تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از موهای فر | چگونه موهای زیبایی داشته باشیم

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراقبت از موهای فر | چگونه موهای زیبایی داشته باشیم

همه ما وقتی یک فرد با موهای فر ریز را می‌بینیم، کلی ذوق می‌کنیم. شاید گاهی هم در دل خود بگوییم که کاش من هم موهای فر داشتم؛ اما چند نفر از ما با سختی‌های نگهداری از موهای فر آشنا هستیم؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که شستن، خشک‌کردن و نگهداری از این موها چقدر سخت و گاهی طاقت‌فرساست. این سختی تا حدی است که بسیاری افراد به فکر کراتینه کردن موهای خود می‌افتند. اما آن دسته افرادی که موهای فر خود را دوست دارند، چه کارهایی باید انجام دهند که موهایشان از همیشه زیباتر باشد؟ در ادامه با ما باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم. صحبت امروز ما درباره راه‌های مراقبت از موهای فر است.

روش های مراقبت از موهای فر

مو را هفته ای چند بار باید بشوییم

مثل هر موی دیگری، موهای فر نیز به مراقبت نیاز دارد تا حالت طبیعی و زیبای خود را حفظ کند. این حساسیت حتی چند برابر بیشتر از حساسیت درباره موهای صاف یا معمولی است. چرا که اگر اندکی از مراقبت از موهای فر خود غافل شوید، با یک جنگل انبوه و  وحشی روبه‌رو می‌شوید که رام‌کردنش کار هر کسی نیست. پس چه کنیم؟ در ادامه با ما باشید تا راه‌هایش را به شما آموزش دهیم.

از ماسک مو استفاده کنید

ماسک مو برای موی فر

یکی از دلایلی که موهای فرد فر می‌شوند، خشکی بیش از حدآن‌هاست. افرادی که به‌صورت موروثی با موهای فر مواجه هستند، می‌دانند که موهایشان در اکثر مواقع خشک و زبر است. خشکی و زبری موها نیز به دلیل از بین رفتن رطوبت طبیعی آن‌هاست. برای از بین بردن خشکی و زبری مو، بهتر است همیشه از ماسک مو استفاده کنید.

در انتخاب ماسک موی خود خیلی دقت کنید. این روزها ماسک موهای مختلف وارد بازار شده است که هر کدامشان خواص و قابلیت متفاوتی نسبت به دیگری دارد. برای مثال شما نمی‌توانید از همان ماسک مویی استفاده کنید که یک فرد با موی معمولی از آن استفاده می‌کند. بی‌شک باید درصد مواد کراتینه و نرم کننده و آبرسان مو در محصول انتخابی شما خیلی بیشتر از محصولات دیگر باشد تا بتوانید به نتیجه مدنظرتان برسید.

از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید

برای مراقبت از موهای فر از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید

مسلم است که هر مویی شامپوی مخصوص خود را دارد. در اینکه شامپوی شما بادی فاقد سولفات باشد که شکی نیست؛ اما اگر موی شما فر است برای مراقبت از موهای فر خود بهتر است از شامپو مخصوص موهای فر استفاده کنید. این شامپوها معمولاً با روغن زیتون، آرگان و نارگیل غنی می‌شوند. این ترکیب به شما کمک می‌کند موهای نرم‌تری داشته باشید.

در انتخاب نرم کننده داخل حمام نیز بسیار دقت کنید. اول اینکه نرم کننده شما با روغن‌هایی که در بالا گفتیم غنی شده باشند. نکته مهم دیگر اینکه هرگز نرم کننده را روی ریشه موی خود نزنید. جای نرم‌کننده مو فقط روی ساقه مو است. ضمناً در استفاده از نرم کننده افراط نکنید که خودش باعث ریزش موهای زیبای شما می‌شود.

روش صحیح برای خشک کردن موهایتان برگزینید

روش صحیح برای خشک کردن موهایتان انتخاب کنید

رها کردن موهای خیس، باعث از دست رفتن رطوبت طبیعی آن می‌شود. ماساژ دادن موها با حوله نیز باعث ایجاد یا تشددی موخوره می‌شود. پس چه کنیم؟ با یک روسری یا دستمال نخی، آب اضافی موهایتان را بگیرید. موها را زیاد ماساژ ندهید. از اسپری‌های احیای مو استفاده کنید. ترجیحاً محصولی بگیرید که هم آبرسان باشد و هم ضد الکتریسیته.

Special Price ‎505,700 تومان

Regular Price: ‎595,000 تومان

٪15

اکنون با حوصله تمام، ساقه موهای خود را با باد ملایم سشوار خشک کنید. هرگز دمای سشوار را زیاد نکنید. گرمای زیاد باعث خراب و خشک شدن موهایتان می‌شود. ضمناً هنگام سشوارکشیدن، کمی موهای خود را با شانه دندانه درشت مرتب کنید تا زودتر خشک شود. تأکید می‌کنیم بدون سرم موی مناسب، سراغ سشوار نروید. اگر این اصل را رعایت نکنید، با جنگلی آشفته از موها مواجه می‌شوید.

Special Price ‎84,100 تومان

Regular Price: ‎93,500 تومان

٪10

موهای خود را مرتباً کوتاه کنید

سیلیکون در محصولات مراقبت از مو

البته فرقی نمی‌کند که موهایتان صاف است یا فر یا مجعد یا هر چه، می‌خواهد موهایتان کم‌پشت باشد یا پر پشت، خودتان را موظف بدانید که هر دو سه ماه یکبار نوک موهایتان را قیچی کنید. این کار برای مراقبت از موهای فر اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا جلوی ایجاد یا رشد موخوره را می‌گیرد. با این روش ساده موهایتان دیگر دوشاخه و زشت نیست.

مدل موی مناسب انتخاب کنید

کاهش ریزش مو

جمع کردن و مدل دادن به موهای فر همیشه سخت‌تر از موهای معمولی است. این موها همیشه پف دارند و صاف کردن و حالت دادن به آن‌ها بسیار سخت است. ما پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت از موهای فر خود، انواع بافت را روی آن امتحان کنید. بافتن مو تا حد بسیاری پف و آشفتگی آن را پنهان می‌کند. برای اینکه بافتتان تکراری نشود و دلزدگی ایجاد نکند، هر بار مدلش را تغییر دهید. گاهی نیز موهای خود را شبیه دم اسبی ساده ببندید و بالای سر خود گوجه کنید.

Special Price ‎55,500 تومان

Regular Price: ‎85,500 تومان

٪35

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره مراقبت از موهای فر صحبت کردیم. در این نوشته گفتیم که با رعایت چند اصل ساده و معمولی می‌توانید موهای فر زیبایی داشته باشید. شما چه روش‌های دیگری برای این موضوع می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. فروشگاه اینترنتی اردمی از همه نظرات شما استقبال می‌کند. ضمناً در این فروشگاه می‌توانید تمامی محصولات مراقبت از موهای فر را با بهترین قیمت تهیه کنید. پس سری به بخش موهای فر بزنید.

دیدگاه‌ها 8647بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه