تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مزایای خرید عطر روغنی چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مزایای خرید عطر روغنی چیست؟

انتخاب یک رایحه دلنشین کار راحتی نیست. برای خرید عطر و ادکلن باید وسواس بیشتری به‌خرج دهید؛ اما انتخاب و خرید عطر تنها به نوع رایحه آن خلاصه نمی‌شود. عطرها و ادکلن‌های مختلفی در بازار مشاهده می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و به لحاظ ساختار و ترکیب نیز با یکدیگر متفاوت‌اند.

برای نمونه می‌توان به عطرهای روغنی، ادکلن‌ها و عطرهای جامد اشاره کرد که در بین این محصولات، عطرهای روغنی طرفداران بیشتری دارند.
البته باید گفت محبوبیت این عطرها بی‌دلیل نیست.

مزایای خرید عطر روغنی

۱- عطرهای روغنی ماندگاری بیشتری دارند

ماندگاری عطرهای روغنیترکیباتی که در عطرهای روغنی استفاده می‌شود درمقایسه‌با عطرهای غیرروغنی و ادکلن‌ها تراکم بیشتری دارد. در ادکلن‌ها شاهد مقدار کمی رایحه خوش‌ هستیم که با مقدار بیشتری الکل ترکیب شده‌اند؛ به‌همین دلیل رایحه‌ عطرهای روغنی نسبت‌به ادکلن‌ها ماندگاری بیشتری دارد.

از طرف دیگر ازآنجایی‌که رایحه خوش این عطرها با روغن ترکیب می‌شود، همین ترکیبات روغنی باعث دوام بیشتر رایحه آن روی پوست خواهد شد. با این تفاصیل پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید عطرهای روغنی حتماً آن را روی پوست خود بزنید تا دوام بهتری پیدا کند. ادکلن و عطرهای غیرروغنی را نیز بهتر است روی لباس بزنید؛‌ زیرا تجربه نشان داده است پارچه تعامل بهتری با این رایحه‌ها دارد و ماندگاری عطرهای غیرروغنی را بیشتر می‌کند.

عطرهای روغنی حدود شش تا نهایتاً پانزده ساعت ماندگاری دارند در‌صورتی‌که عطرهای غیرروغنی نهایتاً یک تا سه ساعت دوام می‌آورند.

۲- عطرهای روغنی کمتر باعث التهاب‌ پوست می‌شوند

اگر پوست حساسی دارید یا به سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهید و در این زمینه مطالعه کافی انجام داده‌اید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که الکل برای پوست ضررهای فراوانی دارد و پوست را خشک و ملتهب می‌کند.

با این توضیح می‌توان گفت استفاده بیش از حد از عطرها و ادکلن‌های حاوی الکل، احتمال خشکی پوست را در پی دارد. بنابراین عدم وجود الکل در عطرهای روغنی یک مزیت محسوب می‌شود. همچنین وجود روغن در ترکیبات این عطرها، علاوه بر کمک بر ماندگاری بالا، باعث تشدید خشکی پوست هم نمی‌شود.

۳- عطرهای روغنی باعث صرفه‌جویی بیشتری می‌شوند

عطرهای روغنی باعث صرفه‌جویی بیشتری می‌شوندهمان‌گونه که اشاره کردیم عطرهای روغنی را باید به پوست خود بزنید. قسمت‌هایی از پوست که گرمای بیشتری دارد مانند مچ‌دست، داخل آرنج، پشت گردن و پشت گوش، محل مناسبی برای استفاده از عطرهای روغنی هستند.

اگر شیشه غلطکی را برای عطر روغنی خود انتخاب کرده باشید، در حین استفاده از آن، تسلط بیشتری به عطرزدن دارید و به هر اندازه که صلاح بدانید می‌توانید استفاده کنید؛ اما عطرهای غیرروغنی و ادکلن‌ها را باید حتماً روی قسمت‌های مختلف لباس اسپری کنید.

بعضی‌ افراد، مقداری عطر را در فضا اسپری کرده و از بین باقیمانده عطر در هوا عبور می‌کنند تا رایحه خوش عطر به تمامی لباس و بدن آن‌ها منتقل شود. کاملاً مشخص است در چنین مواقعی حجم بیشتری از عطر را باید اسپری کنید. با این تفاصیل می‌توان گفت عطرهای روغنی مصرف‌کمتری دارند و درنتیجه قیمت آن‌ها نسبت‌به مصرفی که دارند، موجه‌تر است. در میان عطرهای روغنی، عطرهایی با رایحه چوب‌صندل را پیشنهاد می‌کنیم. این عطرها قیمت مناسب‌تری دارند و رایحه‌ آن‌ها نیز بسیار دلنشین است.

۴- عطرهای روغنی رایحه‌ی ملایم‌تری دارند

درست است که عطرهای روغنی تراکم بیشتری دارند و بوی آن‌ها نیز نافذ‌تر به نظر می‌رسد، اما رایحه این عطرها نسبت‌به عطر غیرروغنی و ادکلن‌هایی که در ساخت آن‌ها از الکل کمک گرفته شده، ملایم‌تر است و پخش بوی کمتری دارند.

به‌‌این‌ترتیب اگر به دنبال رایحه‌های ملایم‌ هستید و نمی‌خواهید عطری که می‌زنید خیلی جلب نظر کند، پیشنهاد می‌کنیم سراغ عطرهای روغنی بروید. رایحه این عطرها روی پوست باقی می‌ماند و ضمن اینکه شما را خوش‌بو می‌کند، بیشتر از حد در هوا منتشر نمی‌شود.

۵- عطرهای روغنی مناسب استفاده‌ی روزمره هستند

عطرهای روغنی و غیرروغنی را چه زمانی باید استفاده کنیمبهتر است به‌جای اینکه فقط از یک عطر استفاده کنید، چندین عطر و ادکلن مختلف برای مناسبت‌های متفاوت داشته باشید. برای مهمانی‌های رسمی یا خودمانی، عطرهای غیرروغنی پیشنهاد می‌شود. رایحه‌ این عطرها بیشتر در هوا پخش می‌شود و درمقایسه‌با عطرهای روغنی، از فاصله‌ای دورتر، رایحه خوش عطری که زده‌اید به مشام دیگران می‌رسد.

پیشنهاد می‌کنیم عطرهای روغنی را برای محل‌کار استفاده کنید. رایحه این عطرها کمتر در هوا منتشر می‌شود و برای قرارهای کاری و جلسه‌های مهم گزینه بهتری هستند.

۶- رایحه‌ی عطرهای روغنی و غیرروغنی تفاوتی با هم ندارد

به‌غیر از الکل و روغن که در ساختار عطرهای روغنی و غیرروغنی تفاوت دارد، فرمول اصلی ساخت این عطرها با هم برابر است؛ درنتیجه به‌لحاظ رایحه، تفاوت خاصی میان عطرهای روغنی و غیرروغنی مشاهده نمی‌شود. ناگفته نماند رایحه عطرهایی که در ترکیبات آن از الکل استفاده شده است، زودتر مشخص می‌شود؛ اما درمجموع رایحه این عطرها با هم فرق چندانی ندارد.

۷- عطرهای روغنی ارزان‌تر هستند

عطرهای روغنی ارزان‌تر هستنداگر به فروشگاه‌های آنلاین عطرفروشی نگاهی کنید یا به مغازه‌های عطر و ادکلن سر بزنید متوجه خواهید شد که عطرهای روغنی قیمت مناسب‌تری دارند. شما می‌توانید هنگام خرید عطر روغنی شیشه‌های دلخواه (با غلطک یا اسپری) با حجم‌های مختلف را انتخاب کنید.

بهترین شیوه‌ی استفاده از عطرهای روغنی

در بالا اشاره کردیم که به‌لحاظ رایحه، عطرهای روغنی و غیرروغنی تفاوت چندانی با هم ندارند. با این توضیح اگر می‌خواهید از همیشه خوش‌بوتر شوید، ابتدا عطر روغنی را روی قسمت‌هایی از پوست خود بزنید و سپس یک عطر غیرروغنی با همان رایحه را به لباس خود اسپری کنید تا در کنار ماندگاری، عطر شما نفوذ بیشتری در هوا داشته باشد و سریع‌تر به مشام اطرافیان برسد.

در مجموع می‌توان گفت خرید عطر کاری کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است و نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای تمامی افراد علاقه‌مند به خرید عطر و ادکلن پیچید. ما نیز با طرح این نکات سعی کردیم مطالب مهم در این زمینه را با شما در میان بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در استفاده از عطرهای روغنی دارید، در قسمت نظرات، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: stylecaster دیدگاه‌ها 13815بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه