت ایجاد می‌کنند.
  • رژهایی را که برای تست در فروشگاه‌ها قرار دارد، امتحان نکنید. مسلماً چند نفر قبل از شما این رژ‌ها را به لب‌هایشان زده‌‌اند و احتمال انتقال بیماری از این رژ‌ها به شما وجود دارد.
  • هرگز به لب های ترک‌خورده رژ لب نزنید؛ چون این کار فقط ترک‌خوردن آن‌ها را بیشتر نمایش می‌دهد.

روش های پاک کردن رژ لب

پاک کردن رژ لب

۱. پاک کننده آرایش لب

پاک کننده های آرایشی، اولین گزینه برای پاک‌کردن رژ لب به‌حساب می‌آیند. این کار را باید با ملایمت انجام دهید تا صدمه‌ای به لب ها وارد نشود و خشکی پوست لب را به‌دنبال نداشته باشد.

۲. استفاده از وازلین

مقداری از وازلین را همانند بالم لب، به لب های خود بمالید و چند دقیقه‌ای بگذارید باقی بماند. سپس با دستمال خیس یا پنبه، رژ لب را پاک کنید.

۳. استفاده از روغن نارگیل یا زیتون

روغن نارگیل تقویت کننده پوست است. مقداری از آن را روی لب ها بمالید و پس از مدتی، با کمی پنبه، این روغن را به همراه رژ لب پاک کنید.

۴. لوسیون

اگر هیچ‌کدام از چیزهایی که به آن‌ها اشاره کردیم در دسترس شما نبود، مقداری لوسیون صورت یا بدن را به‌آرامی روی لب ها بمالید و ماساژ دهید و پس از گذشت چند دقیقه با پنبه یا دستمال تمیز پاک کنید.

در این مقاله سعی کردیم همه‌ی چیزهایی را که از رژ لب زدن می‌دانستیم، با شما در میان بگذاریم. مسلماً شما نیز تجربه‌های سودمندی در این زمینه دارید. لطفاً در قسمت نظرات این تجربه‌های مفید را با ما و دیگر خوانند‌ها در میان بگذارید.

فروشگاه اینترنتی اردمی افتخار دارد با رعایت حقوق مشتری، ضمن آشنا کردن شما با بهترین روش استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی، ‌بهترین مارک رژ لب را از سازنده‌های معتبر و معروف در اختیار شما قرار دهد.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 18159بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه