تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین مارک رژ لب برای لب های خشک در هوای سرد

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین مارک رژ لب برای لب های خشک در هوای سرد

در این مقاله قصد داریم به ویژگی بهترین مارک رژ لب برای لب های خشک در هوای سرد بپردازیم. پیش از شروع به ما بگویید که آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که با سردشدن هوا در فصل پاییز و زمستان، لب هایشان خشک می‌شود؟ معمولاً چه راه‌حلی برای درمان این معضل یا پیشگیری از بروز آن می‌شناسید؟ روش‌هایی که استفاده می‌کنید تا چه حد راهگشا هستند؟ چه مدت طول می‌کشد که خشکی لب شما درمان شود؟ فکر می‌کنید چه محصولاتی این عارضه را تشدید می‌کند؟ کدام محصولات را می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات آبرسان، اسکراب لب و چند روش دیگر است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

قبل از رژ لب زدن پوست لب خود را لایه برداری کنید

لب خود را لایه برداری کنید

سعی کنید قبل از استفاده از هر نوع رژ لب، حتی بهترین مارک رژ لب حتماً پوست لب خود را اسکراب یا همان لایه برداری کنید. این کار مخصوصاً برای لب هایی که پوسته پوسته شده‌اند بسیار مفید است. برای اسکراب لب می‌توانید از مخلوط شکر و آبلیمو یا مخلوط عسل و آبلیمو استفاده کنید. به این منظور یک قاشق مرباخوری شکر یا عسل را با کمی آبلیمو خمیر کنید و روی لب خود قرار دهید. چند دقیقه بعد با مسواک تمیز نرم یا پد آرایش، به‌آرامی پوست مرده لب خود را بزدایید. لب خود را بشویید و سراغ پرایمر بروید.

پرایمر لب هرگز فراموش نشود

پرایمر لب هرگز فراموش نشود

یکی از کارهایی که کمک می‌کند رطوبت پوست لب شما تأمین شده و در طول روز خشک نشود، آبرسانی آن قبل از زدن رژ لب است. به این منظور می‌توانید از انواع پرایمر لب، مرطوب کننده یا بالم لب استفاده کنید. این روزها انواع بالم لب با قیمت‌های مناسب در بازار وجود دارد که استفاده از آن‌ها در کنار بهترین مارک رژ لب برای لب های خشک در هوای سرد توصیه می‌شود.

استفاده از لاک لب یا رژ لب های ماندگار را محدود کنید

خشک شدن لب در هوای سرد

ماده اصلی لاک لب نوعی موم است که به ماندگاری آن کمک می‌کند. متخصصان معتقدند که استفاده از لاک لب یا رژ لب‌ ماندگار به مدت طولانی، مانع از آبرسانی آن می‌شوند. در واقع این دو محصول روی لب می‌چسبند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. همین موضوع باعث خراب‌شدن پوست لب می‌شود. همچنین ممکن است برای ماندگاری بیشتر، در این دو محصول کافور، فنل و منتول وجود داشته باشند که لب ها را خشک‌تر می‌کنند؛ در نتیجه این دو نوع رژ برای لب های خشک اصلاً مناسب نیستند.

این عادت بد را ترک کنید

لب هایتان را لیس نزنید

یکی از عاداتی که معمولاً بیشتر افراد موقع خشک شدن لب هایشان انجام می‌دهند، خیس کردن آن با زبانشان است. متخصصان معتقدند بزاق دهان به خشک‌تر شدن لب منجر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنند از زبان برای مرطوب کردن لب هایتان استفاده نکنید.

دنبال رژ لب آبرسان و تسکین دهنده باشید

دنبال رژ لب آبرسان و تسکین دهنده باشید

پوست لب بسیار نازک و مستعد آسیب است؛ بنابراین منطقی است که قبل از خرید بهترین مارک رژ لب برای لب های خشک و آسیب‌دیده، به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. در ادامه بهترین و مهم‌ترین ترکیبات یک رژ لب عالی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید مهم‌ترین ماده در سرم مراقبت از پوست، مرطوب کننده ها و حتی بهترین مارک رژ لب است. دلیل اصلی استفاده از این ماده، خاصیت فوق‌العاده آبرسانی و مرطوب کنندگی‌اش است. رژ لب حاوی اسید هیالورونیک برای لب های خشک در اثر سرمای هوا بسیار مناسب است.

  • روغن جوجوبا

روغن جوجوبا نرم کننده طبیعی پوست است. این ماده می‌تواند رطوبت را در خود حبس کرده و مانعی مؤثر در برابر عناصر خارجی مانند هوای سرد باشد. این روغن همچنین دارای خواص ضدالتهابی است و به ترمیم لب های تحریک شده کمک می‌کند. اگر پوست لب شم در اثر سرما خشک شده یا آسیب دیده، از این روغن غافل نشوید.

  • کره شی

کره شی که به شی باتر هم معروف است، به دلیل داشتن ویتامین‌های طبیعی و اسیدهای چرب، خاصیت مرطوب کنندگی بسیاری دارد. این ماده حاوی اسید سینامیک (یک ترکیب بلوری سفید) است. کره شی نیز ضدالتهاب بوده و حضور آن در رژ برای لب های خشک و آسیب‌دیده، بسیار مؤثر است.

  • روغن انگور

روغن انگور نیز دارای اسیدهای چرب و حاوی چندین ویتامین است که به مرطوب کنندگی و محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. اگر می‌خواهید لب های نرم داشته باشید، از بهترین مارک رژ لب حاوی روغن انگور استفاده کنید.

  • موم گل سرخ

موم گل رز یک ماده طبیعی است که به نرمی و لطافت لب ها کمک می‌کند. گل رز خاصیت آرام‌بخش هم دارد و به مرور تورم و التهاب لب را از بین می‌برد. همچنین بوی خوشی دارد و جایگزین خوبی برای عطر در رژ لب است. با این توضیح برای خرید رژ لب برای لب های خشک و آسیب‌دیده، به حضور موم گل سرخ نیز توجه کنید.

  • آلوئه ورا

تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که آلوئه ورا چگونه پوست را پس از آفتاب سوختگی خنک کرده و تسکین می‌بخشد؟ به نوعی همین تأثیر را روی لب های خشک شده در اثر سرمای هوا نیز دارد. در واقع آنزیم‌های موجود در آلوئه ورا به کاهش التهاب کمک می‌کنند و باعث تسکین و ترمیم لب های خشک می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع خشک شدن لب و استفاده از بهترین مارک رژ لب برای رفع یا درمان آن پرداختیم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پرایمر لب، بالم لب یا انواع رژ لب مرغوب با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. در این فروشگاه بهترین محصولات ایرانی و خارجی با ضمانت اصالت کالا وجود دارد. همچنین کارشناسان پوست و زیبایی در ساعات اداری، پاسخ‌گوی شما هستند تا بهترین محصولات را متناسب با نیاز و سلیقه شما، معرفی یا پیشنهاد کنند. شما چه روش دیگری برای رفع این عارضه می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 9297بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه