تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

تشخیص خرابی محصولات آرایشی و بهداشتی

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
تشخیص خرابی محصولات آرایشی و بهداشتی

تشخیص خرابی محصولات زیبایی کار چندانی راحتی نیست. بعضی از این محصولات به‌رغم اینکه خراب‌شده‌اند، ظاهری معمولی دارند. گاهی اوقات تغییر رایحه و رنگ محصولات زیبایی که خراب شده‌اند بسیار نامحسوس است. از طرف دیگر با توجه به گرفتاری‌های روزمره، به شما حق می‌دهیم که حواستان به تاریخ انقضا محصولات زیبایی نباشد. استفاده از محصولات زیبایی که خراب‌شده، نه‌تنها سلامت پوست را به‌خطر می‌اندازد، بلکه تأثیر چندانی برای آرایش پوست ندارد. خوشبختانه روش‌هایی برای تشخیص خرابی محصولات زیبایی سراغ داریم. به لطف این روش‌ها، محصولاتی زیبایی که خراب‌ شده‌اند را می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید. برای تشخیص خرابی محصولات زیبایی در ادامه با ما همراه باشید.

تشخیص انقضای کرم ضد آفتاب

تشخیص خرابی ضد آفتاب

مطمئن هستیم شما بهتر از ما در جریان اهمیت استفاده روزانه ضد آفتاب هستید. با این حال افراد زیادی را سراغ داریم که کاری به تاریخ انقضا ضد آفتاب ندارند و این محصول را تا آخرین ذره استفاده می‌کنند. جالب است بدانید تقریباً تمامی ضد آفتاب‌های موجود در بازار پس از باز شدن، حدود ۲ سال دوام می‌آورند. جالب‌تر اینکه دشمن شماره‌یک ضد آفتاب، حرارت است.

اگر ضد آفتاب در معرض گرما قرار بگیرد، ترکیبات فعال آن زودتر فاسد می‌شود. چنین ضد آفتابی، تراکم کمتری پیدا می‌کند. در نتیجه اگر حواستان پرت بود و ضد آفتاب را روی داشبورد و در معرض آفتاب گذاشتید، احتمال زیادی وجود دارد که اثربخشی این محصول از بین برود. بهترین روش نگهداری ضد آفتاب، قراردادن آن در یخچال است. تغییر رنگ و بو ضد آفتاب نیز از فاسدشدن آن حکایت دارد. ضد آفتابی که رنگِ سفیدِ آن، زرد شده بدون شک فاسد است.

تشخیص فاسد شدن شامپو

تشخیص خرابی شامپو

شامپوهایی که با ظرفیت بیشتری روانه بازار می‌شوند، نسبت به همان شامپوها با ظرفیت کمتر، قیمت‌ مناسب‌تری دارند. در نتیجه به شما حق می‌دهیم که به جای شامپوهایی با ظرفیت کمتر، شامپویی خریداری کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد و خو‌ش‌قیمت‌تر باشد. با این حال شامپویی که با ظرفیت بیشتری خریده‌اید، دوام بیشتری دارد و دیرتر تمام می‌شود.

اجازه دهید این خبر خوش را به شما بدهیم که شامپو در بین تمامی محصولات زیبایی و پاکیزگی، دیرتر خراب می‌شود. البته شیوه نگهداری شامپو نیز نقش مهمی در افزایش دوام آن ایفا می‌کند. شامپویی که درِ آن محکم بسته شده، چندین سال خراب نمی‌شود. لازم به ذکر است شامپوهای ژلی دوام بیشتری نسبت به شامپوهای کرمی دارند. اگر متوجه تغییر رایحه یا جنس شامپو شدید، چاره‌ای برای خرید شامپو جدید بیندیشید.

تشخیص خرابی صابون و شوینده‌ها

تشخیص خرابی صابون و شوینده‌ها

صابون از آن دسته محصولات شوینده‌ است که دوام بسیار زیادی دارد. با این حال اگر صابون عطری استفاده می‌‌کنید، خارج کردن این صابون از بسته‌بندی آن، رایحه صابون را به مرور کمتر می‌کند. جالب است بدانید از آنجایی که در شوینده‌های کرمی از ترکیبات روغنی استفاده می‌شود. این شوینده‌ها نسبت به صابون‌ها دوام کمتری دارند. تغییر رنگ، بو و جنس صابون و شوینده‌ای که با آن بدن خود را تمیز می‌کنید از خرابی این محصولات حکایت دارد.

تشخیص خرابی مرطوب کننده

تشخیص خرابی مرطوب کننده

تجربه ثابت کرده مرطوب کننده‌ باکیفیت به‌راحتی تا یک سال دوام می‌آورد. از آنجایی که مرطوب کننده‌ها را در روتین روزانه استفاده می‌کنیم، عموماً این محصولات قبل از رسیدن تاریخ انقضا، تمام می‌شوند. با این حال بسته به کیفیت مرطوب کننده‌ای که خریداری کرده‌اید، ممکن است این محصول در درازمدت تغییر رنگ یا بو داشته باشد. عمر چنین مرطوب کننده‌ای سر آمده است.

تشخیص خرابی سرم

تشخیص خرابی سرم

سرم‌ها در گروه محصولات زیبایی قرار دارند که زود خراب می‌شوند. تا زمانی که درِ سرم را باز نکرده‌اید، این محصول تا پایان تاریخ انقضا خراب نمی‌شود. با این حال سرمی که درِ آن باز شده حدود یک سال بیشتر دوام نمی‌آورد. از طرف دیگر از آنجایی که سرم‌ها دارای ترکیبات فعالی مانند ویتامین C هستند، اثربخشی این ترکیبات در طول زمان کمتر می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت اگر حدود یک سال از باز شدن درِ سرمی گذشته و رنگ و بوی آن تغییر نکرده، این محصول خراب نشده؛ اما کیفیت روز اول را ندارد.

علائم فاسد بودن مواد زیرسازی آرایش

تشخیص خرابی مواد زیرسازی آرایش

ترکیبات مواد زیرسازی آرایش در درازمدت متلاشی می‌شود. محصولاتی زیرسازی آرایش که ترکیباتی مایع دارند بیشتر از یک سال دوام نمی‌آورند. با این حال بهتر است هر ۶ ماه یک‌بار زیرسازی جدید بخرید. مواد زیرسازی ممکن است در عرض ۶ ماه خراب نشود؛ اما شرایط را برای انتقال آکنه و التهاب‌های پوستی مهیا می‌‌کند. تغییر رنگ، بوم و تراکم مواد زیرسازی آرایش از خراب‌بودن آن خبر می‌دهد. چرب‌شدن بیش‌ از حد این مواد و جذب‌نشدن ترکیبات آن به داخل پوست از نشانه‌‌های دیگر خرابی مواد زیرسازی آرایش است.

نشانه‌های خرابی رژ گونه

رژگونه

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که رژ گونه‌های پودری چندین سال دوام می‌آورند. ناگفته پیداست رژگونه‌های ژلی یا کرمی دوام کمتری دارند. توجه داشته باشید که رژ گونه نیز همانند مواد زیرسازی، شرایط مناسبی برای انتقال آکنه و عفونت‌های پوستی فراهم می‌کند. در نتیجه حتماً برس آرایشی تمیز روی رژگونه پودری بمالید. چسبنده‌شدن بیش از حد رژ گونه کرمی یا ژلی نشانه‌ای از خرابی آن است. اگر رژ گونه کرمی یا ژلی خشک شد یا تغییر حالت داد، آن را دور بیندازید. تغییر بو و رنگ این محصولات نیز نشانه‌ای دیگر از خرابی آن‌هاست.

علائم خراب شدن سایه چشم

تشخیص خرابی سایه چشم

بانوان زیادی را می‌شناسیم که سایه‌های چشم متنوعی برای مراسم مختلف خریداری می‌کنند. خوشبختانه سایه چشم دوام بسیار زیادی دارد. ناگفته نماند از آنجایی که سایه مستقیماً با چشم سروکار دارد، باید حتماً تمیز نگه داشته شود. شیوه استفاده از سایه چشم نیز تأثیر چشمگیری در افزایش یا کاهش دوام آن دارد. تغییر رنگ و جنس سایه چشم را نشانه‌ای از خرابی آن بدانید.

تشخیص خرابی ریمل

تشخیص خرابی ریمل

ریمل یکی از پرکاربردترین لوازم آرایش به حساب می‌آید. این محصول پرطرفدار عمر کمتری نسبت به دیگر لوازم آرایش دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه ریمل می‌زنند، ریمل شما ۳ تا نهایتاً‌ ۶ ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. از طرف دیگر از آنجایی که ریمل با چشم تماس دارد، در کنار خرابی ممکن است به بستری برای تکثیر باکتری تبدیل شود. تغییر رنگ، جنس و چسبندگی زیاد ریمل را نشانه‌ای از خرابی آن بدانید. اگر سرما خوردید یا التهاب چشم داشتید و ریمل استفاده کردید، این ریمل را دور بیندازید. در غیر این صورت ریملی که استفاده کرده‌اید به منبعی برای انتقال بیماری تبدیل می‌شود.

نشانه های خرابی رژ و مداد لب

تشخیص خرابی رژ و مداد لب

رژ لب را اگر به‌خوبی نگهداری کنید، تا یک سال خراب نمی‌شود. با این حال به افرادی که یک رژ لب را هر روز استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم هر ۶ تا نهایتاً‌ ۱۲ ماه، رژ لب جدید بخرند. اگر در حین رژ لب‌ زدن، احساس کردید جنس آن خشک شده، در جریان باشید که این رژ لب خراب است. ترک‌ترک‌شدن رژ لب یا تغییر رنگ آن نیز نشانه‌ای از خرابی رژ لب به حساب می‌آید. مجاورت رژ لب در برابر چربی پوست، باکتری و اکسیژن شرایط خرابی آن را فراهم می‌کند. خط لب‌های مدادی به این زودی خراب نمی‌شوند؛ اما خط لب مایع دوام کمتری دارد. تغییر رنگ، بو و جنس خط لب مایع را نشانه‌ای از خرابی آن بدانید.

تشخیص خرابی لاک ناخن

تشخیص خرابی لاک ناخن

لاک ناخن از آن دسته محصولات آرایشی است که می‌توانید عمر آن را با اضافه‌کردن اَستون افزایش دهید. البته پیشنهاد می‌‌کنیم لاک ناخنی که یک سال از آن استفاده کرده‌اید را دور بیندازید. جداشدن رنگ از ترکیبات لاک ناخن یا تغییر حالت آن نشانه‌های خرابی لاک ناخن به حساب می‌آید. ناگفته نماند از آنجایی لاک ناخن دارای ترکیبات الکلی و شیمیایی است، قارچ‌ها و باکتری‌ها در آن رشد نمی‌کنند. با در نظر گرفتن این شرایط می‌توانید لاک ناخن را تا زمانی که ترکیبات تغییر نکرده استفاده کنید. ناگفته نماند به‌رغم اینکه لاک ناخن دارای الکل است، باز هم لاک ناخن فردی که انگشت‌هایش قارچ دارد را استفاده نکنید.

سخن پایانی

تشخیص خرابی محصولات زیبایی اهمیت بسزایی در سلامت پوست دارد. امیدواریم به لطف روش‌هایی که مطرح کردیم، خرابی محصولات آرایشی را به‌راحتی تشخیص دهید و چاره‌ای برای خرید محصولات جدید بیندیشید. به همین منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. قیمت‌های منصفانه این فروشگاه دلیل خوبی است که شما را راضی کند محصولات فاسدشده‌تان را دور بریزید و محصولات معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای تشخیص خرابی محصولات زیبایی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1587بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه