تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تفاوت های عطر زنانه و مردانه | چگونه عطرها را از هم تشخیص دهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
تفاوت های عطر زنانه و مردانه | چگونه عطرها را از هم تشخیص دهیم؟

به نظر شما بهترین عطر زنانه چه تفاوتی با بهترین عطر مردانه دارد؟ چه ملاک هایی باعث می‌شود که ما روی عطری برچسب زنانه یا مردانه بزنیم؟ اگر عطرهای زنانه و مردانه باید با هم فرق داشته باشند، پس تکلیف عطرهای مشترک بین خانم‌ها و آقایان چیست؟ چگونه می‌توان عطر زنانه یا مردانه را از هم تشخیص داد؟ ظاهر عطرهای زنانه و مردانه یا رایحه و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها چه فرقی با هم دارند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها تا انتهای مقاله با ما باشید تا با تفاوت های عطر زنانه و مردانه بیشتر آشنا شوید.

نقطه شروع تفاوت های عطر زنانه و مردانه

نقطه شروع تفاوت های عطر زنانه و مردانه

اگر بتوانید با ماشین زمان به گذشته سفر کنید، حوالی صد سال گذشته به روزگاری برمی‌خورید که هیچ نقطه تفاوت و تمایزی بین بهترین عطر زنانه و مردانه وجود نداشت. کمی دورتر از آن، قبل از اینکه صنعت عطرسازی به شکل امروزی ایجاد شود، مردان و زنان از رایحه های مشترک استفاده می‌کردند. کمتر پیش می‌آمد که عطری را بهترین عطر زنانه یا مردانه تعریف کنند. پرسش اینجاست که چه چیزی باعث شد این تفاوت و تمایز ایجاد شود؟

یکی از دلایلی که برای این کار می‌توان به آن اشاره کرد، مبحث تبلیغات تجاری برای فروش بیشتر محصول است. در واقع نام‌گذاری عطرها بیشتر جنبه بازاریابی و تبلیغاتی دارد تا تفاوت خاص بین ظاهر و محتویات عطرها. شاید به همین دلیل است که برخی توصیه می‌کنند علی‌رغم برچسب روی عطر فقط به رایحه و سلیقه‌ی خود توجه کرده و عطر محبوب خود را بخرید. اما در مجموع هدف یا انگیزه از ایجاد این تفاوت‌ها هر چه بود باعث شد عطرها با تفاوت های چشمگیر در ظاهر و ساختار خود به بازار عرضه شوند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

ظاهر شیشه عطر زنانه و مردانه

ظاهر بطری عطر زنانه و مردانه

اولین چیزی که در برخورد با یک عطر به چشم می‌آید، ظاهر آن است. این ظاهر از نوع طراحی شیشه گرفته تا رنگ و ملزومات آن، به وضوح تفاوت های عطر زنانه و مردانه را برملا می‌کند. بهترین عطر زنانه معمولاً در شیشه‌های برش خورده و زیبا با تزئیناتی از گل، روبان، تصویر یا برچسب و طراحی‌های زنانه عرضه می‌شود. عطرهای مردانه نیز در بطری‌های ساده معکبی یا گرد و با طرح های مردانه مانند کمربند چرمی یا طرحی شبیه فندک و غیره مشاهده می‌شوند. بنابراین با اولین نگاه به ظاهر عطر می‌توان حدس زد که عطر زنانه است یا مردانه. برای روشن‌شدن مطلب به طراحی عطر وان میلیون زنانه و مردانه در تصویر بالا توجه کنید. عطر مردانه هرچند طراحی خاص دارد؛ اما مثل نمونه زنانه آن، برش خورده و ظریف نیست.

نوشته های روی شیشه عطر

نوشته های روی عطر

برخی از برندها، همه‌ی عطرها یا بخشی از عطرهای زنانه و مردانه خود را در شیشه ساده عرضه می‌کنند؛ بنابراین با نگاه به بطری نمی‌توان فهمید عطر زنانه است یا مردانه. در چنین مواقعی باید به نوشته های روی شیشه دقت کرد. یکی دیگر از تفاوت های عطر زنانه و مردانه نوشته های درج شده روی شیشه آن است. بهترین عطر زنانه با نوشته‌هایی نظیر Women ،Female ،For women ،For her یا Pour Femme متمایز می‌شود. روی شیشه عطر مردانه هم عبارت‌های For Men ،Men ،Male ،For Him ،Pour یا Homme مشاهده می‌شود.

غلظت عطر

غلظت عطر

برخی معتقدند عطرهای زنانه و مردانه در غلظت با یکدیگر تفاوت دارند. این سخن به این معناست که اکثر عطرهای زنانه در قالب ادو پرفیوم طراحی می‌شوند و عطرهای مردانه در قالب ادو تویلت. در اینجا باید بگوییم شاید در گذشته این سخن درست‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر بوده باشد؛ اما امروزه همه عطرها در حجم و غلظت متفاوت و متنوعی عرضه می‌شوند و تفاوتی در بهترین عطر زنانه یا مردانه در میزان غلظت آن مشهود نیست.

رایحه عطر

تفاوت در رایحه عطر زنانه و مردانه

یکی از تفاوت های عطر زنانه و مردانه که گاهی محسوس هم هست، تفاوت در ترکیبات آن است. تنوع در انتخاب رایحه نت های آغازین، میانی و پایانی و نوع چینش آن‌ها به تفاوت رایحه عطر منجر می‌شود. عطرهای زنانه بیشتر از رایحه های گلی، میوه‌ای و شرقی تشکیل شده‌اند. در مقابل رایحه غالب عطرهای مردانه چرم، چوب و آروماتیک است. این شاید به طبع زنان و مردان بستگی داشته باشد. یعنی زنان به علت حس لطیف زنانه خود به رایحه شیرین، خنک و ملایم گرایش بیشتری داشته و مردان به علت قدرت جسمانی بیشتر به سمت رایحه تند،‌ گرم و چوبی بیشتر میل می‌کنند. هر چند این روزها که مرزهای زنانگی و مردانگی باریک‌تر شده، سلیقه بویایی این دو جنس نیز به یکدیگر نزدیک‌تر شده است.

سخن نهایی

تفاوت در عطر زنانه و مردانه

در پایان باید گفت آنچه در این مقاله درباره تفاوت های عطر زنانه و مردانه مطرح شد، بیشتر مرزهای تبلیغاتی و تشریفاتی است. با این توضیح بهتر است در انتخاب بهترین عطر زنانه یا مردانه بیشتر به موقعیت زمانی و مکانی و سلیقه شخصی خود توجه کنید. البته آشنایی با رایحه های هر عطر نیز کمک زیادی در خرید عطر محبوبتان می‌کند. در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، ضمن معرفی عطر، به تفصیل درباره رایحه های آن صحبت شده است. با مقایسه رایحه های مختلف می‌توانید به عطر دل‌خواه خود برسید. شما چه تفاوت دیگری برای عطرهای زنانه و مردانه می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 7426بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه