تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید گلاب برای افزایش سلامتی و زیبایی پوست و مو

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فواید گلاب برای افزایش سلامتی و زیبایی پوست و مو

رایحه خوش گل محمدی در حدی است که در ساخت عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه طراز اول جهان نیز از آن استفاده می‌شود. البته کاربرد این گل فقط در صنعت عطرسازی نیست. عصاره‌ی این گل زیبا که با نام گلاب در نزد ایرانیان شناخته می‌شود از صنعت تغذیه گرفته تا مراسم معنوی و غیره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. البته فواید گلاب به همین جا ختم نمی‌شود. در صنعت ساخت محصولات مراقبتی و زیبایی پوست و مو نیز از گلاب استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا با فواید گلاب برای افزایش سلامتی و زیبایی پوست و مو آشنا شوید.

ضد التهاب

خاصیت ضد التهابی از فواید گلاب

گلاب سرشار از فنول‌ها (phenolic) است؛ بنابراین خاصیت ضدالتهابی و التیام‌بخش دارد و از آن برای کاهش التهاب های چشمی می‌توانید کمک بگیرید. جالب است بدانید حتی گفته می‌شود گلاب خاصیت ضد سرطان نیز دارد. آنتی اکسیدان های موجود در گلاب، این ماده را به گزینه‌ای مناسب برای ساخت محصولات رسیدگی به پوست تبدیل کرده است. در نتیجه نه‌تنها در عطر زنانه خوشبو از گلاب کمک گرفته می‌شود، بلکه در ساخت کرم ها و محصولات ضد التهابی نیز شاهد گلاب هستیم.

متعادل کننده pH پوست

از فواید گلاب متعادل کننده pH پوست است

میانگین پ.‌هاش (pH)، پوست بدن چیزی برابر با ۴.۷ است. پ‌.‌هاش آب لوله‌کشی بین ۶.۷ تا ۸.۸ است، در حالی که میانگین پ.‌هاش گلاب برابر با ۵.۰ است؛ بنابراین یکی از فواید گلاب ایجاد تعادل میزان پ.‌هاش پوست است. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم در کنار شیشه عطر خوشبو زنانه و دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی که روزانه استفاده می‌کنید، یک اسپری پرشده از گلاب هم قرار دهید و پس از حمام، مقداری گلاب روی پوست خود اسپری کنید.

آبرسان بسیار قوی

فواید گلاب آبرسان بسیار قوی

سده‌های متمادی است که همه محققان به فواید گلاب پی برده‌اند. مالیدن مستقیم گلاب روی پوست یا نوشیدن آن، خاطر شما را از آبرسانی پوست جمع می‌کند. از طرف دیگر گلاب دارای مقدار زیادی هیدروسول (hydrosol) است. این ماده اثربخشی چشمگیری در کاهش چربی اضافی پوست و آبرسانی آن دارد. در نتیجه صبح‌ها که از خواب بلند می‌شوید، مقداری گلاب روی صورت خود بپاشید تا در طول روز نیازی به کرم‌های آبرسان پیدا نکنید. همچنین می‌توانید چند قطره گلاب به لوسیونی که استفاده می‌کنید اضافه نمایید تا خاصیت آبرسانی آن افزایش یابد.

مؤثر در بهبود روحیه

مؤثر در بهبود روحیه

تحقیقات ثابت کرده که عصاره‌ گلبرگ‌ گل‌ رز اثربخشی مستقیمی در افزایش روحیه دارد. این مایع خوشبو دارای ترکیبات نِروپروتِکتیو (neuroprotective) است که خنده‌رویی و نشاط‌ طولانی‌مدت افراد را به دنبال دارد. به این ترتیب اگر روز خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اید، کافی است بعدازظهر یک فنجان چای با گلاب برای خودتان درست کنید و از فواید گلاب بهره‌مند شوید.

صاف کننده موهای وزدار

صاف کننده موهای وزدار

یکی دیگر از فواید گلاب این است که می‌توانید از ان به جای کاندیشنرهای رایج مو استفاده کنید. زمانی که موها در معرض ترکیبات مضر شوینده‌ها و ازبین‌رفتن رطوبت قرار می‌گیرند، خشک و وز می‌شوند. اگر این اوضاع بهبود پیدا نکند، تارهای مو پس از مدتی می‌ریزند. گلاب تارهای مو را در میان لایه‌ای از هیدروکربن (hydrocarbon) طبیعی قرار می‌دهد و به مقدار زیادی جلوی اثرات مخرب شامپوهای شیمیایی و کم‌آبی مو را می‌گیرد. به این ترتیب در کنار میز آرایش خود و جایی که عطر زنانه خوشبو و دیگر محصولات رسیدگی به پوست و مو را نگه می‌دارید، یک شیشه اسپری گلاب قرار دهید و هر زمان که احساس کردید موهای شما وزدار شده است، از گلاب کمک بگیرید.

سرشار از ویتامین C

سرشار از ویتامین C

حتما شما نیز از فواید ویتامین C با خبر هستید. این ویتامین ترکیباتی همه‌فن‌حریف برای سلامت پوست و مو دارد. بدون شک از اثربخشی آن را در درمان جوش‌، تولید سلول‌های تازه در پوست و ناخن، محافظت از پرتوهای UV خورشید، آبرسانی پوست و تولید کلاژن ملاحظه کرده ‌اید. پیشنهاد می‌کنیم روزانه چند قطره گلاب به داخل چای، آب‌میوه یا آب معمولی بریزید، نوش جان کنید و نگران تأمین ویتامین C بدن خود نباشید.

التیام بخش گلو درد

التیام بخش گلودرد

همان گونه که قبلاً نیز برایتان گفتیم، یکی از فواید گلاب، از بین بردن التهاب است. در مراحل سرماخوردگی بیشتر درد گلو به دلیل التهاب آن است. هر چند گلاب یا عصاره آن برای درمان سرماخوردگی تجویز نمی‌شوند؛ ولی خاصیت ضد التهابی آن و مقادیر قابل ملاحظه‌ی ویتامین سی موجود در آن به فرایند درمان کمک به‌سزایی خواهد کرد. برای این کار کافی است مقداری گلاب را داخل چای داغ بریزید و گلو درد را کاهش دهید.

کمک به هضم بهتر غذا

کمک به هضم بهتر غذا

باستان‌شناسان بر این باور هستند که افراد در گذشته برای هضم‌ بهتر غذا و کاهش دردهای قاعدگی از گلاب کمک می‌گرفتند. تحقیقات پزشکی اخیر نیز به این باور، قوت بیشتری بخشیده است؛ چراکه در کنار انبوه فواید گلاب باید گفت این مایع سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و اسید آمینو است. این ترکیبات اثربخشی چشمگیری در کاهش دردهای معده و گرفتگی عضلات دارند. در نتیجه با اضافه کردن مقداری گلاب به نوشیدنی‌هایی که در کنار غذا میل می‌کنید، فرایند هضم غذا را بهبود بخشید.

بازکننده مسیرهای تنفسی

بازکننده مسیرهای تنفسی

به آن دسته افرادی که مشکل تنفسی دارند و دائم سرفه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم مقداری گلاب به نوشیدنی‌های خود اضافه نمایند و دم و بازدم راحت‌تری را تجربه کنند. نوشیدن گلاب به ورزش‌کاران و افرادی که فعالیت‌‌های پرتحرک زیادی دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

کمک به سلامت دهان و دندان

فواید گلاب کمک به سلامت دهان و دندان

در توضیح فواید گلاب برای شما گفتیم که خاصیت ضد التهابی و التیام‌بخش دارد؛ در نتیجه به جای استفاده از دهان‌شویه‌های شیمیایی، صبح‌ها و شب‌ها مقداری گلاب غرغره کرده و سلامت لثه‌ها را تضمین نمایید.

پاک کننده آرایش

گلاب به عنوان پاک کننده آرایش و صورت

از گلاب به‌عنوان پاک کننده آرایش نیز می‌توان استفاده کرد. از جمله:

  • پاک کننده چشم

برای التیام‌ و تمیزی چشم، تکه‌ پنبه‌ای را به گلاب آغشته کنید و روی چشم‌ها بمالید.

  • پاک کننده صورت

چند قطره گلاب روی دستمال پاک کننده آرایش بریزید تا خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری بیشتری پیدا کند.

  • پاک کننده صورت دارای جوش

به نسبت یک به یک، گلاب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و روی جوش ها بمالید.

مطمئن هستیم آشنایی با فواید گلاب شما را به دنیای خوش رایحه ها برده است و به یاد تجربه لذت بخش خرید عطر زنانه خوشبو افتاده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین عطر زنانه، نگاهی به عطرهای فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن بیندازید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم کاربردهای مفیدی از گلاب سراغ دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان بلاگ به اشتراک بگذارید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 6408بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه