تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

حذف موهای زائد با الکترولیز چه فواید و مضراتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
حذف موهای زائد با الکترولیز چه فواید و مضراتی دارد؟

اگر جلسات اصلاح هفتگی یا اپیلاسیون ماهانه شما را بیش از حد خسته و فرسوده کرده است، ما به شما گزینه‌های طولانی‌مدت دیگری به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روزها روش‌های بیشتری برای رفع موهای وجود دارند که برخی از آن‌ها ماهیت بالینی دارند و باید زیر نظر یک متخصص انجام شود تا ایمن باشد. یکی از روش‌های محبوب در بین متخصصان پوست، حذف موهای زائد با الکترولیز است. این روش رشد مو را در نواحی تحت درمان کاملاً مختل می‌کند. نگران نباشید، این متد کاملاً ایمن است و نتایج خوبی را نشان می‌دهد. برداشتن موهای زائد با الکترولیز با قرار دادن فولیکول‌های مو در معرض انرژی، حرارتی یا شیمیایی، انجام می‌شود. این انرژی تک‌تک فولیکول‌ها را به‌صورت جداگانه هدف قرار دهند. در این مرحله، انرژی از فولیکول عبور می‌کند تا ریشه مو کاملاً از بین برود. اگر دوست دارید درباره این موضوع بدانید، با ما همراه باشید.

روش حذف موهای زائد با الکترولیز چگونه است؟

روش حذف موهای زائد با الکترولیز چگونه است؟

همان طور که قبلاً ذکر شد، حذف موهای زائد با الکترولیز به دست الکترولوژیست انجام می‌شود که یک پروب کوچک را در یک فولیکول مو قرار می‌دهد و مطمئن می‌شود که پوست اطراف آن سوراخ‌ نمی‌شود. کاوشگر فقط  یک عملکرد دارد: انتقال جریان الکتریکی حرارتی یا انرژی شیمیایی در محدوده ایمن برای پوست به‌طور مستقیم به بافت. بار حرارتی یا شیمیایی به فولیکول مو آسیب می‌رساند تا جایی که ترمیم‌ نمی‌شود و در نتیجه موها را به ین ترتیب می‌سوزاند. این روش همچنین فولیکول را به‌گونه‌ای از بین می‌برد که در آینده قادر به تولید موهای جدید نخواهد بود.

چه چیزی باعث رشد موهای زائد می‌شود؟

چه چیزی باعث رشد موهای زائد می‌شود؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بیایید نگاهی بیندازیم که دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد موهای زائد می‌شود. به گفته متخصصان رشد موهای زائد معمولاْ روی چانه، لب بالایی یا زیر بغل اتفاق می‌افتد. برخی از افراد حتی رشد موهای زائد را در اطراف سینه یا ناحیه آرئول تجربه می‌کنند که گاهی اوقات می‌تواند بیش از حد معمول باشد. این معمولاً بعد از بلوغ اتفاق می‌افتد. این رشد گسترده مو هیرسوتیسم نام دارد. در واقع بروز سطوح بالای آندروژن که منجر به رشد بیش از حد مو می‌شود، هیرسوتیسم نامیده می‌شود.

در زنان، این معمولاً به دلیل مشکلات هورمونی زمینه‌ای مانند PCOS، مشکلات زمینه‌ای تیروئید و افزایش سطح تستوسترون است اتفاق می‌افتد. سایر مشکلاتی که می‌تواند در اثر هیرسوتیسم ایجاد شود، آکنه، طاسی الگوی زنانه، گرفتگی صدا و چربی بیش از حد در پوست است. برای تعداد کمی از افراد این بیماری به‌صورت ژنتیکی رخ می‌دهد و ممکن است هیچ علت زمینه‌ای نداشته باشند.

چه انتظاری داشته باشیم؟

آیا حذف موهای زائد با خطر احتمالی دارد؟

مهم است که قبل از انجام هر کاری انتظارات خود را از آن بدانید. متخصصان می‌گویند برای مشاهده نتایج مفید از این روش، حداقل ۱۰ تا ۱۲ جلسه لازم است. تعداد جلسات کاملاً از فردی به فرد دیگر بسته به ضخامت، سرعت رشد مو و میزان تعادل هورمونی متفاوت است. متخصصان همچنین بر این واقعیت تأکید می‌کنند که اگرچه الکترولیز به‌عنوان یک راه‌حل دائمی برای درمان موهای ناخواسته محسوب می‌شود؛ اما ممکن است برای همه این گونه نباشد.

بزرگ‌ترین شایعه درباره حذف موهای زائد با الکترولیز این است که یک روش سریع و دائمی است و هنگامی که فولیکول مو از بین برود، هیچ گونه رشد مو در آن ناحیه خاص وجود نخواهد داشت. اما در واقع همیشه هم این‌طور نیست. بهترین نتایجی که می‌توانید از الکترولیز برای حذف موهای زائد انتظار داشته باشید این است که بعد از گذشت چند جلسه، موهای ضخیم، نازک‌تر می‌شوند و سرعت رشد فولیکول مو کاهش می‌یابد. گاهی پیش آمده است که الکترولیز باعث حذف دائمی مو از یک منطقه خاص‌ نشده باشد.

قبل و بعد از الکترولیز چه اقداماتی انجام دهیم؟

قبل و بعد از الکترولیز چه اقداماتی انجام دهیم؟

در حالی که حذف موهای زائد با الکترولیز یک روش کاملاً ساده است و نیازی به زمان زیادی قبل یا بعد از عمل برای بهبود ندارد، باز هم این نکات را به خاطر داشته باشید:

آمادگی قبل از الکترولیز

آماده‌سازی قبل از الکترولیز معمولاً به‌طور کامل بر عهده متخصص است و شامل بررسی ضایعات فعال مانند آکنه فعال یا هرگونه عفونت فولیکولی است. محل عمل نباید ضایعات فعالی داشته باشد؛ زیرا نباید روی پوست آسیب‌دیده الکترولیز انجام شود. توصیه می‌شود پوست خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید تا از بروز هرگونه PIH (هیپرپیگمانتاسیون پس از التهابی) در آن ناحیه خاص جلوگیری شود.

مراقبت بعد از الکترولیز

متخصصان برای کاهش سوزش خفیف یا قرمزی و تورم ناشی از الکترولیز، گذاشتن کیسه یخ در ناحیه مدنظر بلافاصله بعد از الکترولیز را پیشنهاد کرد. پس از عمل، احتمالاً تورم خفیفی در ناحیه خاصی که فولیکول‌ها در آن هدف قرار گرفته‌اند رخ دهد. همچنین ممکن است قرمزی خفیفی وجود داشته باشد که معمولاً در عرض 24 ساعت برطرف می‌شود. یک کرم آنتی بیوتیک برای کاهش احتمال عفونت پیشنهاد می‌شود و استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم است.

آیا حذف موهای زائد با خطر احتمالی دارد؟

روش حذف موهای زائد با الکترولیز چگونه است؟

همان طور که در بالا ذکر شد، حذف موهای زائد با الکترولیز برای پوست آسیب‌دیده پیشنهاد نمی‌شود. دکتر آراویند همچنینمتخصصان معتقدند که این روش برای افرادی که سابقه اسکار یا کلوئید دارند ممکن است کمی خطرناک باشد؛ زیرا احتمال ایجاد اسکار در آن ناحیه خاص وجود دارد. همچنین اگر فرد دیابت داشته باشد یا مشکوک به دیابت باشد، بهتر است دور این روش را خط بکشد؛ زیرا در این روش پوست حساس می‌شود و بدن فرد دیابتی به‌خوبی قادر به ترمیم زخم‌های ناشی از این روش نیست. البته برخی متخصصان هم می گویند فرد دیابتی م‌تواند بعد از انجام الکترولیز، داروهای آنتی بیوتیک مصرف کند و مرتباً انسولین خونش را کنترل کند تا اتفاقی نیفتد.

حذف موهای زائد با الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

حذف موهای زائد با الکترولیز بهتر است یا لیزر؟

بر خلاف الکترولیز، در روش لیزر موهای زائد از اشعه با حرارت زیاد برای ازبین‌بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. این کار با آسیب‌رساندن به فولیکول‌های مو کاری می‌کند که رشد موهای جدید بیشتر طول بکشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که به دنبال راه حلی سریع برای موهای زائدهستند، مناسب‌تر است؛ زیرا انجام الکترولیز در بخش‌های وسیع‌تر بدن مانند پاها یا بازوها ممکن است زمان زیادی ببرد.

با این حال، اگر به دنبال جایگزینی مطمئن‌تر برای لیزر برای نواحی مانند زیر بغل و موهای صورت می‌گردید، الکترولیز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین الکترولیز برای ازبین‌بردن موهای زائدی که قبلاً نازک هستند، بهتر جواب می‌دهد. شما برای حذف موهای ضخیم بهتر است سراغ روش‌هایی مثل لیزر بروید. از سویی لیزر موهای زائد درصد ابتلا به لکه های قهوه ای روی پوست را افزایش می‌دهد.

سؤالات پر تکرار شما درباره حذف موهای زائد با الکترولیز

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود

آیا می‌توان از الکترولیز برای فرم دادن به ابروها استفاده کرد؟

بله، الکترولیز برای فرم دادن به ابرو بسیار مناسب‌تر از موچین یا حتی لیزر است؛ زیرا استفاده از موچین روشی موقتی است و لیزر هم برای نواحی حساس پوست مثل صورت توصیه نمی‌شود.

الکترولیز بهتر است یا لیزر موهای زائد؟

حذف موهای زائد با الکترولیز به‌طور کلی به‌عنوان گزینه ایمن‌تر محسوب می‌شود.دلیلش هم این است که در مقایسه با لیزر خطرات یا عوارض جانبی کمتری وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از الکترولیز بیشتر از لیزر دوام دارد و تعداد جلسات و ترمیم‌ها را کاهش می‌دهد.

آیا حذف موهای زائد با الکترولیز مقرون‌به‌صرفه است؟

حذف موهای زائد با الکترولیز به طور کلی در مقایسه با لیزر موهای زائد مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با این حال، هزینه عمل بستگی به این دارد که ناحیه مدنظرر چقدر وسیع است و چند جلسه برای از بین بردن کامل موها لازم است. اما همه متخصصان معتقدند که ارزش پولی را دارد که برای جلسات خرج خواهید کرد!

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره حذف موهای زاید با الکترولیز صحبت کردیم. گفتیم که این روش در مقایسه با لیزر عوارض جانبی و هزینه کمتری دارد. همچنین در حین بحث برایتان گفتیم که قبل و بعد از انجام این روش بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در این بخش پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات ضد آفتاب برای انواع پوست عرضه می‌شود. پیشنهاد ما به شما کرم ضد آفتاب برای پوست حساس است. شما چه تجربه‌ یا توصیه‌ای برای حذف موهای زائد با الکترولیز یا لیزر دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 9445بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه