تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اینفوگرافیک: تمام آنچه باید از عرق کردن پا بدانیم

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
اینفوگرافیک: تمام آنچه باید از عرق کردن پا بدانیم

رایحه‌ ناخوشایندی که از پا به مشام می‌رسد به دلیل وجود باکتری‌ها در این ناحیه است. گاهی اوقات نیز عدم رعایت بهداشت فردی،‌ بیماری، عارضه‌های پوستی، پوشش نامناسب پا، و استرس‌های روحی و محیطی می‌تواند منجر به افزایش بوی بد پا شود.

پای انسان نیز مانند سایر قسمت‌ها عرق می‌کند‌، بعضی از افراد عرق پا را دلیل بوی بد آن می‌دانند در صورتی که عرق به خودیِ خود بوی بدی ندارد. در‌واقع این عرق و قسمت‌هایی از پوست پا هستند که توسط باکتری‌های موجود در جوراب و کفش خورده شده و باعث ایجاد بوی بد پا می‌شوند.

تغذیه باکتری‌ها از عرق پا باعث تولید اسید ایزو والریک می‌شود. این ماده به عنوان مقصر اصلی بوی بد پا شناخته می‌شود. به این ترتیب اگر جلوی عرق کردن پا و همچنین نفوذ باکتری‌ها به پا را بگیرد، پای شما هرگز بوی بدی نخواهد داشت.

در اینفوگرافیک زیر سعی کرده‌ایم به تمامی جوانب عرق کردن پا و راه‌‌های جلوگیری از آن اشاره کنیم و نگاهی به راه‌‌های برطرف کردن تعریق بیش از حد پا بیاندازیم. در انتها هم به باورهای غلطی که درباره تعریق بیش از حد پا وجود دارد اشاره خواهیم کرد.

هر آنچه از عرق پا باید بدانیم

منبع: Smellyfeetcures دیدگاه‌ها 2108بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>