تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش های از بین بردن بوی عطر از روی لباس

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
بهترین روش های از بین بردن بوی عطر از روی لباس

از بین بردن بوی عطر از روی لباس کار آسانی نیست و اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریده‌ باشید بوی این عطرها ماندگاری بیشتری داشته و تا لباس را نشویید از بین نمی‌رود. ماندگاری بوی عطر جلوی استفاده از عطرهای دیگر روی لباس را می‌گیرد و اگر بخواهید یک لباس را برای ۲ مهمانی مختلف بپوشید، چاره‌ای ندارید به‌ غیر از اینکه تنها از یک عطر استفاده کنید. خوشبختانه روش های جالبی برای از بین بردن بوی عطر لباس وجود دارد که در ادامه شما را در جریان این روش ها قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

روش اول: آویزان‌ کردن لباس ها در هوای آزاد

روش اول: آویزان‌ کردن لباس ها در هوای آزاداولین و ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی عطر لباس ، آویزان‌کردن آن‌ها در هوای آزاد است. به کمک این روش هوای آزاد و نور خورشید بوی عطری که در لباس مانده را از بین می‌برند. با این حساب کافی است یک شب لباس را در بیرون از منزل و هوای آزاد آویزان کنید. ناگفته نماند اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریده‌اید، احتمال دارد آویزان‌ماندن لباس برای یک شب کفایت نکند و نیاز باشد مدت بیشتری لباس را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا بوی آن کاملاً از بین برود. اگر منزل شما باغچه بزرگی دارد یا در مناطق سرسبز و نزدیک به پارک‌ها زندگی می‌کنید توجه داشته باشید که ممکن است شبنم‌ صبحگاهی روی لباس شما بنشیند و لباس را نم‌دار کند.

روش دوم: شستشوی لباس با سرکه

روش دوم: شستشوی لباس با سرکهبرای از بین بردن بوی عطر از روی لباس، استفاده از سرکه می‌تواند خیلی راهگشا باشد. این روش نه‌تنها برای از بین بردن بوی عطر های معمولی از روی لباس کاربرد دارد، بلکه حتی برای از بین بردن بوی بهترین عطر مردانه یا زنانه که ماندگاری بالایی دارند نیز قابل استفاده است. درواقع شستشوی لباس با سرکه، نه‌تنها بوی عطر را از بین می‌برد، بلکه برای از بین بردن هرگونه بویی پیشنهاد می‌شود. وقتی پای شستن‌ لباس به میان می‌آید روی سرکه به‌ عنوان شوینده‌ای طبیعی و بی‌ضرر می‌‌توانید حساب باز کنید. به شرط اینکه به روش زیر عمل کنید:

  • گام اول: از خشک بودن لباس ها مطمئن شوید

اول از هر چیز باید مطمئن شوید که لباس ها کاملاً خشک باشد و حتی رطوبت عرق هم روی لباس باقی نمانده باشد؛ چراکه رطوبت تا حد بسیاری جلوی واکنش سرکه با لباس را می‌گیرد.

  • گام دوم: حدود ۲۴۰ میلی گرم سرکه اضافه کنید

پس از اینکه لباس ها را داخل ماشین لباسشویی ریختید، به جای پودر، حدود ۲۴۰ میلی گرم سرکه بریزید. در این شستشو نیازی به جدا کردن لباس ها نیست و هر لباسی که می‌خواهید بوی آن گرفته شود را می‌توانید به ماشین لباسشویی اضافه کنید.

  • گام سوم: شستن لباس ها با سرکه

در این مرحله تنظیمات ماشین لباسشویی را روی حالت شستشوی معمولی قرار دهید و بگذارید لباس‌ها شسته شود.

  • گام چهارم: بگذارید لباس‌ها کاملاً خشک شوند

پس از اینکه کار شستن ماشین لباسشویی به‌ پایان رسید، در نظر داشته باشید که لباس های شسته‌شده باید به‌سرعت خشک شوند؛ در غیر این صورت بوی نامطلوب و خیس‌خوردگی می‌گیرند.

روش سوم: شستشوی لباس با صابون کاستیل و دست

روش سوم: شستشوی لباس با صابون کاستیل و دستیک روش بسیار خوب برای از بین بردن بوی عطر لباس، استفاده از صابون کاستیل است. ریشه ساخت صابون کاستیل به مدیترانه باز می‌گردد و این صابون عموماً با میوه‌هایی مانند نارگیل، روغن زیتون و کنف درست می‌شود. این صابون کاملاً طبیعی و گیاهی است و نه‌ تنها ضرری ندارد‌، بلکه برای شسستن هر چیزی از لباس و پوشاک گرفته تا زخم‌های عفونی می‌توانید از آن کمک بگیرید. صابون کاستیل خاصیت تمیز کنندگی بسیار زیادی دارد و حتی اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریده باشید، باز هم این صابون به‌راحتی بوی این عطر را از بین می‌برد. برای شستن لباس‌ها با این صابون گیاهی گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: لباس ها باید کاملاً خشک باشند

بنا به همان دلیلی که برای شستن لباس ها با سرکه آوردیم، برای شستن لباس با صابون کاستیل و دست نیز باید حتماً لباسی که می‌خواهید عطر آن گرفته شود کاملاً خشک باشد.

  • گام دوم: ۴ تا ۵ قطره صابون کاستیل در یک ظرف آب بریزید

صابون کاستیل باید در آب حل شوند و برای این کار پس از اینکه چند قطره صابون داخل ظرف ریختید، مخلوط آب و صابون را کاملاً هم بزنید.

  • گام سوم: لباس ها را با دست و آب گرم بشویید

برای افزایش اثربخشی صابون کاستیل بهتر است لباس ها را یک ساعت در مخلوط آب و صابون کاستیل خیس کنید و به‌جای آب سرد، لباس ها را با آب گرم بشویید. سپس آب لباس ها را بگیرید و یک بار دیگر بشویید.

  • گام چهارم: لباس ها را بیرون از منزل خشک کنید

پس از شستشوی لباس ها، آن‌ها را در فضای بیرون و مجاورت نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند. ترکیب گرما و نور خورشید اثربخشی صابون کاستیل را افزایش می‌دهد و پس از گذشت ۲۴ ساعت، هیچ بویی روی لباس باقی نمی‌ماند.

روش چهارم: شستشوی لبا‌س با پودر یا مایع لباسشویی

روش چهارم: شستشوی لبا‌س با پودر یا مایع لباسشوییاگر از آن دسته افرادی هستید که ملاک شما برای خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه،‌ ماندگاری رایحه این عطر است، پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن بوی عطر لباس، روش شستشوی لباس با پودر یا مایع لباسشویی را امتحان کنید.

  • گام اول: نصف‌ فنجان مایع یا پودر لباسشویی و جوش شیرین بریزید

در این روش‌ همانند همیشه لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید و پودر و جوش‌شیرین به آن اضافه کنید. جوش شیرین اثربخشی خوبی در از‌ بین بردن بوی عطر از روی لباس دارد.

  • گام دوم: لباس ها را با آب گرم بشویید

آب گرم رایحه باقی مانده روی لباس را کاملاً از بین می‌برد، در نتیجه برای شستن لباس ها از آب گرم کمک بگیرید.

  • گام سوم: خشک کردن لباس ها در زیر نور خورشید

همان‌گونه که اشاره کردیم ترکیب گرما و پرتوهای خورشید، ترکیبات شیمیایی عطرها را از بین می‌برند و اگر می‌خواهید اثری از عطری که زده‌اید روی لباس باقی نماند، حتماً لباس‌ها را پس از شستشو زیر نور خورشید خشک کنید.

روش پنجم: استفاده از آبلیمو و آب

از بین بردن بوی عطر لباس با استفاده از آبلیمو و آببرای از بین بردن بوی عطر لباس، استفاده از آبلیمو یک روش بسیار کاربردی است. آبلیمو بوگیر طبیعی و پرقدرتی است که بوی عطر باقی مانده روی لباس را کاملاً از بین می‌برد. آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و پس از تمیزکردن لباس با آبلیمو، لباس های شما بویی تازه و تمیز پیدا می‌کنند.

  • گام اول: آبلیمو و آب را به مقدار برابر با هم مخلوط کنید

در یک ظرف افشانه‌دار مقداری آبلیمو و آب را در حالت برابر با هم مخلوط کنید. (اگر ۱۰۰ میلی گرم آب اضافه کرده‌اید، باید ۱۰۰ میلی گرم هم آبلیمو اضافه کنید). سپس ظرف افشانه‌دار را تکان دهید؛ اما در انجام این کار زیاده‌روی نکنید؛ چراکه تکان دادن زیاد مخلوط آبلیمو و آب، خاصیت بوگیر آبلیمو را از بین می‌برد.

  • گام دوم: مخلوط آبلیمو و آب را روی لباس اسپری کنید

آبلیمو و آب باید روی قسمتی از لباس که عطر به‌ آن زده‌اید اسپری شود. ناگفته‌ نماند اسپری کردن این مخلوط روی تمام قسمت‌های لباس هیچ اشکالی ندارد.

  • گام سوم: با یک برس نرم، لباس را تمیز کنید

با کمک برس نرم یا تکه‌‌ای پارچه قسمتی از لباس را که مخلوط آبلیمو و آب روی آن زده‌اید را کاملاً بمالید تا آبلیمو به داخل بافت لباس نفوذ کند.

  • گام چهارم: لباس را در هوای آزاد خشک کنید

آفتاب به جذب بیشتر عطر لیمو در لباس کمک می‌کند و بویی تازه و معطر به لباس می‌دهد. به افرادی که همیشه بهترین عطر مردانه یا زنانه را روی لباس خود می‌زنند توصیه می‌کنیم اگر روی لباس روشنی عطر زده‌اید، لباس آغشته به آبلیمو را در معرض نور خورشید قرار ندهید؛ چراکه آبلیمو لباس‌‌های سفید را رنگ‌و‌رورفته می‌کند.

روش ششم: خشکشویی

از بین بردن بوی عطر لباس با روش خشکشوییوقتی برای خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه به بازار می‌رویم به لباسی که می‌خواهیم عطر را روی آن بزنیم توجه زیادی نمی‌کنیم و پس از عطر زدن به آن‌ها، سردرگم می‌شویم که چگونه بوی عطر را از این لباس ها پاک کنیم. خوشبختانه روش هایی برای شستن این دسته از لباس ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

  • گام اول: لباس را به مدت ۲۴ ساعت در معرض آفتاب قرار دهید

تجربه نشان داده است گذاشتن لباس‌ و پوشاک به ۲۴ ساعت در معرض آفتاب و هوای آزاد برای از بین بردن بوی عطر لباس کفایت می‌کند. اگر این روش را انجام دادید و نتیجه نگرفتید، گام زیر را انجام دهید. ناگفته نماند که تابش طولانی‌مدت نور خورشید ممکن است به سلامت بافت پارچه ضرر برساند.

  • گام دوم: لباس ها را داخل محفظه ای دربسته یا کمد قرار دهید

لباس هایی که فقط باید خشکشویی شوند را در محفظه‌ای دربسته یا کمد قرار دهید و پایین کمد تکه‌‌های روزنامه یا جوش شیرین بگذارید. روزنامه و جوش شیرین خاصیت بوگیر دارند و پس از ۷۴ ساعت یا بیشتر، عطری که به لباس زده‌اید را کاملاً جذب می‌کنند.

پس از خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه اگر تصمیم داشتید که عطر دیگری را استفاده کنید بهتر است به کمک روش های از بین بردن بوی عطر لباس که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، اقدام کنید. در پایان اگر عطرباز هستید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله‌ی «معرفی بهترین عطر مردانه بر اساس سن شما» را بخوانید و سپس برای خرید عطر و ادلکن به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 10051بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه