تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

با انواع ریمل و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
با انواع ریمل و کاربرد آن‌ها آشنا شوید

مژه‌ها قسمت مهمی از آرایش چشم محسوب می‌شوند و تأثیر بسیاری در زیبایی دارند. مژه‌های بلند و حجیم همواره محبوب و دل‌فریب بوده‌اند. برای رسیدن به چنین مژه‌هایی باید از ریمل‌های مختلفی کمک گرفت که در بازار وجود دارد. مثلاً برای افرادی که مژه‌های کوتاهی دارند، ریمل‌های افزایش طول مژه پیشنهاد می‌شود. همچنین برای بانوانی که با معضل حجم کم مژه روبه‌رو هستند، خرید ریمل حجم‌دهنده توصیه می‌شود.

باتوجه‌به تنوع ریمل‌ها، در ادامه شما را با انواع ریمل آشنا می‌کنیم و کاربردهای مختلفشان را برایتان توضیح می‌دهیم.

خرید ریمل با توجه به میزان ماندگاری آن

انواع ریمل به لحاظ دوام و حل‌شدن در آب

  • ریمل‌های حلال در آب

ریمل‌هایی که در آب حل می‌شوند گزینه خوبی برای آرایش‌های روزانه و معمولی به‌حساب می‌آیند؛ اما این ریمل‌ها ماندگاری کمتری دارند و بعضی از مواقع زیر چشم، لکه‌های سیاه ایجاد می‌کنند. ازآنجایی‌که این ریمل‌ها با آب ترکیب می‌شوند، به‌راحتی پاک‌ شده و اثر آن‌ها با شیرپاک‌کن‌های معمولی از بین می‌رود.

  • ریمل‌های ضدآب

از طرف دیگر ریمل‌های ضدآب دوام بیشتری دارند و زیر چشم را لکه‌ نمی‌اندازند. این ریمل‌ها برای روزهای گرم تابستان که پوست عرق می‌کند، گزینه خوبی هستند. همچنین در روزهای بارانی نیز استفاده از ریمل‌های ضدآب پیشنهاد می‌شود. ریمل‌های ضدآب به‌‌راحتی پاک نمی‌شوند و برای تمیزکردن مژه‌های خود باید حتماً از محلول‌های پاک‌کننده آرایش ضدآب کمک بگیرید.

خرید ریمل باتوجه‌به ساختار آن

انواع ریمل به لحاظ ساختار

  • ریمل‌های مایع

ریمل‌های مایع رواج بیشتری در بین بانوان دارند. افرادی که مژه‌های آن‌ها به میزان کمی فردار است با ریمل‌های مایع می‌توانند حالتی جذاب به مژگان خود بدهند. ریمل‌های مایع مژه‌ها را کشیده و فردار نشان می‌دهند و در مدل‌های ضدآب و معمولی در بازار موجود هستند.

  • ریمل‌های کرمی

این ریمل‌ها به بانوانی پیشنهاد می‌شود که مژه‌های کم‌پشت و باریکی دارند. ریمل‌های کرمی طول مژه‌ها را نیز افزایش می‌دهد و عمق نگاه را بیشتر می‌کند. ناگفته نماند ریمل‌های کرمی بیشتر زیر چشم را سیاه و لکه‌دار می‌کنند و برای زدن این ریمل‌ها، به برس مخصوص این کار نیاز دارید.

  • ریمل‌های پودری

ریمل‌های پودری تفاوت‌های چندانی با ریمل‌های مایع و کرمی ندارند. باید چند قطره آب به ریمل‌های پودری اضافه کنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کنند. سپس با برس مژه، به چشم‌ها ریمل بزنید. ریمل‌های پودری به‌لحاظ زیباشناختی، حالتی جذاب به مژه‌ها می‌دهند.

خرید ریمل باتوجه‌به کاربرد آن

  • ریمل حجم دهنده

در ریمل حجم‌دهنده، از موم و پلیمر سیلیکون بیشتری استفاده می‌شود؛ درنتیجه این ریمل‌ها حجم مژه‌ها را بیشتر از چیزی که هست نشان داده و ضخامت تارهای مژه‌ را نیز افزایش می‌دهند. بانوانی که مژه‌های کم‌پشتی دارند بهتر است سراغ این ریمل‌ها بروند.

  • ریمل بلند‌ کننده

همان‌گونه که از نامشان پیداست، این ریمل‌ها طول مژه‌ را افزایش می‌دهند. موی برس این ریمل‌ها نیز تراکم بیشتری دارد. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید ریمل را به تمامی قسمت‌های مژه و به‌خصوص نوک مژه‌ها انتقال دهید. توجه داشته باشید که نوک مژه‌ها باید ریمل بیشتری بگیرد تا بلند‌تر شود.

بانوانی که مژه‌های کوتاه و پراکنده‌ای دارند بهتر است برای زیبا‌تر جلوه‌دادن مژگان خود از ریمل‌های بلند‌کننده مژه کمک بگیرند. به این بانوان پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم دو بار ریمل بزنند تا مژه‌های آن‌ها در بلند‌ترین شکل ممکن حالت بگیرد.

  • ریمل فر دهنده

این ریمل‌ها میزان فر معمولی مژه را افزایش می‌دهند و ترکیبات آن‌ها نیز نسبت‌به سایر ریمل‌ها، غلظت بیشتری دارند تا به لطف این تراکم بیشتر، پس از ریمل‌زدن، مژه‌ها حالت فردار خود را در مدت زمان بیشتری حفظ کنند.

  • ریمل صاف کننده

در این ریمل‌ها از گلیسیرین و ابریشم کمک گرفته شده تا جلوی دسته‌دسته‌شدن مژه‌ها گرفته شود و مژه‌ها جلو‌‌ه‌ای زیبا و یکدست پیدا کنند. برس‌های این ریمل‌ها نیز بلند‌تر از برس‌های معمولی است تا تمامی قسمت‌های مژه کاملاً صاف شود.

  • ریمل چند کاره

اگر به‌دنبال ریمل همه‌فن‌حریفی می‌گردید که در کنار افزایش حجم، طول مژه‌ها را نیز بلندتر نشان دهد باید سراغ ریمل‌های چند‌کاره بروید. این ریمل‌ها عموماً از نوع ضدآب در بازار وجود دارند. ترکیبات این ریمل‌ها به‌گونه‌ای است که کاملاً یکسان به مژه‌ مالیده می‌شوند تا تارهای مژگان کاملاً از هم جدا و متمایز به چشم بیاید.

این ریمل‌ها، مژه‌ها را به‌زیبایی فردار می‌کنند. در بعضی از آن‌ها رنگ‌دانه‌های مشکی استفاده شده تا مژه‌ها کاملاً سیاه و جذاب شوند. این ویژگی‌ها باعث شده تا بانوان شاغلی که فرصت کافی برای ریمل‌زدن ندارند، از ریمل‌های چند‌کاره برای آرایش روزانه کمک بگیرند.

خرید ریمل‌ باتوجه‌به ترکیبات آن

انواع ریمل‌ به‌لحاظ فرمولاسیون

  • ریمل ابرو

ریمل‌های ابرو دقیقاً همان کاری را برای ابرو می‌کنند که برای مژه‌ها انجام می‌دهند. به بانوانی که مداد ابرو برای زیبایی ابروهای آن‌ها کفایت نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ریمل ابرو بروند. ریمل ابرو نسبت‌به ریمل مژه غلظت بیشتری دارد.

برس‌ ریمل ابرو نیز از لحاظ شکل و حالت، تفاوت چندانی با برس ریمل مژه ندارد. این ریمل‌ها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا رنگ ابروها با رنگ موهای سر یکدست و هماهنگ شود.

  • ریمل فیبر

این ریمل‌ها با محصولاتی که تاکنون دیده‌ایم تفاوت‌های زیادی دارند و در انواع مختلف راهی بازار شده‌اند. در بعضی از این ریمل‌ها، فیبر مستقیماً ترکیب شده است و فقط با یک بار ریمل‌زدن، مواد لازم به مژه‌ها منتقل می‌شود و مژگان حالت مدنظر را پیدا می‌کنند. بعضی دیگر از این ریمل‌ها نیز به‌صورت جداگانه فیبر دارند.

برای استفاده از آن‌ها باید ابتدا یک لایه ریمل بزنید و سپس لایه‌ای از فیبر به مژه‌ها بمالید. در نهایت نیز یک لایه دیگر ریمل بزنید تا ترکیبات ریمل و فیبر روی مژه‌ها ثبات بیشتری پیدا کند. این ریمل‌ها مژ‌ه‌ها را بسیار زیبا می‌کنند و پاک‌کردن آن‌ها نیز کار خیلی سخت و دشواری نیست.

  • ریمل پرایمر

این ریمل‌ها عملکردی همانند پرایمر آرایش صورت یا چشم دارند و مژه‌ها را برای جذب بهتر ریمل آماده می‌کنند. به‌این‌ترتیب ماندگاری ریمل روی مژه‌هایی که به آن‌ها ریمل پرایمر زده باشید، بیشتر است. در این حالت مژه‌ها در حین ریمل‌زدن دسته‌دسته نمی‌شوند.

ترکیبات این ریمل‌ها جلوی جذب بیش از حد مواد به مژه‌ها را می‌گیرند و زیر چشم‌ها را سیاه نمی‌کنند. ریمل پرایمر جلوی خشک‌شدن بیش از حد تارهای مژه را نیز می‌گیرند و گزینه بسیار خوبی برای محافظت مژه‌ها و ثبات و زیبایی آرایش چشم به‌حساب می‌آیند.

راهنمای خرید برس‌ ریمل

برس‌های مژه در ابعاد متنوعی در بازار وجود دارند و ظاهر این برس‌ها نیز بسته‌به عملکرد آن‌ها متفاوت است.

راهنمای خرید برس‌ ریمل

  • برس صاف

این نوع برس ریمل گزینه خوبی برای بانوانی است که مژه‌های کوتاهی دارند. این برس‌ها برای ریمل‌زدن قسمت داخلی مژه‌ها نیز مناسب هستند. صاف‌بودن این برس‌ها باعث می‌شود تا در جهت‌های مختلفی بتوانید برس را در دست بگیرید و از زاویه‌های متفاوت به مژه‌ها ریمل بزنید تا ریمل کاملاً به مژه‌ منتقل شود.

  • برس خمیده

به بانوانی که می‌خواهند مژه‌های آن‌ها فر بیشتری داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم سراغ برس‌های خمیده‌ بروند. این برس‌ها مژه‌های به‌هم‌چسبیده را نیز باز می‌کند.

  • برس شانه‌ای

برای جداکردن مژه‌هایی که به هم چسبیده‌اند از برس‌های شانه‌ای نیز می‌توانید کمک بگیرید. این برس‌ها تمامی قسمت‌های مژه‌ را صاف و مرتب می‌کنند و حجم و طول مژه‌ها را از چیزی که هست بیشتر نشان می‌دهند.

  • برس بزرگ

این برس‌ها مقدار بیشتری از ریمل را به مژه‌ها منتقل می‌کنند و به مژه‌ها حجم بیشتری می‌دهند. موهای این برس‌ها نیز تراکم بیشتری دارند و ضخامت مژه‌ها را نیز بیشتر نشان می‌دهند.

اگر در استفاده از این برس‌ها دقت نکنید، احتمال دسته‌دسته شدن مژه‌ها وجود دارد؛ اما با کمی دقت و تمرین، متوجه خواهید شد که برس‌های بزرگ، گزینه بسیار خوبی برای ریمل‌زدن مژه‌ها به‌حساب می‌آیند.

  • برس بلند

برای کشیده‌تر جلوه‌دادن مژگان خود می‌توانید از برس‌هایی با موهای بلند کمک بگیرید. این برس‌ها تارهای مژه‌ را از هم جدا می‌کنند و به مژه‌ها جلوه زیباتری می‌دهند.

  • برس کوچک

بانوانی که مژه‌های کوتاهی دارند نیز بهتر است از برس‌های کوچک استفاده کنند. این برس‌ها ضخامت مژه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند و جلوی دسته‌دسته‌شدن مژه‌ها را می‌گیرند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ریمل مشخص کنید چه توقعی از آن دارید تا ریملی بخرید که حالت دلخواه را به مژگان شما بدهد. ازآنجایی‌که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفیدی در زمینه خرید ریمل دارید خواهشمندیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های خود قرار دهید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7513بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه