تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ریمل و عفونت چشم | بررسی علت ها و راه های پیشگیری از ابتلا

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ریمل و عفونت چشم | بررسی علت ها و راه های پیشگیری از ابتلا

استفاده از بهترین مارک ریمل، پایه و اساس هر آرایشی است. فرقی نمی‌کند آرایشتان لایت باشد یا فشن، برنزه باشد یا سفید و براق، به هر حال لازم است از بهترین مارک ریمل استفاده کنید. در این بین همه متخصصان بر این باور هستند که برخی ریمل‌ها برای چشم مضر هستند و نباید به هیچ‌وجه از آن‌ها استفاده کرد. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است و ما نیز در این مقاله قصد داریم به رابطه ریمل و عفونت چشم بپردازیم.

تأثیر محصولات آرایشی بر عفونت چشم یا آلرژی

تأثیر محصولات آرایشی بر عفونت چشم یا آلرژی

شما هم از آن دست افراد هستید که تا آخرین قطره از بهترین مارک ریمل خود را استفاده می‌کنید؟ حتماً گران‌بودن یا کمیاب‌بودن محصولتان را دلیلی برای این کار می‌دانید. اگر از این دسته افراد هستید باید بدانید هر چه از زمان تولید یا مصرف لوازم بهداشتی بیشتر بگذرد، احتمال ایجاد مشکل نیز بیشتر می‌شود. البته می‌دانید که منظور از تاریخ مصرف، تاریخ انقضایی نیست که روی کالا و کنار تاریخ تولید درج شده است؛ بلکه تاریخی است که از بازشدن درپوش محصول می‌گذرد.

اهمیت توجه به تاریخ مصرف

اهمیت توجه به تاریخ مصرف ریمل

شما همزمان با بازکردن درپوش بهترین مارک ریمل یا خط چشم خود مقداری از آلودگی‌های محیط را وارد محصول خود می‌کنید. این آلودگی‌ها از گردوغبار موجود در هوا گرفته تا انواع باکتری‌هایی که به چشم نمی‌آید، در محیط خانه به کمین شما نشسته‌اند و احتمال بروز عفونت را چندبرابر می‌کنند.

وجود عطر و مواد نگهدارنده دیگر نیز مزید بر علت می‌شود. ترکیب ندریجی این مواد با اکسیژن موجود در هوا باعث اکسیده‌شدن مواد و ایجاد حساسیت چشمی می‌شود. با این توضیح بهتر است تاریخ بازشدن درپوش محصول را روی آن یادداشت کرده و ۶ ماه بعد آن را دور بیندازید. خواه از آن استفاده کرده باشید یا نه.

برخی از علائم عفونت چشم با ریمل

اهمیت توجه به تاریخ مصرف

متخصصان می‌گویند که عفونت چشم ممکن است به دو روش باکتریایی یا ویروسی شکل بگیرد. اگر به هر شیوه‌ای باکتری وارد چشم شده باشد، ممکن است چشمتان قرمز شود و ترشحات بیشتر از حد طبیعی داشته باشید. همچنین ممکن است کمی ورم چشم داشته باشید. توجه داشته باشید که این باکتری تا حدی مسری است.

اگر چشم شما دچار عفونت ویروسی شده باشد، سفیدی چشمتان قرمز شده و دچار آبریزش مداوم می‌شود. همچنین ممکن است در ناحیه گونه‌ها در نزدیکی گوش ورم داشته باشید. البته این علائم معمولاً به دنبال عفونت دستگاه تنفسی هم رخ می‌دهد. این بیماری ممکن است بسیار مسری باشد و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

اقدام لازم برای افراد مشکوک به عفونت

اقدام لازم برای افراد مشکوک به عفونت

اگر به عفونت چشم مشکوک هستید، بلافاصله و بی‌درنگ آرایش چشم را پاک و متوقف کنید. پس از آن، مهم است که اطراف چشم خود را کاملاً تمیز کنید تا از گسترش بیشتر بثورات یا تحریک جلوگیری شود. در صورت ادامه مشکل، حتماً به چشم‌پزشک مجرب مراجعه کنید. در واقع در بسیاری مواقع علائم عفونت چشم و آلرژی شبیه هم هستند؛ بنابراین مهم است که یک پزشک تشخیص دهد که علت آن چیست.

روش جلوگیری از ابتلا به عفونت چشم

روش جلوگیری از ابتلا به عفونت چشم

شما بهتر از ما می‌دانید ک پیشگیری بهتر از درمان است. درباره رابطه ریمل و عفونت چشم نیز این قاعده مصداق دارد. در ادامه چند روش به شما آموزش می‌دهیم که از عفونت یا حساسیت چشم جلوگیری کنید.

  • تاریخ انقضا را بررسی کنید

به مواد تشکیل‌دهنده ریمل و واکنش‌ها توجه کنید

اگر روی بهترین مارک ریمل شما درج شده که سه ماه پس از بازشدن در محصول باید آن را دور بیندازید، این کار را بکنید. درباره سایر لوازم آرایش چشم هم قضیه به همین منوال است. متخصصان می‌گویند هرچه محصولات خود را بیشتر از زمان استفاده‌شان نگه دارید، با خطر بیشتری برای عفونت چشم روبه‌رو خواهید شد.

  • هرگز با کسی در لوازم آرایش شریک نشوید

هرگز با کسی در لوازم آرایش شریک نشوید

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که خیلی از وسایلشان را با دوست یا خواهرشان به‌طور مشترک استفاده می‌کنند. این افراد محدودیتی در کار خود ندارند. از لباس و کفش گرفته تا لوازم آرایششان را به‌طور مشترک استفاده می‌کنند. به این افراد هشدار می‌دهیم که این کارشان به عفونت یا آلرژی منجر خواهد شد.

  • قبل از آرایش صورت خود را تمیز کنید

قبل از استفاده صورت خود را تمیز کنید

همان طور که عادت دارید صبح بعد از بیدارشدن صورت خود را بشویید، به خودتان این عادن را بدهید که قبل از آرایش هم صورتتان را تمیز کنید تا در منافذ اطراف چشمتان آلودگی وجود نداشته باشد. یادتان نرود که آمیختن لوازم آرایش از جمله ریمل یا خط چشم با آلودگی‌های محیط باعث ایجاد حساسیت یا عفونت چشم می‌شود.

  • آرایش چشم خود را قبل از خواب کاملاً پاک کنید

آرایش چشم خود را قبل از خواب کاملاً پاک کنید

بارها در مقاله‌ای مختلف این بلاگ توصیه و تأکید کرده‌ایم که همیشه قبل از خواب آرایش صورتتان را بشویید. این کار باعث می‌شود در طول زمان خواب منافذ پوست فرصتی برای بازسازی خود پیدا کنند. اگر آرایش ما پاک نشود، این فرصت طلایی از پوست گرفته می‌شود و از طرفی مواد ریمل و آرایش پلک وارد چشم شده و زمینه عفونت را فراهم می‌کند.

  • به مواد تشکیل‌دهنده ریمل و واکنش‌ها توجه کنید

تاریخ انقضای ریمل و عفونت چشم

قبل از خرید ریمل یا سایر لوازم آرایش چشم، به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. برندهای مهم و تخصصی، معمولاً از مواد سالم استفاده می‌کنند و همین موضوع هم باعث می‌شود محصولاتشان کمی گران‌تر از نسخه‌های فیک آن باشد. وجود قیر سوخته، مواد بی‌کیفیت یا حتی عطر در ریمل باعث بروز حساسیت و عفونت می‌شود.

  • دست زدن به چشمان خود را متوقف کنید

دست زدن به چشمان خود را متوقف کنید

در نظر بگیرید در طول روز به چه چیزهایی دست می‌رنید. گوشی تلفن، فرمان، دستگیره‌های درهای مختلف، ظرف غذا، کارت خرید و هزارن شیء دیگر. وقتی شروع به مالیدن چشم می‌کنید، بیشتر آرایش خود را همراه با باکتری‌های روی دستتان وارد چشمان خود می‌کنید. پزشکان می‌گویند تا جای ممکن به چشم خود دست نزنید مگر اینکه دستان خود را قبلش به‌خوبی شسته باشید.

  • از لوازم آرایش سبک استفاده کنید

از لوازم ارایش سبک استفاده کنید

خیلی به دنبال استفاده از آرایش‌های سنگین و پرحجم نباشید. هر چه آرایش شما سبک‌تر باشد، پوستتان کمتر مجبور به تحمل مواد شیمیایی می‌شود. همچنین پوستتان دیرتر دچار چین و چروک و عارضه‌های دیگر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با رابطه ریمل و عفونت چشم آشنا کردیم. برای شما از نشانه‌های عفونت و راه‌های تشخیص و جلوگیری از ابتلا گفتیم. در این بخش از شما دعوت می‌کنیم برای خرید بهترین مارک ریمل یا سایر لوازم‌ آرایش چشم به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین خوشحال می‌شویم دیدگاه یا پرسش‌ خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 7900بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه