مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

خواص لیمو ترش برای پوست شما

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
خواص لیمو ترش برای پوست شما

کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق و دلباخته بوی لیمو ترش نباشد. عطری که لیمو ترش دارد، همه را مسحور خود می‌کند. اما هنر لیمو ترش به عطرش خلاصه نمی‌شود. حتی فایده این میوه خوشبو فقط در ترش‌کردن غذا یا عطردادن به آن نیست. این میوه بهشتی، فواید بسیاری برای پوست و مو دارد تا جایی که در اکثر محصولات مراقبتی پوست می‌توان رد پایش را دید. شاید با خودتان فکر کنید که مگز چه خواصی در این میوه نهفته است؟ با ما همراه باشید تا شما را با خواص لیمو ترش برای پوست آشنا کنیم.

مثل یک مرطوب کننده شفاف کننده عمل می‌کند

مثل یک مرطوب کننده شفاف کننده عمل می‌کند

پوست شما روزانه در معرض گرمای خورشید و سایر آلودگی محیطی مانند گرد و غبار، هوای آلوده و لوازم آرایش قرار می‌گیرد. در حالت عادی همه این آلودگی‌ها در منافذ پوست جمع می‌شوند. زمانی این موضع خطرناک می‌شود که این آلودگی‌ها با روغن‌های طبیعی پوست شما ترکیب می‌شوند. همین اتفاق به‌ظاهر ساده باعث بروز انواع جوش روی پوستتان می‌شود.

خبر خوب اینکه اینجا یکی از خواص لیمو ترش به کمک پوست می‌آید. به لطف خواص ضد باکتریایی، لیمو از تولید باکتر‌ی‌های مولد آکنه و جوش جلوگیری می‌شود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از پاک کننده های حاوی لیموترش یا مرطوب کننده هایی مانند آن استفاده کنید. اگر شوینده خاصی در دسترستان نیست، با مخلوط کردن چند قطره آب لیمو با روغن نارگیل، یک پاک کننده برای خودتان بسازید. این ترکیب برای پوستتان معجزه می‌کند؛ زیرا عصاره لیمو به روشن‌شدن پوست شما کمک می‌کند و روغن نارگیل آن را هیدراته نگه می‌دارد.

به درمان جوش های سر سیاه می‌پردازد

به درمان جوش های سر سیاه می‌پردازد

جوش های سرسیاه بدترین دشمن پوست شما هستند. آن‌ها روی بینی و چانه و حتی گاهی اوقات روی گونه های شما ظاهر می‌شوند و خلاص شدن از آن‌ها واقعاً سخت است، مگر اینکه درمان آن زیر نظر متخصص پوست انجام شود. وقتی فولیکول‌های پوست با سلول‌های مرده و روغن جمع می‌شوند، برآمدگی به نام کومدون ایجاد می‌کنند و جوش‌های سرسیاه نوعی کومدون هستند. فشار دادن یا پاک کردن جوش های سرسیاه در واقع می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

وقتی صحبت از درمان جوش های سرسیاه مزاحم می‌شود، یکی دیگر از خواص لیمو ترش به کمک شما می‌آید. اسید سیتریک شکل طبیعی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است و به درمان این نگرانی پوستی کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیمو را برش دهید و تکه‌ای از آن را روی جوش های سر سیاه خود بمالید. به AHA‌ها اجازه دهید جادوی پاکسازی منافذ خود را انجام دهند.

لیمو ترش رنگ پوست را روشن می‌کند

لیمو ترش رنگ پوست را روشن می‌کند

می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود رنگ پوست شما ناهموار به نظر برسد؟ یکی از دلایلش ممکن است اشعه های UV باشند. قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید بزرگترین عامل ایجاد هیپرپیگمانتاسیون است. به غیر از اشعه خورشید، اسکارهای جوش و تغییرات هورمونی نیز عامل ناهمواری رنگ پوست هستند .

آیا می‌دانستید که لیمو برای روشن کردن رنگ پوست شما مفید است؟ لیمو سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است. اگر به طور مرتب از آن استفاده کنید، رنگ پوست شما را روشن و روشن می‌کند. ویتامین C به‌عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به خنثی‌کردن رادیکال های آزاد و محو شدن لکه های تیره کمک می‌کند. استفاده از لیمو به‌صورت موضعی اشکالی ندارد؛ اما قبل از آن مطمئن شوید که هیچ زخم یا بریدگی باز ندارید، در غیر این صورت آب لیمو زخمتان را دردناک می‌کند.

درخشش اضافی پوست چرب را از بین می‌برد

خواص لیمو ترش درخشش اضافی پوست چرب را از بین می‌برد

بی‌شک خوشحال خواهید شد که بدانید یکی از خواص لیمو  ترش برای پوست این است که به از بین بردن درخشندگی یا چربی اضافی پوستتان کمک می‌کند. اگر ترشح چربی به‌طور مداوم باعث می‌شود زیبایی‌تان کم‌رنگ شود، سراغ لیمو بروید. برای کنترل این چربی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه پنبه را در آب لیموی رقیق خیس کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

این کار را هر شب قبل از رفتن به رخت‌خواب تکرار کنید و صبح صورت خود را با آب خنک بشویید. این درمان طبیعی می‌تواند در از‌بین‌بردن درخشش اضافی صورت شما معجزه کند. این کار را چند روز انجام دهید. می‌بینید که پوست شما در اواسط روز دیگر براق به نظر نمی رسد.

لیمو لب‌ها را لایه برداری می‌کند

لیمو لب‌ها را لایه برداری می‌کند

لب‌های تیره باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس شما کاهش پیدا کند یا فردی بیمار یا سیگاری به ظر برسید؟ اگر به شما بگوییم که یکی دیگر از خواص لیمو ترش برای پوست در چنین مواقعی، لایه برداری از لب است، باور می‌کنید؟ بیایید با خودمان روراست باشیم. عواملی مانند رژیم غذایی، سبک زندگی و عادات ناپسندی مثل سیگار کشیدن می‌توانند لب‌های شما را تیره کنند. همچنین، اگر هر روز شنا می‌کنید، متوجه شده‌اید که آب کلر می‌تواند لب های شما را تیره‌تر کند. جدای از آن، شرایط آب‌و هوایی می‌تواند لب های شما را خشک و ترک خورده کند. لب های شما غدد چربی ندارند؛ بنابراین زودتر خشک می‌شوند. در آخر، کمبود ویتامین نیز یکی از دلایل تغییر رنگ لب است.

بهترین راه برای زنده کردن لب هایتان استفاده از لیمو برای درمان آن‌هاست. یک رژیم غذایی سالم و یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C در واقع می‌تواند به شما کمک کند تا از شر لب های تیره خلاص شوید . آب لیمو به لطف خواص سفیدکنندگی و لایه بردار طبیعی خود، می‌تواند در عرض چند هفته زیبایی لب های شما را تضمین کند. آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کرده و روی لب‌ها بمالید . چند دقیقه اجازه دهید که روی لبتان بماند و سپس به‌آرامی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه لبتان را با آب خنک بشویید و این کار را هر روز تکرار کنید.

سخن پایانی

در این نوشته به چند تا از برترین خواص لیمو ترش برای پوست شما اشاره کردیم. برایتان گفتیم که خاصیت لکه‌بری و سفیدکنندگی لیمو باعث شده که از آن در بهترین کرم ضد لک هم استفاده شود. امیدواریم با توضیحاتی که دادیم، از این میوه خوشبو و خوشمزه، استفاده‌های مفید ببرید. شما چه خواص دیگری برای لیمو می‌شناسید؟ برای همراهان خود در مجله آموزشی اردمی بنویسید تا همگی از تجربه‌های مفید همدیگر بهره ببریم.

دیدگاه‌ها 8011بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه