تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راهنمای انتخاب و خرید شامپو مناسب مو و پوست سر

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
راهنمای انتخاب و خرید شامپو مناسب مو و پوست سر

شامپو محصولی است که همه افراد به آن نیاز پیدا می‌کنند. نیاز همگانی باعث به وجود آمدن سؤال همگانی می‌شود. چه شامپویی برای من مناسب است؟ ممکن است هنگام خرید در فروشگاه دچار سردرگمی شوید و ندانید کدام شامپو به سلامت و زیبایی موهای شما کمک می‌کند و کدام آسیب می‌زند. با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسش را بیابید که کدام شامپو مناسب مو و سر شماست.

ویژگی های شامپو مناسب مو

ویژگی های شامپو مناسب مو

برای انتخاب شامپو مناسب مو باید حتماً از بافت و نوع موی خود آگاه باشید تا ندانسته به زیبایی خود آسیب نزنید یا آسیب را تشدید نکنید. البته توجه داشته باشید در اینجا ما شامپو مناسب برای مو را معرفی می‌کنیم، شامپو مناسب بدن داستان خود و فاکتورهای خاص خود را دارد.

توجه داشته باشید که موها بر اساس حالت و بافتی که دارند طبقه بندی می‌شوند. بافتی که برای موها که ذکر می‌شود از این قرار است موی نازک، موی ضخیم و موی معمولی. بر اساس حالت مو، موها صاف، مجعد، وز و مواج هستند. ما درباره هر دو دسته‌بندی اطلاعات و مشخصاتی به شما می‌گوییم تا در انتخاب شامپو مناسب مو راحت‌تر عمل کنید؛ چراکه شامپو‌ها از هر دو دسته‌بندی برای توضیح کارکردشان استفاده می‌کنند.

خرید شامپو مناسب مو بر اساس حالت مو

خرید شامپو مناسب مو بر اساس حالت مو

ممکن است توضیحات شامپوی انتخابی شما بر اساس حالت مو باشد. در این قسمت با حالت‌های مو آشنا می‌شوید:

موهای مواج: فرهای درشت و S مانند اولین و مشخص‌ترین ویژگی آن‌هاست. این حالت مو در بیشتر مواقع موهای نرمال و معمولی به حساب می‌آیند. نگهداری از این نوع مو نسبتاً راحت‌ است؛ چراکه نه خیلی خشک هستند نه خیلی چرب.

موهای صاف: به موهایی که پیچ‌و‌تاب ندارند و تقریباً بدون حالت خاصی هستند موهای صاف گفته می‌شود. شرایط نگهداری از این نوع مو راحت است. روغن سر به آسانی به پایین موهای صاف می‌رسد؛ پس این صافی و بی‌حالتی منجر به چرب‌شدن سریع‌ آن می‌شود.

موهای مجعد یا فر: ویژگی مهم موهای فرفری این است که بافت خشکی دارند و راحت‌تر از بقیه موها به شوره مبتلا می‌شوند. ضخامت موهای فر متفاوت است.

موهای زبر یا وز: موهای وز بافت خیلی ضخیمی دارند و زبر هستند. نگهداری از این موها سخت است.

انتخاب شامپو مناسب مو بر اساس بافت مو

انتخاب شامپو مناسب مو بر اساس بافت مو

موهای معمولی: به صورت کلی افرادی که موهای معمولی دارند هنگام لمس موهای خود متوجه می‌شوند که ضخامت موهایشان متوسط است. رنگ‌کردن یا دکلره مو باعث افزایش ضخامت مو می‌شود.

موهای ضخیم: این دسته از موها همانطور که از نامشان پیداست ضخیم هستند. با لمس مو یا مقایسه با دو نوع موی دیگر می‌توان ضخامت آن را حس کرد.

موهای نازک: تارهای ظریف و لطیف این نوع از مو قابل لمس و حس است. این موها از دو دسته دیگر ضخامت کمتری دارند.

شامپو مناسب مشکلات مو

شامپو مناسب مشکلات مو

مشکلات مو گاهی ارثی است. گاهی هم این مشکلات با گذشت زمان و شرایط نامناسب محیط به وجود می‌آیند. از جمله مشکلاتی که ممکن است هر فرد به آن‌ها دچار شود می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

خشکی ‌مو: شامپو مرطوب کننده مناسب مشکل شماست.

چربی مو: استفاده از شامپو روزانه. شامپو نرم کننده برای شما مناسب نیست.

کم‌حجم‌شدن مو: استفاده از شامپو حجم دهنده و تقویت کننده.

ریزش مو: استفاده از شامپو تقویت کننده.

گره‌افتادن در مو: استفاده از سرم یا نرم کننده مو.

ضعیف‌ و شکننده‌شدن مو: استفاده از شامپو تقویت کننده.

شوره سر: استفاده از شامپو خشک، شستن تمام قسمت‌های مو با شامپو و حمام منظم به شما پیشنهاد می‌شود.

موخوره یا دوشاخه‌شدن مو: استفاده از تقویت کننده.

زبر و ضخیم‌شدن مو در اثر استفاده مداوم از دکلره، رنگ و رنگ‌ساژ: استفاده مداوم از تقویت کننده و نرم کننده مشکل شما را تا حد زیادی رفع می‌کند.

روش انتخاب شامپو مناسب مو

فرمول سازنده انواع شامپو

با توجه به مشکلات ذکر شده و با توجه به نوع و حالت مو، به معرفی شامپو مناسب مو می‌پردازیم:

شامپو روزانه: این شامپو مناسب موهایی است که سریع چرب می‌شوند مانند موهای صاف.

شامپو مرطوب کننده: شامپو مرطوب کننده مناسب برای موهای خشک، مجعد و ضخیم است؛ چراکه این موها چربی زیادی ندارند و نیازمند لطافت، رطوبت مناسب و درخشش هستند.

شامپوهای حجم دهنده: موهایی که در اثر ریزش مداوم کم حجم شده‌اند به شامپوهای حجم دهنده نیاز دارند تا دوباره سلامت خود را به دست آورند. البته افراد با موهای صاف هم می‌توانند از این شامپو استفاده کنند.

شامپوهای تقویت کننده: افرادی که ریزش موهایشان زیاد است، افرادی که از دکلره و رنگ زیاد استفاده کرده‌اند و افرادی که موهای شکننده دارند، بهتر است شامپوهای تقویت کننده مانند شامپوهای پروتئینه خریداری کنند.

شامپوهای مناسب موی مجعد: حجم این نوع مو زیاد است، نرم کننده این شامپوها پف مو را کاهش می‌دهد و کار شما را برای شانه‌کردن موهایتان آسان می‌کند.

شامپوهای متعادل کننده: افرادی که موهای مواج دارند یعنی موهای آنها نه خشک و نه چرب است می‌توانند از این شامپو برای تعادل چربی موهای خود استفاده کنند.

شامپوهای صاف کننده: موهای وز به نرم کننده و مرطوب کننده اضافه نیاز دارند. این مواد با تقویت کوتیکول مو آنها را صاف‌تر می‌کنند.

تأثیر پوست سر بر انتخاب و خرید شامپو مناسب مو شما

مواد ممنوعه در انواع شامپو

در قسمت بالا توضیح دادیم که هنگام خرید شامپو باید به نوع مو و حالت آن توجه شود. در این قسمت می‌خواهیم شما را با نوع پوست سر و اثر آن در خرید شامپو مناسب مو آشنا کنیم. همراه ما باشید.

افرادی که موهایشان براق است و با لمس موهایشان دستتان چرب می‌شود، پوست سرشان چرب است. این افراد باید روزانه سر خود را بشویند و به شامپو با ترکیب سولفات نیاز دارند تا چربی سر آن‌ها کمتر شود. مرطوب کننده بر پایه روغن و تسهیل‌گر، چربی سر آن‌ها را بیشتر می‌کند؛ پس نباید از این نوع محصولات استفاده کنند. بعضی افراد دائم از دیدن پوسته‌های سر یا شوره سر روی لباس‌ و بالشت و خارش‌ سر شکایت دارند. پوست سر این افراد خشک است. ذکر کردیم که مرطوب کننده برای این نوع از پوست مناسب است. گاهی پوست سر افراد خشک است؛ ولی نه زیاد. اگر این افراد از نرم کننده‌های ملایم و هیدراتاسیون استفاده کنند، این خشکی کم هم رفع می‌شود. شامپوهای مفید دیگر برای این نوع پوست،‌ شامپو با عصاره برگ چای، شامپو منتول‌دار و شامپو بیوکسین است.

نکاتی برای خرید شامپو مناسب مو

تفاوت محصولات ارزان قیمت و گران

توضیحات مفصل بالا اطلاعات بسیاری به شما داد. در این قسمت نکاتی درباره خرید و استفاده از شامپو به شما می‌گوییم. این توصیه‌ها و پیشنهادها مربوط به مشکلات مو در حد متوسط یا کم است. در صورتی که مشکل شما حاد است حتماً به پزشک مراجعه کنید؛ چراکه سهل‌‌انگاری دشمن سلامتی و زیبایی است.

  • حتماً شامپو مناسب مو و پوست خود انتخاب کنید. برای آگاهی از کارکرد شامپو توضیحات روی بسته‌بندی شامپو و ترکیبات آن را چک کنید. یکی از فاکتورهای مهمی که باید چک شود تاریخ انقضای محصول است.
  • محصولی که قصد خرید آن را دارید، از مراکز معتبر مانند سایت ما یعنی مو تن رو خریداری کنید. برای اطمینان از اصل‌بودن محصول خود از بارکد محصول استفاده کنید.
  • آگاهی از مشکل موهایتان به شما در خرید شامپو مناسب مو کمک می‌کند.
  • نرم کننده‌ها برای ساقه مو و شامپوها برای ریشه مو و پوست سر طراحی شده‌اند؛ پس محصول را در قسمت صحیح استفاده کنید. در استفاده از هیچ‌ کدام از این محصولات افراط نکنید.
  • چند نوع شامپو را ادغام نکنید؛ چراکه هر کدام فرمولاسیون خاص خود را دارند و ادغام آن‌ها فرمولاسیون را به هم می‌زند.
  • در صورتی که موهایتان چرب نیست، سرم مو یا نرم کننده را امتحان کنید.
  • در آخر اگر هنوز از شامپو مناسب مو خود مطمئن نیستید، حتماً از مشاوران ما کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع شامپو مناسب مو آشنا شدید. توصیه می‌کنیم اگر با نوع مو یا پوست سر خود آشنا نیستید، حتما با متخصصان فروشگاه اینترنتی اردمی مشورت کنید. ضمناً انواع شامپو برای انواع موی سر و درمان انواع عارضه‌های آن در این فروشگاه یافت می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا در کمترین زمان دریافت کنید. شما غالباً از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 7802بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه