تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه طراز اول جهان

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه طراز اول جهان

بدون شک برای خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه، ترکیبات این عطر را در نظر می‌گیرید و براساس این ترکیبات، عطر دل‌خواه خود را انتخاب می‌کنید. به همین دلیل مطمئن هستیم که ترکیبات رایج عطر‌ها را می‌شناسید و بوی خوش این رایحه ها را تشخیص می‌دهید؛ اما عطرسازان مشهور و مطرح دنیا به رایحه های رایج در ساخت بهترین عطر مردانه یا زنانه کفایت نکرده‌اند و در ساخت عطرها شاهد حضور رایحه های عجیب و غریبی هستیم که از دقت نظر عطار‌های حرفه‌ای حکایت دارد. در ادامه برای شما از رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه می‌گوییم که به رغم غیرعادی بودن، سال‌هاست در صنعت عطرسازی از آن‌ها استفاده می‌‌شود.

عنبر سائل

عنبر سائل یکی از رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه

رایحه‌ عجیب و غریب عنبر سائل (Ambergris) در ماده‌ای موم‌مانند است که از دستگاه گوارش نوعی نهنگ با نام نهنگ عنبر گرفته می‌شود. این رایحه، بویی دریایی و شیرین دارد و از قرار معلوم، عطر معروف «شنل نامبر فایو (Chanel No. 5)» یکی از عطرهای طراز اولی است که در ساخت آن از رایحه عنبر سائل کمک گرفته شده‌است. ناگفته نماند این روزها در کمتر عطری شاهد استفاده از عنبر سائل طبیعی هستیم. در بیشتر مواقع، رایحه مصنوعی عنبر سائل در ساخت عطرها کاربرد دارد. اما ظاهراً در عطر «تری موگلِر اِیلییِن اکسترا اُردینِر (Thierry Mugler’s Alien Eau Extraordinaire)»، رایحه طبیعی عنبر سائل استفاده می‌شود. عنبر سائل رایحه ای بسیار گران‌قیمت است و فقط در بهترین عطر مردانه یا زنانه شاهد حضور این رایحه خوشبو هستیم.

گوشت نمک سود شده

گوشت نمک‌سودشده

رایحه های خوراکی جای خاصی در صنعت عطرسازی دارند و یکی از رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه را می‌توان گوشت نمک‌سودشده نام برد. این رایحه بویی نمکی و دودی دارد و در عطر «دِ بِیکِن کلاسیک (the Bacon Classic)»، محصول سال ۲۰۱۰ میلادی، رایحه گوشت نمک‌سودشده در کنار رایحه های سرو ویرجینیا، گریپ فروت، لیمو، پرتقال و فلفل استفاده شد.

کاکتوس

گیاه کاکتوس

یکی دیگر از رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه کاکتوس است. کاکتوس به رغم خارهای تیزی که دارد، از دوران باستان کاربرد‌های خوراکی، درمانی، صنعتی و مذهبی داشته است. این گیاه رایحه ای علفی و جذاب دارد و به لطف چنین رایحه ای، بوی خوش آن را در بهترین عطر مردانه یا زنانه شاهد هستیم. عطر «ژیوانشی زیروس روژ (Givenchy’s Xeryus Rouge)» و «دیمیتِر پریکلی پِر (Demeter Prickly Pear Perfume)» از عطرهای معروفی هستند که رایحه خوش کاکتوس از آن‌ها به مشام می‌رسد.

کاستوروم

کاستروم یا غده سگ آبی

کاستروم از بدن سگ آبی گرفته می‌شود و بوی آن همانند رایحه وانیل است. جالب است بدانید کاستوروم (Castoreum)، در عطرهای مردانه‌ای که بوی چرم می‌دهند استفاده زیادی دارد. این رایحه در اوایل قرن ۱۸ میلادی برای درمان سردرد کاربر داشت. خوشبختانه این روزها برای به‌دست‌آوردن کاستوروم، نیازی به آزارواذیت سگ‌های آبی نیست و به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود.

خاویار

خاویار

خاویار از آن دسته خوراکی‌هایی است که هم‌ردیف اشرافیت و ثروت قرار می‌گیرد و کاملاً طبیعی است که در ساخت بهترین عطر مردانه یا زنانه از این رایحه کمک گرفته شود. خاویار بویی شیرین و مطبوع دارد. عطر «ومَنیتی پرفیوم (Thierry Mugler’s Womanity Perfume)» از برند تیری موگلر را می‌توان یکی از عطرهای مطرحی نام برد که در ساخت آن از رایحه خاویار کمک گرفته شده است.

مشک گربه زباد

مشک زباد یکی از رایحه های عجیب

اگر بوی خوش عطر «کالوین کلِین اُبسِشِن (Calvin Klein Obsession)» به مشام شما خورده باشد، به احتمال زیاد بوی مشک گربه زباد (Civet Musk) را می‌شناسید. گربه زباد، پستانداری است که در نواحی آسیا و آفریقا زندگی می‌کند. رایحه مشک گربه زباد از بدن این گربه استخراج می‌شود. این رایحه در حالت خام و معمولی، بویی بسیار زننده دارد؛ اما مخلوط مشک گربه زباد و الکل،‌ رایحه ای جذاب و خاص تولید می‌کند. مشک گربه زباد این روزها بیشتر به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود؛ اما باز هم عطرهای طراز اولی را سراغ داریم که رایحه طبیعی مشک گربه زباد در آن‌ها استفاده شده باشد.

همان‌گونه که وعده داده بودیم، برای شما از رایحه های عجیب در عطرهای مردانه و زنانه گفتیم که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر مطالعه این مطلب شما را به فکر خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه انداخته است، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن بزنید و از میان عطرهای باکیفیتی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریداری نمایید. در پایان اگر شما هم تجربه‌ای سودمند برای خرید عطر مردانه یا زنانه خوشبو سراغ دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 6853بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه