مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

با ترفندهایی معجزه‌آسا برای دوامِ بیشتر زیرسازی آرایش صورت آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
با ترفندهایی معجزه‌آسا برای دوامِ بیشتر زیرسازی آرایش صورت آشنا شوید

حتما برای شما هم پیش آمده است که صبح با هزار و یک زحمت، آرایش زیبا و بی‌عیب و نقصی را بر روی چهره خود انجام داده‌‌اید، اما ظهر وقتی به آینه نگاهی می‌اندازید، چیزی از آن آرایش زیبا باقی نمانده باشد!

در ماه‌هایی که هوا سردتر است،‌ پوست تمایل بیشتری به خشک شدن دارد. این امر را می‌توان یکی از دلایل عدم ماندگاری آرایش دانست. در این بین، افراد زیادی با شرایط پوستی خوب و مناسب نیز هستند که از عدم ثبات و دوام آرایش چهره گله‌ دارند. به همین منظور، در این مقاله به ۱۰ ترفندی اشاره می‌کنیم که در دوام بخشیدن بیشتر به زیرسازی آرایش چهره شما معجزه می‌کنند.

۱- لایه‌برداری

لایه برداری پوستهر کجا صحبت از دوام آرایش به میان می‌آید،‌ بحث لایه‌برداری پوست هم مطرح می‌شود. زمانی که مواد زیرسازی آرایش، تمامی سطح پوست چهره را فرا گرفته باشد، پوست تمایل بیشتری به خشک شدن دارد. به این ترتیب، اولین کاری که باید برای ماندگاری آرایش صورت انجام دهید، لایه‌برداری مناسب پوست است. دقت داشته باشید که ما تاکیدی بر شیوه‌های لایه‌برداری فیزیکی نداریم. استفاده از لیف حمام، یا ترکیباتی که دانه‌هایی برای لایه‌برداری در آنها موجود است را نمی‌توان لایه‌بردارهای خوبی دانست. این شیوه‌ها باعث خش و بریدگی‌های میکروسکوپی بر روی سطح پوست می‌شوند. پیری زود‌رس پوست و آکنه را می‌توان از عوارض این کار دانست.

در عوض، تاکید می‌کنیم برای لایه‌برداری پوست صورت از لایه‌بردارهای شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید. لایه‌بردارهایی که در ترکیبات آنها از اسید آلفا هیدروکسی استفاده شده است، برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. با این حساب، پیشنهاد می‌شود اگر پوست حساسی ندارید، چندین بار در هفته از این لایه‌بردارها استفاده کنید.

۲- پوست صورت را مرطوب نگه دارید

پوست صورت را مرطوب نگه داریداگر به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، از مرطوب نگه داشتن آن غافل نشوید. مرطوب نگه داشتن پوست، هزار و یک فایده دارد؛ این کار به دوام زیرسازی آرایش کمک می‌کند. از طرف دیگر، باعث می‌شود در دراز مدت، پوستی سالم و زیبا داشته باشید. بدون استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده، سطح پوست خشک می‌شود؛ این امر در دراز مدت به تولید بیش از اندازه چربی بر روی پوست منجر خواهد شد. این موارد دست به دست هم می‌دهند تا زیرسازی آرایش، پوشش خود را از دست بدهد. به این ترتیب توصیه می‌کنیم چند دقیقه قبل از به‌کار بردن پرایمر بر روی صورت یا استفاده از سایر محصولات آرایشی بر روی پوست صورت، ابتدا مرطوب‌کننده بزنید.

۳- برای دوام زیرسازی آرایش از پرایمرها کمک بگیرید

برای دوام زیرسازی آرایش از پرایمرها کمک بگیریدشاید باور نکنید اما خوب است بدانید استفاده از پرایمر قبل از اِعمال هرگونه زیرسازی، ترفندی است که آرایشگرهای معروف از آن استفاده می‌کنند. پرایمرها را در بازار به صورت ژل، پودر و کرم می‌توان یافت. همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد، پس از زدن مرطوب‌کننده بر روی سطح پوست، از پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث می‌شود پوست صورت، صاف و صیقلی شود. از طرف دیگر، پرایمر بستری را برای چسبیدن بهتر مواد آرایشی به پوست ایجاد می‌کند. یکی از دلایل اصلی خراب شدن زیرسازی آرایش، چربی پوست است؛ پرایمر به جلوگیری از چرب شدن پوست نیز کمک می‌کند.

۴- از ابزارهای مناسب برای زدن مواد زیرسازی آرایش بر روی پوست کمک بگیرید

از ابزارهای مناسب برای زدن مواد زیرسازی آرایش بر روی پوست کمک بگیریدشیوه‌های مختلفی برای زدن مواد زیرسازی بر روی پوست صورت وجود دارند و انصافا باید گفت هیچکدام از این روش‌ها را نمی‌توان اشتباه دانست. حتی می‌توانید از دست‌ها نیز استفاده کنید. جالب این‌جاست که استفاده از دست‌، برای زدن مواد زیرسازی آرایش به پوست صورت، کار چندان بدی هم نیست؛ چرا که مواد کمی از این طریق هدر می‌رود. البته، پوشش این مواد بوسیله دست بر روی سطح صورت چندان مطلوب نخواهد بود.

در این بین، افرادی هم هستند که از برس‌ها آرایشی استفاده می‌کنند؛ اما در این شیوه هم ممکن است قسمت‌هایی از پوست از قلم بیافتند. استفاده از پدهای آرایشی، یکی از بهترین شیوه‌ها برای زدن مواد زیرسازی آرایش بر روی پوست صورت است. این پدها باعث می‌شوند تا مواد در تمامی سطح پوست با پوشش مناسب مالیده شود. از طرف دیگر، پد با توجه به خاصیت جاذب خود، باقی‌مانده مواد زیرسازی را به خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید تجمع بیش از اندازه مواد زیرسازی بر روی پوست، به چربی پوست منجر خواهد شد.

۵- در مصرف مواد زیرسازی آرایش زیاده‌روی نکنید

در مصرف مواد زیرسازی آرایش زیاده‌روی نکنیداگر بیش از اندازه مواد آرایشی بر روی صورت استفاده کنید، پوست صورت، چربی بیشتری تولید می‌کند؛ این امر باعث می‌شود تا آرایش صورت، پوشش یکدست خود را از دست بدهد. اگر هم پوست خشکی دارید، زیاده‌روی در مصرف مواد آرایشی باعث ناهموار شدن بعضی از قسمت‌های پوست می‌شود.

اینجاست که متخصصین آرایشی توصیه می‌کنند برای رعایت تعادل در استفاده از مواد زیرسازی آرایش، این مواد را در وسط صورت استفاده کنید و سپس با دست یا پد‌های آرایشی، مواد را به سایر قسمت‌های صورت منتقل کنید. این کار باعث می‌شود به مواد آرایشی کمتری نیاز داشته باشید و از طرف دیگر به حفظ طراوت پوست نیز کمک می‌کند.

۶- پودرهای ثابت‌کننده آرایشی را جدی بگیرید

پودرهای ثابت‌کننده آرایشی را جدی بگیریدتا این‌جا نکاتی را در خصوص دوام بیشتر زیرسازی آرایش فرا گرفتیم، اما برای حفظ هرچه بهتر زیرسازی آرایش باید نکاتی را نیز بعد از زیرسازی آرایش در نظر داشت. یکی از مهمترین این ترفند‌ها استفاده از پودرهای ثابت‌کننده آرایش است. بهترین راه استفاده از آن‌ها، کمک گرفتن از یک برس نرم آرایشی است. این کار باعث می‌شود از ثبات زیرسازی آرایشی که انجام داده‌اید، اطمینان خاطر حاصل کنید. جالب است بدانید پودرهای تثبیت‌کننده آرایش از آنجایی که خاصیت مات و تیره‌کنندگی دارند، برای پوست‌های چرب نیز مناسب هستند.

پیشنهاد می‌شود در قسمت‌های پیشانی، بینی، زیر گلو، گونه‌ها و چانه، از پودرهای ثابت‌کننده آرایش استفاده کنید،‌ تنها این قسمت‌ها هستند که ممکن است با تولید بیش از حد چربی، به آرایش شما صدمه بزنند؛ با این حساب، از به‌کار بردن پودرهای تثبیت‌کننده آرایش در این نقاط غافل نشوید.

۷- قسمت‌های صدمه‌دیده پوست را بیشتر پوشش دهید

قسمت‌های صدمه دیده پوست را بیشتر پوشش دهیددر این مقاله، چندین بار توصیه کردیم که بیش از اندازه مواد زیرسازی را به‌کار نبرید. اما اگر در روی پوست صورت شما نواحی وجود دارند که بر اثر جوش یا هر عارضه پوستی دیگری، آسیب دیده است، زیرسازی با پوشش بیشتر می‌تواند در آرایش نهایی شما به مخفی شدن این قسمت‌ها کمک کند. برای این کار توصیه می‌کنیم حتما مراحل ۵ و ۶ را در نظر داشته باشید.

۸- اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایشی را دست کم نگیرید

اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایشی را دست کم نگیریداگر تا این قسمتِ متن را با ما همراه بوده‌اید، به خوبی می‌دانید که گفتیم، برای دوام بیشتر زیرسازی آرایش، از ترکیبات لایه‌بردار، مرطوب‌کننده، پرایمرها و پودرهای تثبیت‌کننده آرایش استفاده کنید. اگر هم قسمتی از صورت شما دچار عارضه پوستی است که رنگ آن تغییر کرده، از این مواد بر روی این محل آنقدر استفاده کنید تا پوست یک‌دست شود.

با این حساب، بعید به نظر می‌رسد که آرایش نهایی صورت شما به این راحتی‌ها خراب شود؛ اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و برای این‌که از ماندگاری زیرسازی آرایش خود خاطر جمع شوید، توصیه می‌کنیم پس از انجام تمامی موارد بالا، از اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایشی استفاده کنید. این اسپری‌ها به ماندگاری بهترِ مواد آرایشی بر روی صورت کمک کرده و پوست را درخشان می‌کنند.

۹- پس از اتمام آرایش به صورت خود دست نزنید

پس از اتمام آرایش به صورت خود دست نزنیددر حالت معمول، کاملا مشخص است که نباید به آرایش نهایی صورت دست بزنید. اما امکان دارد در طول روز آنقدر با مشکلات و موارد مختلف روبر‌و‌ شوید که این نکته را پاک فراموش کنید. آرایش صورت شما هر چقدر هم که ثبات داشته باشد، باز هم در اثر دست زدن خراب خواهد شد. برای نمونه، اگر در حین کار خسته شوید و در اثر خستگی صورت را روی دست‌ها قرار دهید، نه تنها آرایش صورت خراب می‌شود، بلکه این کار باعث خواهد شد تا باکتری‌های حاضر بر روی پوست دست، به صورت شما منتقل شوند.

۱۰- از مواد زیرسازی مناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید

از مواد زیرسازی مناسب با پوست خود استفاده کنیدپوست افراد با یکدیگر متفاوت است، به همین منظور مواد زیرسازی آرایش مختلفی برای پوست‌های چرب، خشک یا سایر پوست‌ها در بازار موجود است. در کنار نوع پوست خود، به طیف رنگ پوست هم توجه کنید و در انتخاب مواد زیرسازی آرایش، ترکیباتی را انتخاب کنید که با طیف رنگ پوست شما سازگار باشند. خوشبختانه صنعت آرایش و زیبایی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که برای پوست‌های مختلف،‌ محصولات آرایشی و بهداشتی گوناگونی را روانه بازار ساخته است. در نتیجه، حتما مواد زیرسازی آرایشی را انتخاب کنید که به لحاظ اصول زیبایی‌شناختی و بهداشتی با پوست شما سازگار باشند.

همان‌گونه که وعده داده بودیم، شما را با ده ترفندی آشنا کردیم که در ماندگاری زیرسازی آرایش چهره شما معجزه می‌کنند، اکنون نوبت شماست که ما و سایر کاربران را از ترفند‌هایی که برای ماندگاری بیشتر زیرسازی آرایش چهره خود استفاده می‌کنید در قسمت نظرات مطلع سازید؛ علاوه بر این‌که توصیه می‌کنیم در صورت تمایل، مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

منبع: Beautyandtips دیدگاه‌ها 9300بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه