تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هنگام خرید ریمل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
هنگام خرید ریمل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

مژه‌ها تارهای موی کوچکی هستند که از علاوه بر محافظت از چشم در برابر گردوخاک و سایر آسیب‌های محیطی، تأثیر زیادی در زیبایی دارند.

اگر نگاهی به ادبیات و شعر فارسی داشته باشید، خواهید دید که نویسندگان، قشنگی مژ‌ه‌های بلند یار را توصیف کرده‌اند. این تعریف و تمجید‌ها از مژگان بلند و زیبا بی‌دلیل نیست و خانم‌های زیبارو به‌خوبی از اهمیت آرایش مژه آگاه هستند. همین امر باعث شده تا از دیرباز تاکنون با یک محصول آرایشی خاص به نام ریمل برای زیبا‌تر جلوه‌دادن مژه‌ها سروکار داشته باشیم.

به لحاظ تاریخی ریشه‌های استفاده از ریمل به مصر باستان بازمی‌گردد و حدود یک قرن پیش یک شیمیدان خوش‌ذوق با نام یوجین ریمل، چیزی را که امروزه به عنوان ریمل می‌شناسیم را اختراع کرد. از آن زمان تاکنون صدها مدل ریمل مختلف ساخته شده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به همین منظور در ادامه تمام مواردی را عنوان کرده‌ایم که در زمان خرید ریمل باید از آنها آگاه باشید.

خرید ریمل براساس ترکیبات به‌کاررفته در آن

خرید ریمل براساس ترکیبات به‌کاررفته در آنسلاطین محصولات آرایشی، ریمل‌های مختلفی را برای افزایش طول، حجم و فردادن مژه‌ها عرضه کر‌ده‌اند که بسته به کارآیی این ریمل‌ها شاهد ترکیبات مختلفی در آنها هستیم. این امر باعث شده تا بعضی از ریمل‌ها نسبت به سایر آنها ترکیبات متراکم‌تری داشته باشند و در حین ریمل‌زدن مژه‌ها را به هم بچسبانند. از طرفی، بعضی از ریمل‌ها نیز ترکیبات رقیق‌تری دارند و بیشتر برای افزایش طول مژه استفاده می‌شوند.

امروزه در ساخت ریمل‌ از ترکیب رنگ‌دانه‌های مشکی و پلیمر با روغن یا موم استفاده می‌شود. ریمل‌ برای افزایش طول و قطر مژه‌ و همچنین تیره‌‌ترکردن آنها کاربرد دارد و زیبایی طبیعی مژه‌ها را افزایش می‌دهد تا از این طریق زیبایی چشم‌ها بیشتر در نظر جلوه کند.

ریمل‌ها نیز همانند سایر محصولات آرایشی، در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که در ادامه با هم به تنوع ریمل‌های موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

  • ریمل‌های قابل‌شستشو

  1. همان‌‌گونه که از نام این ریمل‌‌ها پیداست، به‌راحتی با آب پاک می‌شوند.
  2. ریمل‌های قابل شستشو تعامل بهتری با مژه‌ها دارند و قرار گرفتن آنها روی مژه باعث سفتی مژگان نمی‌شود و انعطاف بیشتری دارند. با این حساب می‌توان گفت به‌لحاظ سلامتی، ریمل‌های قابل‌شستشو برای مژه‌ها بهتر هستند.
  3. ریمل‌های قابل شستشو مژه‌ها را در حالت راحت‌تری قرار می‌‌دهند و تک‌تک مژه‌ها بدون اینکه به یکدیگر بچسبند قرار می‌گیرند.
  4. این ریمل‌ها برای بانوانی که عینک دارند نیز مشکلی ایجاد نمی‌کنند و برخورد مژه‌ای که ریمل قابل‌شستشو به آن زده‌اید با شیشه عینک راحت‌ و طبیعی انجام می‌شود.
  5. برای پاک کردن ریمل قابل‌شستشو، استفاده از محلول‌های پاک‌کننده آرایش توصیه می‌شود، اما در صورتی که این محلول‌ها را در اختیار نداشتید با آب به راحتی می‌توانید ریمل مژه‌های خود را پاک کنید.

گاهی اوقات بعد از پاک‌کردن ریمل‌های قابل‌شستشو با آب، لکه‌های سیاهی در پلک پایینی باقی می‌ماند، خوشبختانه این لکه‌ها با چندین بار شستشو پاک می‌شوند و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

  • ریمل‌های ضدآب

  1. ریمل‌های ضدآب چسبندگی بیشتری دارند و احتمال چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر در حین استفاده از این ریمل‌ها وجود دارد
  2. گاهی اوقات قدرت چسبندگی بیشتر ریمل‌های ضدآب باعث می‌شود در حین پاک‌کردن ریمل، مژه‌ از ریشه بیرون بیاید.
  3. مقاومت ریمل‌های ضدآب به نسبت ریمل‌های قابل‌شستشو در برابر رطوبت بیشتر است، اما در مواردی ممکن است پس از استفاده، در اثر مجاورت با رطوبت، به میزان کمی ریزش داشته باشند.
  4. پاک‌کردن ریمل‌های ضدآب نسبت به نمونه‌های قابل شستشو مشکل‌تر است؛ به طوری که برای پاک‌کردن این ریمل‌ها باید حتماً  ازمحلول‌های مخصوص پاک‌کننده ریمل ضدآب استفاده کنید.

خرید ریمل براساس نوع برس آن

خرید ریمل براساس نوع برس آنجالب است بدانید به همان اندازه که در خرید ریمل دقت می‌کنید، برس آن نیز اهمیت دارد. به همین منظور برس‌های مختلفی را در ریمل‌ها شاهد هستیم. اهمیت برس‌ ریمل به اندازه‌ای است که در ادامه دو نوع پرکاربرد از آنها را بررسی کرده‌ایم:

  • برس معمولی (کلاسیک)

این بر‌س‌ها موهای کوتاهی دارند و ابعاد آنها بسته به ریملی که خریداری کرده‌اید متفاوت است؛ در نتیجه کاربردهای مختلفی هم دارند. برس‌های معمولی که حالت موهای آنها صاف است در بیشتر مواقع برای افزایش طول مژه کاربرد دارند. این برس‌ها در کنار افزایش طول در حجم دادن مژه نیز تأثیر دارند.

  • برس لاستیکی

این روزها برس‌های جدیدی را نیز شاهد هستیم که جنس موهای آنها از لاستیک است تا انعطاف بهتری برای حالت‌دادن مژه‌ها داشته باشند.

استفاده از این برس‌ها، بسیار راحت است و بسته به نوع ریملی که خریداری می‌کنید نتیجه‌ای متفاوت دارند. تجربه نشان داده است برس‌هایی که موهای لاستیکی دارند از دوام بیشتری نیز برخوردارند و پس از مدتی استفاده خشک نمی‌شوند و همیشه تازه و حالت‌پذیر هستند.

  • برس‌های بیضی شکل

قانون نانوشته‌ای در استفاده از برس ریمل وجود دارد که بر اساس این قانون، به هر اندازه که برس‌ها موهای بلندی داشته باشند، مژه‌های شما بلند‌تر می‌شود. بنابراین از براش‌های بیضی‌شکل استفاده کنید. این برس‌ها ریمل را به تمامی قسمت‌های مژه منتقل می‌کند و استفاده از آنها در قسمت‌هایی از پلک که مژه‌‌‌ کوتاه‌تری دارند راحت‌تر است.

  • برس‌های مدل ساعت‌شنی

برس‌هایی که حالتی مانند ساعت‌شنی دارند بیشتر برای حجم‌دادن به مژه‌ها استفاده می‌شوند. البته روی برس‌های کوچک‌ با موهای کوتاه‌تر برای حجم دادن مژه می‌توانید حساب‌ زیادی باز کنید، اما برای افزایش طول مژه‌ توقع زیادی از این برس‌ها نباید داشته باشید.

خرید ریمل با توجه به رنگ آن

خرید ریمل با توجه به رنگ آندنیای آرایش سرشار از رنگ و تنوع است و ریمل‌ها نیز در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند، به لطف این رنگ‌ها می‌توانید به لحاظ بصری حالت‌های مختلفی را برای چشم و مژه‌ها ایجاد کنید. به همین دلیل در هنگام خرید ریمل باید باتوجه به سلیقه خود، رنگ آن را انتخاب کنید. برای نمونه ریمل قهوه‌ای جذابیت مژه‌ها را بیشتر می‌کند و ریمل آبی برای خانم‌های چشم‌رنگی مناسب است که می‌خواهند رنگ چشم آنها جلوه بیشتری داشته باشد.

در این بین از قدیم تاکنون رنگ مشکی به‌عنوان اصلی‌ترین رنگ برای ریمل به‌حساب می‌آید که در دو طیف رنگ مشکی عرضه می‌شوند. اولین طیف همان رنگ مشکی است که در بیشتر ریمل‌ها شاهد آن هستیم. طیف بعدی رنگ مشکی‌سیر است که رنگدانه‌های بیشتری در این ریمل استفاده شده و رنگی کاملاً سیاه دارد.

ریمل‌های مشکی طبیعی، دارای مقدار کمی رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای نیز هستند و رنگ ملایم‌تری دارند. این تفاوت رنگ شاید در نگاه اول به نظر نرسد، اما وقتی روی مژه‌ها امتحان کنید متوجه خواهید شد که نسبت به ریمل‌هایی که رنگ مشکی‌سیر دارند، راحت‌تر به مژه‌ها رنگ می‌دهند. همچنین بهتر است بدانید ریمل‌های مشکی‌سیر برازنده بانوان با پوست‌های روشن نیست.

بهترین روش برای پا‌ک کردن ریمل

پاک کردن ریمل با محلولهمان‌طور که ریمل‌زدن وقت و توجه زیادی را می‌طلبد، پاک‌کردن ریمل نیز از این قائده مستثنی نیست و در صورت پاک‌کردن ریمل باعجله، احتمال کنده‌شدن مژه‌ها وجود دارد. از طرف دیگر به‌رغم اینکه ریمل‌های قابل‌شستشو را می‌توان با آب معمولی پاک کرد، باز هم توصیه می‌کنیم برای پاک‌کردن هر نوع ریمل حتماً از محلول‌های پاک‌کننده مخصوص این کار کمک بگیرید. پس علاوه بر دقت در خرید ریمل، به محلول پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید هم دقت کنید.

رو‌ش‌های مختلفی برای پاک‌کردن ریمل وجود دارد، اما نکته مهم آن است که ابتدا ریمل باید به‌وسیله محلول‌های پاک‌کننده، چسبندگی خود به مژه‌ها را از دست بدهد و سپس نسبت به پاک‌کردن آن اقدام کنید. این کار باعث می‌شود بدون هیچ فشاری، ریمل از روی مژه‌ها پاک‌ شود.

توصیه می‌کنیم ابتدا آرایش صورت را با محلول‌های پاک‌کننده آرایش پاک کنید و سپس باحوصله نسبت به پاک‌کردن ریمل اقدام نمایید. پاک‌کننده‌های روغنی گزینه خوبی برای از بین‌بردن ریمل‌ به‌حساب می‌آیند. این مواد ابتدا حالت چسبندگی ریمل را از بین می‌برند و ریمل را به راحتی از مژه‌ها جدا می‌کنند.

برای پاک‌کردن ریمل از دستمال‌های پاک‌کننده آرایشی می‌توانید کمک بگیرید. در نهایت نیز کافی است تا صورت خود را با آب گرم حسابی بشویید. اگر پاک‌کننده‌‌های‌ روغنی آرایش را در اختیار ندارید برای پاک‌کردن ریمل، یک دستمال آرایشی را مرطوب کنید و روی مژگان خود بگذارید. این دستمال باید چند ثانیه‌ای روی مژه‌‌ها باقی بماند تا رطوبت به طور کامل به تارهای مژه منتقل شود. این کار رطوبت را از میان مواد ریمل به تارهای مژه‌ می‌رساند و چسبندگی ریمل به مژه‌ها را کاهش می‌دهد.

نکته مهم در پاک‌کردن ریمل صبر و حوصله است، این کار باید با ملایمت زیاد انجام شود تا مژه‌های شما خدای ناکرده کَنده نشوند.

توجه به تاریخ انقضای ریمل

هرگز ریمل را بیشتر از سه‌ماه نگه‌‌نداریددر میان تمامی محصولات آرایشی، ریمل عمر کوتاه‌تری دارد و زودتر انقضای آن به‌سر می‌رسد. ریمل، جاذب آلودگی است و از آنجایی که برس ریمل مستقیماً با چشم در تماس است، پیشنهاد می‌کنیم به‌خاطر یک ریمل ناقابل سلامتی چشمان خود را به خطر نیاندازید. به این ترتیب اگر از آن دسته بانوانی هستید که زیاد آرایش نمی‌کنند، بهتر است هزینه زیادی برای خرید ریمل نکنید چراکه ریمل شما قبل از اینکه به اتمام برسد، منقضی می‌شود و باید آن را دور بیاندازید. بنابراین ریمل‌هایی خریداری کنید که کیفیت مناسبی داشته باشند، اما قیمت آنها خیلی گران نباشد تا اگر پس از گذشت سه ماه باز هم از این ریمل باقیمانده بود، دلتان برای دورانداختنش نسوزد.

به پایان عنوان مواردی رسیدیم که در زمان خرید ریمل باید آنها را مدنظر داشته باشید؛ از طرفی، از آن‌جایی که بیشتر خانم‌ها تجربه‌های متفاوتی در استفاده از ریمل دارند، پیشنهاد می‌کنیم شما هم در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود برای خرید ریمل و استفاده از آن قرار دهید.

منبع: Lifehacker دیدگاه‌ها 7421بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه