تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

انواع مختلف دئودورانت‌ها را بیشتر بشناسیم

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
انواع مختلف دئودورانت‌ها را بیشتر بشناسیم

دئودورانت‌ها با فرمول‌ها و کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند. متداول‌ترین آن‌ها به شکل مام صابونی، ژل، مایع، غلتکی، کرمی، پودری و اسپری هستند. دئودورانت طبیعی گزینه دیگری است که به صورت‌هایی مختلف از سنگ‌ها یا مواد طبیعی تولید می‌شود. بیشتر‌ دئودورانت‌ها فقط برای کنترل بو هستند اما برخی دیگر، ترکیبات ضد تعریق نیز دارند که خیسی و تعریق را کنترل می‌کنند.

انواع دئودورانت:

انواع دئودورانت1- صابونی و پودری:

در کل «دئودورانت خشک» در نظر گرفته می‌شوند زیرا بعد از استفاده، پوست خیس نمی‌شود. دئودورانت‌های صابونی معمولا سفید و خشک یا شفاف هستند و زیر بغل به کار می‌روند. دئودورانت‌های پودری، در موضع پاشیده می‌شوند و اغلب از همان مواد صابونی ساخته شده‌اند اما سیلیکون یا مواد چربی که ذرات آن را به هم بچسباند ندارند.

2- ژلی:

به همان شیوه دو مورد قبلی به کار می‌رود اما به صورت ژلی غلیظ است که از منافذ یا شکاف سر محصول بیرون می‌آید.

3- مایع و کرمی:

فرمول و بافت مشابهی دارند اما به دو صورت مختلف به ناحیه مورد نظر زده می‌شوند. دئودورانت کرمی را باید با نوک انگشت به پوست زد اما دئودورانت مایع را باید با اسپری یا ابزار مناسب روی پوست پاشید.

4- رولی:

با کمک توپی که در سر آن قرار دارد پوست را به این ماده آغشته می‌کند.

5- اسپری‌:

در قوطی‌های گازدار تهیه می‌شوند. اسپری‌های پمپی فقط برای دئودورانت‌های خانگی به کار می‌رود اما نمونه‌های عادی آن نیز در بازار موجود است.

رفع بوی عرق

رفع بوی عرق به کمک دئودورانت‌های خانگیدئودورانت معمولا محصولی برای کنترل بوی ناخوشایند است. برخی از انواع آن ضد تعریق نیز هستند یا هم ضد تعریق و هم ضد بو هستند. در حین انتخاب، این نکته مهم است زیرا دئودورانت به تنهایی جلوی تعریق را نمی‌گیرد.

به عبارت دیگر، محصولات ضدتعریق برای جلوگیری از عرق کردن ساخته شده‌اند. این محصول حاوی نوعی ترکیبات از آلومینیوم است که منافذ را مسدود می‌کند تا عرق به سطح پوست نرسد.

برندهای ارگانیک و طبیعی معمولا ترکیبات آلومینیوم را ندارند زیرا این ماده در برخی افراد باعث حساسیت می‌شود و عده‌ای معتقدند برای سلامتی مضر است. بیشتر دئودورانت‌های طبیعی به صورت صابونی، ژل، مایع ، کرم، پودر و هم‌چنین مواد معدنی جامد، ساخته شده از سنگ هستند.

دئودورانت‌های خانگی نیز برای کسانی مناسب است که از محصولات طبیعی ارزان‌تر استفاده می‌کنند. دستور ساخت دئودورانت‌های ارگانیک، محصولی مایع یا کرم مانند به شما می‌دهد که می‌توانید برای کنترل بوی عرق آن را به پوست بزنید.

در همین رابطه مقالاتی در بلاگ تخصصی اُدمی منتشر شده‌اند که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 4634بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه