تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای جامع خرید بهترین محصول ضد پیری سازگار با انواع پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
راهنمای جامع خرید بهترین محصول ضد پیری سازگار با انواع پوست

چین‌وچروک، مرد و زن نمی‌شناسد و هر کسی در طول زندگی خود و در هر سن و موقعیتی ممکن است این اتفاق را تجربه ‌کند؛ درنتیجه کاملاً طبیعی است که پس از پدیدارشدن آثار پیری به فکر برطرف‌کردن آن‌ها باشیم. این امر بازار داغی را برای محصولات ضدپیری فراهم کرده است. امروزه صدها محصول مختلف را شاهد هستیم که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

همان طور که می‌دانید، رسیدگی به‌ پوست، فرایند ساده‌ای نیست و برای اینکه چین‌وچروک‌ها کاهش پیدا کند باید آگاهی خوبی از خرید کرم ضد چروک و دیگر محصولات ضدپیری داشته باشیم. تنوع این محصولات در بازار، روش‌های مختلف استفاده از آن‌ها و همچنین مدت زمان مصرف محصولات ضدپیری، باعث سردرگمی خانم‌ها و آقایانی شده است که به فکر درمان چروک و شل‌شدگی پوست خود هستند. با این تفاصیل، در ادامه راهنمای جامعی برای خرید بهترین محصول ضدپیری آماده‌ کرده‌ایم تا به کمک آن، ضمن یک خرید درست و به‌صرفه، از شر علائم پیری پوست خلاص شوید.

گام اول

قانون طلایی پیشگیری بهتر از درمان و مراقبت از پوست

پوست همیشه در معرض آسیب‌های مختلف است؛ بنابراین حتی اگر پوست شما چین‌وچروک ندارد باز هم باید مواظب آن باشید. پس قبل از اینکه نیازی به خرید کرم ضد چروک یا محصولات لیفتینگ باشد، به فکر خرید محصولاتی باشید که استفاده از آن‌ها برای سلامت پوست ضرورت دارد.

۱. خرید کرم مرطوب کننده سازگار با پوستحتماً قبل از خرید، محصول ضدپیری را امتحان کنید

از پیری گریزی نیست و به هر اندازه هم که مراقب پوست خود باشید باز هم چین‌وچروک‌ها سراغ آن می‌آیند؛ اما اگر هر روز از یک کرم مرطوب کننده باکیفیت و عالی استفاده کنید، پیرشدن پوست دیرتر شروع می‌شود. این مرطوب‌کننده در کنار کیفیت خوب، باید با پوست شما نیز کاملاً سازگار باشد.

برای پوست‌های چرب پیشنهاد می‌‌کنیم سراغ مرطوب‌کننده‌های ملایم با پایه‌ی آب بروید. این نرم‌کننده‌ها نباید تهاجمی باشند. برای تشخیص این مدل از مرطوب‌کننده‌ها در حین خرید به عبارت «noncomedogenic» روی بسته‌بندی محصول توجه کنید. چنین مرطوب‌کننده‌هایی جلوی بسته‌شدن منافذ پوست‌های چرب را می‌گیرند.

بانوان و آقایانی که پوست‌های خشکی دارند بهتر است از محصولات آبرسان غلیظ‌تری استفاده کنند. مرطوب‌کننده‌هایی که پایه‌ی روغن دارند، گزینه‌ی مناسبی برای این دسته از افراد به‌حساب می‌آیند. به همان ترتیب که بیشتر پا به سن می‌گذارید به همان صورت نیز پوست شما به آبرسانی بیشتری نیاز دارد؛ درنتیجه هر چقدر که سن شما بیشتر است، مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید باید پایه‌ی روغن بیشتری داشته باشد.

افرادی که پوست‌های حساسی دارند باید به‌دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشند که حساسیت پوست‌ آن‌‌ها را التیام بخشد. پس دور مرطوب‌کننده‌های معطر، رنگ‌دار و همچنین اسیدی را خط بکشید و به‌جای آن‌ها از مرطوب‌کننده‌هایی دارای آلوئه‌ورا و بابونه برای آبرسانی پوست کمک بگیرید.

۲. انتخاب ضدآفتاب خوب

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند یکی از مهم‌ترین دلایل چروک‌شدن پوست، نور خورشید است. به این ترتیب اگر برای مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید، احتمال پیری زود‌رس پوست زیاد است. پیشنهاد می‌کنیم بدون ضدآفتاب از منزل بیرون نروید. برای خرید کرم ضد آفتاب هم بهتر است سراغ محصولاتی بروید که میزان SPF آن‌ها ۳۰ یا بیشتر باشد. از طرفی، با خرید کرم مرطوب کننده حاوی ترکیبات ضدآفتاب، عملاً با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار آبرسانی پوست، از سطح آن‌ در برابر نور خورشید محافظت کرده‌اید.

بهتر است ضدآفتابی بخرید که روی بسته‌بندی آن عبارت broad-spectrum نوشته شده باشد. این ضدآفتاب‌ها محافظت کاملی از پوست انجام می‌دهند و پوست شما را دربرابر پرتوهای UVA و UVB مصون می‌دارند.

بعضی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند ضدآفتابی بخرید که در برابر آب مقاوم باشد تا دوام بیشتری روی پوست پیدا کند.

۳. تمیز‌کردن صورت با پاک کننده آرایش مناسب

صورت را حتماً با شیر‌پاک‌کن تمیز کنیدپا‌ک کردن آرایش صورت با آب و صابون به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. اگر می‌خواهید ترکیبات ریزی که درون منافذ پوستی شما قرار می‌گیرند، کاملاً پاک شوند، حتماً از محلول‌های پاک کننده آرایش کمک بگیرید. از طرف دیگر صابون، پوست را خشک می‌کند؛ اما پَن، شیر‌پاک‌کن و سایر محلول‌های پاک کننده آرایش برای پوست‌های مختلف ساخته شده و می‌توانید بسته‌به نوع پوست خود، محصول مناسبی استفاده کنید. اگر پوست‌ شما دچار عارضه‌ی به‌خصوصی مانند آکنه شده، بهتر است پاک‌کننده‌های آرایش مخصوص پوست‌های آکنه‌‌دار و چرب را خریداری کنید.

۴. برنزه‌کردن پوست با روش‌های بدون نور خورشید

انصافاً باید اعتراف کرد پوست برنزه جذابیت بیشتری دارد و در بین تمامی روش‌های برنزه‌کردن، کمک‌گرفتن از نور خورشید راحت‌ترین آن‌‌هاست. اما این روش‌ پوست‌ شما را در معرض دشمنی به نام نور خورشید قرار می‌دهد. اگر زیاد آفتاب می‌گیرید زودتر از چیزی که فکرش را بکنید پوستتان پیر و چروکیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه پوست خود را با آفتاب برنزه کنید، از کرم‌های مخصوص این کار کمک بگیرید.

ژل‌‌ و لوسیون‌ها‌، گزینه‌ی خوبی برای افرادی است که آشنایی زیادی با برنزه‌کردن پوست ندارند. استفاده از این محصولات نسبت‌به موس‌ها (mousse) راحت‌تر است و دردسر کمتری دارد. از طرف دیگر بهتر است از محصولاتی که رنگ روشنی دارند استفاده کنید. این برنزه‌کننده‌ها ممکن است رنگ پوست را کمتر تیره کنند؛ اما اگر احساس کردید پوست شما به اندازه‌ی کافی تیره نشده، کافی است مقدار بیشتری برنزه‌کننده روی پوست بمالید. این احتیاط از این بابت است که اگر ژل یا لوسیونی انتخاب کردید که رنگ تیره‌تری داشت و از تیرگی پوست خود ناراضی بودید، دیگر راهی برای برگشت و روشن‌ترکردن پوست ندارید.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقدار کمی برنزه‌کننده را روی یک قسمت از پوست بمالید و اگر از میزان رنگ آن راضی بودید، برای همه‌ی پوست بدن خود استفاده کنید.

تجربه نشان داده است ژل‌ها و لوسیون‌های برنزه‌کننده ضرری برای چشم یا دهان ندارند؛ اما باز هم این ترکیبات را دور دهان یا چشم نمالید. سازمان غذا و دارو نیز به‌شدت تأکید دارد که هیچ برنزه‌کننده‌ای نباید با این نواحی تماس پیدا کند.

گام دوم

خرید کرم ضد چروک با ترکیباتی مناسب پوست شما

۱. محصول ضدپیری دارای ویتامین A

محصول ضدپیری خریداری کنید که دارای ویتامین A باشدویتامین A نیز در گروه آنتی‌اکسیدان‌ها قرار دارد و ضمن اینکه جلوی نفوذ رادیکال‌های آزاد به پوست را می‌گیرد، فایده‌های دیگری نیز برای پوست دارد. این ویتامین فرایند تولید فیبر کلاژن را افزایش می‌دهد؛ درنتیجه خاصیت کشسان پوست تقویت شده و پس از مدتی چین‌وچروک‌ها کمتر خواهند شد. لازم به ذکر است رتینول (Retinol) نیز نوعی ویتامین A است.

۲. محصولات ضدپیری حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها

کرم ضد چروک دارای آنتی‌اکسیدان فایده‌های متعددی برای پوست دارند. این کرم‌ها رادیکال‌های آزاد را در خود جذب می‌کنند و جلوی چین‌وچروک‌های بیشتر را می‌گیرند. جالب است بدانید رادیکال‌ آزاد در واقع اکسیژن‌ موجود در هواست که ثباتی ندارد. ویتامین C، ویتامین B3 و ویتامین E در گروه آنتی‌اکسیدان‌هایی قرار می‌گیرند که به‌خوبی از عهده‌ی رادیکال‌های آزاد برمی‌آیند. این ترکیبات نفوذ بیشتری به داخل پوست دارند و درنتیجه اثربخشی آن‌ها نیز بیشتر است. ویتامین B3 به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند.

۳. محصول ضدپیری متشکل از عصاره‌های طبیعی

محصول ضدپیری که خریداری می‌کنید بهتر است دارای عصاره‌های چای سبز و دانه انگور باشدبعضی از عصاره‌های طبیعی عملکردی همانند آنتی‌اکسیدان‌ها دارند و در کنار اینکه پوست را تقویت می‌کنند و چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌‌دهند، جلوی التهاب‌های پوستی را نیز می‌گیرند و پف صورت را کمتر می‌کنند. به این ترتیب بهتر است محصول ضدپیری خریداری کنید که دارای عصاره‌ی چای سبز و هسته‌ی انگور باشد. عصاره‌ی هسته‌ی انگور برای التیام‌ زخم‌ها نیز اثربخش است.

۴. محصول ضدپیری با ترکیب کوآنزیم کیو ۱۰

کوآنزیم کیو ۱۰ (coenzyme Q10) اثربخشی خوبی در کاهش چین‌وچروک‌ها دارد. از طرف دیگر این ماده از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید نیز محافظت می‌کند.

۵. محصول ضدپیری با مشتقات پلی‌پپتید یا اولیگوپپتید

پلی‌پپتید (polypeptide) و اولیگوپپتید (oligopeptide) عملکردی همانند پپتید‌ها در پوست دارند. پپتید‌ها در ‌واقع پروتئین‌های بسیار کوچکی هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند و تأثیر زیادی در افزایش تولید کلاژن دارند. این ترکیبات خاصیت کشسان پوست را نیز تقویت می‌کنند.

گام سوم

دقت در خرید محصولات ضدپیری

۱. تست محصول ضدپیری قبل از خرید

حتماً قبل از خرید، محصول ضدپیری را امتحان کنیدقبل از خرید کرم ضد چروک یا لوسیون ضدپیری، بهتر است مقدار کمی از آن را روی بخشی از گردن خود بمالید و اجازه دهید ۲۴ ساعت بگذرد. سپس پوست این ناحیه را بررسی کنید. اگر پوست شما التهاب یا حساسیتی به این محصول نداشت، برای خرید آن اقدام نمایید.

۲. خریدن یک محصول، اما بهترین محصول

بانوان و آقایان زیادی را سراغ داریم که با مشاهده‌ی چین‌وچروک‌ها نگران شده و هرچیزی را که به دستشان می‌رسد خریداری می‌کنند. این افراد لازم است بدانند که استفاده از چند محصول ضدپیری مختلف نه‌تنها سودی ندارد، بلکه ضرر هم دارد.

استفاده از چندین محصول ضدپیری، باعث التهاب‌ می‌شود و عارضه‌های پوست را افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم یک محصول بخرید، اما در خرید آن دقت بیشتری کنید و دقیقاً چیزی را بخرید که پوست شما به آن نیاز دارد.

۳. توجه به کیفیت نه قیمت

قانون نانوشته‌ای در خصوص خرید هر محصولی وجود دارد که بر اساس آن هر چیزی که گران‌تر است حتماً بهتر هم هست؛ اما فریب قیمت گزاف یک کرم ضد چروک را نخورید. چرا که تجربه نشان داده است گاهی اوقات یک محصول خوش‌قیمت، اثربخشی برابری با یک محصول گران‌قیمت دارد.

۴. مشورت با متخصص پوست

نظر متخصص پوست خود را جویا شوید

این روزها افراد بی‌شماری هستند که خودشان را متخصص هر رشته می‌دانند و محصولات مختلفی برای ازبین‌بردن آثار پیری پوست پیشنهاد می‌کنند. بهتر است به‌جای اینکه حرف افرادی را باور کنید که اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند، حتماً سراغ متخصص پوست بروید و نظر حرفه‌ای او را جویا شوید.

متخصص پوست اغلب محصولات معتبر موجود در بازار را می‌شناسد. ازآنجایی‌که محصولات مختلفی را برای بیماران خود تجویز کرده است، با اثربخشی این محصولات و همچنین عوارض آن‌ها کاملاً آشناست؛ درنتیجه بهترین محصول ضدپیری مناسب با نوع پوست را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه از محصولات ضدپیری می‌دانستیم، با شما درمیان بگذاریم. بدون شک شما هم تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارید و چه‌بسا محصولات مختلفی را استفاده کرده‌ و اثربخشی آن‌ها را دیده باشید. پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، ما را از تجربه‌های مفید خود بهره‌مند کنید و اطلاعات خود را در خصوص خرید کرم ضد چروک و محصولات لیفتینگ، با ما و سایر کاربران به ‌اشتراک بگذارید.

منبع: wikihow دیدگاه‌ها 2651بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه