تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اهمیت استفاده از عطر در موقعیت های مختلف زندگی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اهمیت استفاده از عطر در موقعیت های مختلف زندگی

استفاده‌ی درست و بجا از عطر زنانه خوشبو در موقعیت‌های مختلف، مانند پوشیدن لباس در محافل گوناگون است. این موضوع به‌صورت تلویحی و گاهی مفصل در مقالات دیگر بلاگ اردمی بررسی شده است. در واقع به همان میزان که یک خانم شیک‌پوش و باوقار به نوع و جنس لباس خود در جایگاه‌های مختلف اهمیت می‌دهد، به اهمیت استفاده از عطر در موقعیت های گوناگون نیز واقف است و در انتخاب عطر نیز دقت و وسواس ویژه دارد.

ذکر یک مثال ساده، توضیح این سخن را تکمیل می‌کند. مسلماً هیچ‌کس در مهمانی شبانه از لباس ورزشی استفاده نمی‌کند و هیچ‌کس نیز برای پیاده‌روی روزانه کت‌ودامن با کفش پاشنه بلند نمی‌پوشد. همچنین هیچ مردی با پیژامه و لباس راحتی پشت میز اداره حاضر نمی‌شود. در اصل، انتخاب لباس مناسب با هر موقعیتی یک اصل ساده، بدیهی و پیش‌پاافتاده است.

به همین میزان هم انتخاب عطر زنانه خوشبو، ساده، بدیهی و قابل برنامه‌ریزی و کنترل است. رسیدن به این هدف یک راه مشخص دارد و آن نیز پیروی از الگوهای موفق، خواندن مطالب مفید در این زمینه و تحقیق و جستجو است. در واقع استفاده از عطر آن‌قدر ضروری و واجب است که به صراحت می‌توان گفت تا حد بسیاری تمدن یک جامعه در میزان استفاده از عطر تعریف شده است. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با نظرات طراحان بزرگ مد، درباره عطر آشنا شوید.

اهمیت انتخاب عطر مناسب

اهمیت انتخاب عطر مناسب

شاید سال‌ها پیش که صنعت عطر هنوز وابسته به دست و بدون وجود دستگاه‌های پیشرفته بود، استفاده از عطر برای گروه خاصی از افراد جامعه محقق می‌شد. گران بودن، محدود بودن و دور از دسترس بودن عطرها باعث شده بود فقط طبقه اشرافی و ثروتمندان بتوانند از عطرهای متنوع استفاده کنند. هر چند عامه‌ی مردم نیز با عطرهایی نظیر مشک، عنبر، گلاب و غیره خود را خوشبو می‌کردند؛ اما وسعت استفاده از رایحه های مختلف در قالب عطر و ادکلن محصور عده‌ای خاص بود.

انقلاب‌های جدید صنعتی و فرهنگی و ظهور خانه‌های مد باعث شد زنان، بیشتر از گذشته به استفاده از مدل‌های متنوع لباس و عطر زنانه خوشبو روی بیاورند. این نیاز روزانه آن‌قدر بدیهی شده بود که کوکو شانل (Coco Chanel) در این باره گفته است: «زنی که عطر نمی‌زند آینده‌ی روشنی ندارد». در این باره از استه لاودر (Estée Lauder kd) نیز جمله‌ای هست: «عطر مانند جامه‌ای جدید است که پوشش آن به‌راستی تحسین همگان را به دنبال دارد.»

البته به اعتقاد برخی صاحب‌نظرانِ صنعت عطر، تشبیه‌کردن عطر به لباس یا همگام‌کردن مد لباس با ساخت عطر، کاری نادرست و نابجاست. برای مثال تیری موگلر (Thierry Mugler) معتقد است: «صنعت‌ عطرسازی را نباید به صنعت‌ پوشاک ربط داد؛ چراکه این باور را در ذهن ایجاد می‌کند که جدیدترین عطرها نیز مانند پوشاک جدید روزی از مد می‌افتند.»

اهمیت استفاده از عطر در مجالس رسمی

اهمیت انتخاب عطر مناسب

علاوه بر پوشش و ظاهر خوب یک فروشنده، مدیر یا کارمند موفق، بوی عطر او نیز در ذهن مخاطبان، همکاران یا زیرمجموعه‌ی وی باقی می‌ماند. یک فرد موفق همواره عطری متناسب با شخصیت و تیپ شغلی خود انتخاب می‌کند. داشتن پوششی مناسب و استفاده درست از عطر به جذب مشتری می‌انجامد. این انتخاب در جلسات عقد قراردادهای شغلی یا تصمیم‌گیری بر انجام یک پروژه‌ی جدید بسیار اثرگذار است.

به قول جیووانی روفینی (Giovanni Ruffini): «زیبایی گل زمانی بدیع و اعلا می‌شود که عطر فضیلت آن باشد.» این جمله به آن معناست که یک گل خوشبو، در ذهن‌ها جاودانه‌تر از گلی است که فقط ظاهری زیبا دارد. کوکو شانل نیز در این باره می‌گوید: «هیچ برازندگی‌ بدون عطر کامل نیست. عطر زیوری نادیده و فراموش‌نشدنی است.» به عبارت دیگر عطر خوش فرد می‌تواند امضایی بر موفقیت‌ها و شخصیت وجودی وی نیز باشد.

عطر و یادآوری خاطرات

رابطه‌ی عطر و یادآوری خاطرات

عطر، در ثبت خاطرات در ذهن انسان المان بسیار مؤثری است؛ به‌طوری که با استشمام بوهای مختلف، خاطرات متفاوت در ذهن ما تداعی می‌شوند. برای مثال بوی شکلات یادآور شیطنت‌های دوران کودکی است و بوی نان یادآور خنکای صبح بهار و سفره‌ی دورهمی صبحانه در روزهای تعطیل. همان‌گونه که بوی غذاهای مختلف می‌تواند بر افزایش اشتها یا سیرشدن افراد بینجامد، بوی عطر نیز می‌تواند یادآور خاطرات خوش یا ناخوش در ذهن افراد باشد.

شاید بوییدن یک عطر شما را به خاطرات سفر شمال ببرد یا حتی بوییدن عطری شما را چنان غم‌زده و دل‌گیر کند که ناخودآگاه اشک از چشمانتان سرازیر شود. فرانسیس کورکجیان (Francis Kurkdjian) در این زمینه سخنی دارد که نقل آن در اینجا خالی از لطف نیست. وی می‌گوید: «عطر، هنر به‌سخن‌درآوردن خاطرات است.» دیوید لاویت (David Leavitt) نیز معتقد است: «کودکی بوی خوش عطر و شیرینیِ شکلاتی می‌دهد.»

اهمیت استفاده از عطر در قرارهای دو نفره

استفاده از عطر رمانتیک

قرارهای دو نفره چیزی فراتر از یک رابطه‌ی عادی است که باید خاطره‌انگیز و شیرین باشد. اهمیت استفاده از عطر در این مواقع بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ بنابراین قبل از هر توضیح دیگری شما را به خواندن این نقل‌قول‌ها دعوت می‌کنیم:

کریستین دیور در اهمیت استفاده از عطر در قرارهای دو نفره می‌گوید: «ممکن است لباسی که دل‌دارتان پوشیده بود را فراموش کنید؛ اما عطر زنانه خوشبو که استفاده کرده بود را هرگز فراموش نخواهید کرد.» یا الیور کرید (Olivier Creed)، در جایی می‌گوید: «خانم‌ها، بدانید که یک مرد هرگز مدل کیف‌دستی شما را به خاطر نخواهد آورد؛ اما بوی خوش عطرتان را هرگز فراموش نمی‌کند.» پاتریک سوسکیند (Patrick Suskind) نیز عطر را به پاره‌ای از تن معشوق تشبیه می‌کند و می‌گوید: «بهترین پاره معشوقش را حفظ کرد، عطر خوش یار را.»

همان گونه که گفتیم یکی از نشانه‌های پیشرفت تمدن بشری، اذعان افراد به اهمیت استفاده از عطر در موقعیت های مختلف زندگی است. در پایان اگر تصمیم به خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه را دارید، می‌توانید به بخش عطر و ادکلن فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر مراجعه کنید. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید تجربه یک خرید شیرین را تجربه کنید. مقاله‌ی «راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی» در مسیر یک خرید هیجان‌انگیز به شما کمک خواهد کرد. خبر خوش برای شما اینکه بسیاری از عطرها در حجم کمتر و در قالب عطر روغنی عرضه شده‌اند تا خرید عطر را برای همگان میسر سازند.

منبع: ‌Fragrancex دیدگاه‌ها 6478بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه