تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هنگام خرید کرم ضد چروک باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
هنگام خرید کرم ضد چروک باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟

پیری قسمتی از قانون طبیعت است و چاره‌ای نداریم به‌غیراز اینکه افزایش سن را بپذیریم و با آغوش باز به استقبال روزهای خوش پیش‌ رو برویم. با داشتن چنین رویکردی جایی برای نگرانی از افزایش سن وجود ندارد. به لطف کرم‌های ضدپیری می‌توانیم با کم‌کردن و گاهی‌ اوقات ازبین‌بردن‌ چین‌وچروک‌ها در برابر طبیعت مقاومت کنیم و اجازه نفوذ این چین‌وچروک‌ها را به پوستمان ندهیم.

با این حساب این پرسش پیش می‌آید که آیا کرم‌های ضدپیری می‌توانند اکسیری برای پوست‌های چین‌وچروک‌دار باشند و جوانی و نشاط را با خود به ارمغان بیاورند؟

در پاسخ این پرسش به یک واژه بلی یا خیر نمی‌توان اکتفا کرد. ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های صورت به‌وسیله کرم‌های ضدپیری نیازمند عوامل مختلفی است که در ادامه با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تمامی کرم‌ها و لوسیون‌های ضدپیری که در بازار موجود هستند، برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های پوست به مشتریان خود وعده‌های جذابی می‌‌دهند؛ اما باید دید این وعده تا چه اندازه صحت دارد و چقدر شعار و تبلیغات است؟

ازبین‌بردن آثار پیری به‌ کمک کرم ضد چروک فقط زمانی میسر خواهد بود که این محصولات ترکیبات خوب و مؤثری داشته باشند. البته استمرار در مصرف یک محصول نیز اهمیت بسزایی دارد. لازم به ذکر است محصولات ضدپیری به‌عنوان ترکیبات دارویی شناخته نمی‌شوند و به همین دلیل مراجع دارویی، تحقیقات آزمایشگاهی روی این محصولات انجام نمی‌دهند؛ درنتیجه اثربخشی محصولات ضدپیری از جانب مراجع معتبر دارویی دنیا تأیید نشده است.

در همین ابتدا ذکر این واقعیت ضروری است که اگر می‌خواهید چهره شما کاملاً از چین‌وچروک‌ها پاک شود و اتفاقاً چین‌وچروک‌های عمیقی هم دارید، بعید به نظر می‌رسد بتوانید ازکرم‌ها و لوسیون‌های موجود در بازار سودی ببرید. به‌عبارت دیگر، محصولات ضدپیری در بهترین حالت از عهده ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های ظریف و نه‌چندان عمیق پوست برمی‌آیند.

ترکیباتی که در کرم‌های ضد چروک به کار می‌رود

ترکیباتی که در محصولات ضدپیری استفاده می‌شود

به هر اندازه که ترکیبات مؤثر و فعال‌تری در محصولات ضدپیری استفاده شده باشد، به همان‌ اندازه اثربخشی بیشتری دارند. به همین منظور آگاهی درخصوص ترکیباتی که در این محصولات استفاده می‌شوند به شما کمک می‌کند بهترین محصول را خریداری و استفاده کنید.

  • رتینول

رتینول یکی از ترکیبات ویتامین A است و به‌عنوان اولین آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود که آن را در بیشتر کرم‌های ضدپیری غیردارویی می‌بینیم. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که از آن‌ها برای خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد کمک گرفته می‌شود. رادیکال‌های آزاد نیز مولکول‌های بی‌ثبات اکسیژن هستند که با صدمه‌زدن به سلول‌های پوست باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند.

  • اسید‌ هیدروکسی

اسید‌های آلفا هیدروکسی، بتا هیدروکسی (اسید سالیسیلیک) و پلی ‌هیدروکسی خاصیت لایه‌برداری دارند. این مواد لایه بالایی پوست را که سلول‌های مرده در آن قرار دارند از بین می‌برند. اسید هیدروکسی فرایند رشد پوست را تحریک می‌کند و در نرمی آن تأثیر چشمگیری دارد. اسید هیدروکسی برای یک‌دست‌کردن رنگ قسمت‌های ناهماهنگ پوست نیز اثربخشی خوبی دارد.

  • کوآنزیم کیو ۱۰ (Coenzyme Q10)

این ماده برای کاهش چین‌وچروک‌های ظریف دور چشم استفاده می‌شود و از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند.

  • ویتامین C

ویتامین C یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مؤثر است که پوست شما را در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند. لازم به ذکر است باید محصولات ضدپیری را که دارای ویتامین C هستند، از مجاورت نور خورشید و هوا دور نگه دارید.

  • نیاسینامید (Niacinamide)

نیاسینامید، آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند است که در گروه ویتامین‌ B3 (نیاسین) قرار می‌گیرد. نیاسینامید آب ازدست‌رفته پوست را جبران می‌کند و باعث تقویت خاصیت کشسان پوست می‌شود.

  • پپتید (Peptides)

به‌کمک پپتید‌ پوستی که ملتهب و زخمی شده، التیام پیدا می‌کند و آثار کشیدگی آن در اثر بارداری یا تغییر وزن را کاهش می‌دهد. چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود پپتید برای کاهش چین‌وچروک‌ها نیز کاربرد داشته باشد.

  • عصاره هسته انگور

عصاره هسته انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است. خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌توانید به عصاره هسته انگور برای التیام زخم‌های پوست نیز اعتماد کنید.

  • عصاره چای

چای‌ سبز، سیاه و چای اولانگ (نوعی چای چینی که پیش از خشک‌کردن قدری تخمیر شده است) همچون گزینه‌های بالا، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند. به همین دلیل در بیشتر کرم‌های ضدپیری، عصاره چای سبز نیز حضور دارد.

نکاتی که هنگام خرید کرم ضد چروک باید در نظر داشته باشید

میزان اثربخشی

اتحادیه غذا و داروی آمریکا کرم و لوسین‌های ضدپیری را در گروه مواد آرایشی قرار داده است. چنین تصمیمی به این معناست که این اتحادیه تنها نگران ضررنرساندن این مواد به پوست است و کاری به اثربخشی و فایده‌های ضدپیری این محصولات ندارد.

از طرف دیگر محصولات ضدپیری بسیار کارآمدی در بازار هستند که تأثیر فراوانی در ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها دارند. با درنظرگرفتن نکته‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، پیشنهاد می‌کنیم توصیه‌های زیر را هم در خرید کرم‌ها و لوسیون‌های ضدپیری در نظر داشته باشید.

  • میزان اثربخشی

استمرار در مصرف محصولات ضدپیری تأثیر بسزایی در اثربخشی این مواد دارد. اگر روزی یک یا دوبار از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدپیری استفاده کنید، به‌احتمال زیاد پس از گذشت مدتی شاهد کاهش چین‌وچروک‌ها خواهید بود. این وضعیت تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که مصرف محصولات ضدپیری را ادامه دهید. تجربه نشان داده است توقف در مصرف این محصولات به‌معنای بازگشت چین‌وچروک‌هاست.

  • عوارض

بعضی از محصولات ضدپیری عوارضی مانند التهاب‌‌، سوختگی و قرمزی پوست را به ‌‌دنبال دارند. درنتیجه قبل از خرید یک محصول حتماً اطلاعات کافی درخصوص آن کسب کنید و پس از خرید نیز دقیقاً طبق‌ دستورالعملی که در جعبه آن قرار دارد از آن محصول استفاده کنید تا پوست شما به‌جای جوان‌ترشدن، دچار التهاب‌های پوستی و عوارض نشود.

  • تفاوت‌های فردی

هیچ دلیلی وجود ندارد استفاده از کرم ضدپیری که دوست شما به‌کمک آن چین‌وچروک‌های صورت خود را از بین برده، برای شما هم همان اثربخشی را داشته باشد. ازآنجایی‌که افراد پوست متفاوتی دارند، هیچ محصولی وجود ندارد که اثربخشی یکسانی برای تمامی افراد داشته باشد. درنتیجه خیلی نمی‌توان به تجربه اشخاص در محصولات ضدپیری اعتماد کرد و بهتر است هر شخص با مشورت متخصصان و کارشناسان پوست بهترین محصول را انتخاب کند.

  • قیمت

قانون نانوشته‌ای وجود دارد که بر اساس آن افراد گمان می‌کنند هرچقدر قیمت یک محصول بیشتر باشد، کارآیی بهتری دارد؛ اما بهتر است در زمان خرید کرم ضد چروک به نیاز پوست خود نسبت‌به قیمت آن توجه بیشتری داشته باشید.

  • ترکیبات

هیچ تضمینی وجود ندارد که تعداد بیشتر ترکیبات استفاده شده در محصولات ضدپیری به معنای اثربخشی بیشتر این محصولات باشد. درنتیجه در حین خرید توجه کنید که ترکیبات متنوع یک محصول شما را گمراه نکند.

کارهایی که جلوی پیری پوست را می‌گیرد

 مواظب پرتوهای مضر خورشید باشید

پیری پوست امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است؛ اما خوشبختانه کارهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان به نبرد با طبیعت رفت و فرایند پیرشدن پوست را کاهش داد. از طرف دیگر کرم‌های ضد چروک ممکن است چین‌وچروک‌ها را به میزان چشمگیری کمتر جلوه بدهند؛ اما این مقدار بسته به تعداد دفعاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید و همچنین مقدار مواد فعالی که در آن‌ها وجود دارد، ممکن است نتیجه‌های مختلفی به دنبال داشته باشد. در این بین میزان کرم‌ ضدپیری که به پوست می‌زنید نیز تأثیر مستقیمی در مقدار کاهش چین‌وچروک‌ها دارد.

با این تفاصیل پیشنهاد‌ می‌کنیم در کنار استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدپیری توصیه‌های زیر را نیز در نظر داشته باشید تا پوست شما همیشه شاداب و جوان باقی بماند.

  • مواظبت در برابر پرتوهای مضر خورشید

به هر اندازه که پوست خود را بیشتر در معرض پرتوهای UV خورشید قرار دهید به همان اندازه فرایند چروک‌شدن پوست شما افزایش خواهد داشت. نور خورشید نه‌تنها پوست را چروکیده می‌کند؛ بلکه سطح آن را زمخت و خشک می‌کند و باعث لکه‌دارشدن پوست می‌شود.

جالب است بدانید نور خورشید مهم‌ترین عامل در بروز چین‌وچروک پوست به‌شمار می‌آید. بهتر است تا جایی که می‌توانید از حضور زیر نور مستقیم آفتاب برحذر باشید؛ درغیراین‌صورت حتماً لباس‌ بلند و آستین‌دار بپوشید و به صورت، گردن و دست‌ها کرم ضدآفتاب بزنید. این کرم در بازه‌های زمانی دو ساعته باید تجدید شود تا اثربخشی دائمی برای محافظت پوست دربرابر آفتاب داشته باشد.

  • استفاده از محصولات داری ضدآفتاب

به‌جای اینکه کرم مرطوب‌کننده یا سایر ترکیبات رسیدگی به پوست را در کنار ضدآفتاب استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با یک تیر دو نشان بزنید و محصولاتی بخرید که در کنار آب‌رسانی، حاوی SPF باشند. عدد SPF این محصولات باید دست‌کم 15 یا بیشتر باشد. در صورت امکان محصولاتی بخرید که پوست را به‌طورکامل در برابر پرتوهای UVB و UVA محافظت کنند. روی بسته‌بندی این محصولات عبارت broad spectrum درج شده است.

  • توجه به استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

خشکی پوست نه‌تنها حالت نرم و ابریشمی آن را از بین می‌برد؛ بلکه راه چین‌وچروک‌های ریز را به پوست باز می‌کند. برای ازبین‌بردن این چین‌وچروک‌ها نمی‌توانید به مرطوب‌کننده‌ها اکتفا کنید؛ اما پوست اگر به میزان کافی آب‌رسانی شود دیگر خبری از خشکی در آن نخواهد بود و چین‌وچروک‌ها راهی به پوست شما پیدا نخواهند کرد.

کرم‌های مرطوب‌کننده یک لایه ظریف از مواد آب‌رسان را روی چین‌وچروک‌ها می‌کشند و با آب‌رسانی این ناحیه، پوست را از داخل پر می‌کنند تا با بالا آمدن خط‌های چین‌وچروک‌، پوست را جوان و شاداب کنند.

  • کنارگذاشتن دخانیات

مصرف هرگونه دخانیات، باریک‌تر شدن مویرگ‌های زیر پوست را به‌دنبال دارد. سم دخانیات کلاژن و الاستین پوست را نابود می‌کند. این فیبرها خاصیت کشسان پوست را حفظ می‌کنند و درصورتی‌که از بین بروند پوست حالتی شل و افتاده پیدا می‌کند؛ درنتیجه چین‌وچروک‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید راه خود را به پوست باز می‌کنند.

در پایان باید گفت، پوست و زیبایی به یکی از شاخه‌های مهم پزشکی تبدیل شده است. در چند دهه اخیر پیشرفت‌های مهم و چشمگیری را در این رشته شاهد بوده‌ایم. درنتیجه برای جلوگیری از پیرشدن پوست خود، حتماً با یک متخصص پوست مشورت کنید. ازآنجایی‌که پوست افراد با هم تفاوت دارد، متخصص، برنامه‌ مشخصی را با توجه به جنس پوستی که دارید به شما پیشهاد می‌کند.

درنتیجه با استفاده از محصولاتی که اثربخشی بیشتری برای پوست شما دارند، شاهد ازبین‌رفتن چین‌وچروک‌ها خواهید بود. از طرف دیگر بسته به میزان عمق چین‌وچروک‌ها و همچنین نوع پوستی که دارید، متخصص پوست و زیبایی ممکن است به شما روش‌های درمانی و داروهای به‌خصوصی را نیز پیشنهاد کند که در این زمینه به تزریق بوتاکس می‌توان اشاره کرد.

ازآنجایی‌که هر فردی در طول زندگی خود با چین‌وچروک‌ها روبه‌رو می‌شود و روش‌های مختلفی را برای کاهش آن‌ها در پیش می‌گیرد، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در زمینه استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدپیری دارید، در قسمت نظرات، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Mayoclinic دیدگاه‌ها 2544بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه