تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی

پوست اولین سد دفاعی بدن در برابر مهاجمان است. امکان آسیب پوست حین مواجهه با آلودگی‌ها زیاد است. همان‌طور که پوست مراقب ماست، ما هم باید مراقب پوستمان باشیم. مشکلات پوستی یکی از مهم‌ترین معضلات افراد امروزی است. افراد در جست‌وجوی علل و درمان مشکلات هستند. با اینکه علت بسیاری از مشکلات ناشناخته است، متخصصان بعضی درمان‌ها را مؤثر می‌دانند. متأسفانه اثربخشی این درمان‌ها برای همه افراد یکسان نیست؛ اگر شما هم در مبارزه با این مشکلات شکست خورده‌اید، درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی را امتحان کنید. برای بیشتر دانستن همراه ما باشید.

رفع جوش های مزاحم

پوست شما هرچقدر هم زیبا باشد، این زیبایی با وجود جوش فراوان خود را نشان نمی‌دهد. برای درمان عارضه پوستی با روغن‌ های طبیعی می‌توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. نام دیگر روغن درخت چای ملالوکا است. این روغن از درختان چای در استرالیا گرفته می‌شود به همین علت نام آن برای ما آشنا نیست. این روغن خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌ دارد. این دو خاصیت با هم راه جوش های مزاحم را سد می‌کنند. باکتری علت تشکیل جوش‌هاست. روغن ملالوکا این باکتری‌ها را قبل از تشکیل جوش نابود می‌کند.

درمان و رفع علائم پیری پوست

درمان و رفع علائم پیری پوست

نشانه‌های پیری در سن کم یکی از عارضه‌های مهم است که متأسفانه علت آن مشخص نیست. این نشانه‌ها شامل چروک‌های زودرس، کاهش انعطاف پوست و شل‌شدن آن هستند. روغن گل رز بهترین انتخابی است که می‌توانید برای درمان این عوارض داشته باشید. روغن‌های رز انواع خاصی از گل‌های رز بومی شیلی هستند. این روغن‌ها با استفاده از روش پرس سرد از دانه‌ها جدا می‌شوند. برای درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی می‌توانید روغن رز را انتخاب کنید. روغن رز حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های A، C، D و E هست که باعث پاکسازی و ترمیم پوست می‌شوند. رفع افتادگی پوست، چین و چروک‌ها و حذف چروک‌های پاکلاغی دور چشم از توانایی‌های این روغن خوش رنگ است. وقتی کلاژن پوست کاهش یابد، پوست شل می‌شود. روغن رز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و پوست شما را سفت و محکم می‌کند.

رفع خشکی پوست

خشکی پوست امروزه به دلایلی مانند عوض‌شدن فصل‌ها، استفاده از مرطوب کننده نامناسب یا نداشتن روتین مراقبتی ایجاد می‌شود و افراد را آزار می‌دهد. در این قسمت از درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی، ما روغن جوجوبا را معرفی می‌کنیم. روغن جوجوبا از بیابان‌های خشک آمریکای شمالی تهیه می‌شود. خیلی جالب است که در بیابانی خشک محصولی برای رطوبت‌ رسانی روییده می‌شود. جوجوبا حاوی ویتامین E و مواد معدنی مانند مس، ید و روی است. این ترکیبات بهترین غذا برای پوست محسوب می‌شوند. بافت سبک این روغن می‌تواند لایه‌های عمیق پوست را هم تغذیه کند. غیرکومدون‌ زایی و شباهت بافت سبک آن به سبوم طبیعی پوست برای پوست‌هایی که رطوبت کافی ندارند گزینه بسیار مناسبی است. درمان بی‌نظیر خشکی پوست با روغن جوجوبا شدنی است.

درمان لکه های تیره‌ای که بلای جان پوستتان شده

درمان های لکه های تیره‌ای که بلای جان پوستتان شده

بعضی از روغن‌هایی که در درمان انواع عارضه پوست استفاده می‌شوند، خوراکی هستند. اسطوخودوس یکی از این روغن‌هاست. وجود عصاره این گیاه در کیک و چای مزه دلنشینی دارد؛ اما نکته‌ مهم تأثیر روغن این گیاه در درمان لکه‌های صورت است. در اکثر مواقع درمان‌های مفید بوی بد یا بافتی ناخوشایند دارد؛ ولی روغن مفید اسطوخودوس این ویژگی‌ها را ندارد. بوی ملایم این روغن در کنار خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی قوی، آن را به یکی از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی تبدیل کرده است. بعد از پیروزی بر میکروب‌ها پوست شما درمان می‌شود. با درمان آسیب‌های پوستی مانند جای زخم و لکه‌های تیره در مدت زمانی کوتاه پوستی درخشان خواهید داشت.

درمان تحریک پوست های ناآرام

پوست ناآرام به شما چهره‌ای ناآرام می‌دهد. پوستی که تحریک شده باشد قرمزی و برافروختگی و التهاب دارد. برای تسکین این پوست ناآرام سراغ روغن اکالیپتوس بروید. روغن اکالیپتوس از برگ درختی با همین نام گرفته می‌شود. درخت اکالیپتوس با نام درخت صمغ آبی هم شناخته می‌شود. برگ این گیاه را بخار پز و تقطیر می‌کنند تا روغنی خالص به‌ دست آورند. خاصیت ضد باکتری موجود در این روغن همراه با خاصیت آرام‌بخشی درمان عالی برای انواع التهاب و بثورات پوستی است. بعد از درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی متوجه آرام‌شدن پوست و چهره خود می‌شوید.

رفع چربی آزاردهنده پوست

رفع جوش های مزاحم

اگر پوستتان چرب است و حس می‌کنید از پوستتان روغن چکه می‌کند، از روغن فندق جادوگر کمک بگیرید. ممکن است بعد از شنیدن این گزینه از درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی متعجب شوید یا آن را باور نکنید؛ اما برای انتخاب‌نکردن این روغن عجله نکنید. این روغن خاص است. روغن فندق جادوگر از شاخه و برگ درختچه گلدار فندق جادوگر تقطیر می‌شود. روغن فندق معجزه‌گر سرشار از ماده‌ای است که به تعدیل چربی پوست شما کمک می‌کند. چگونه؟ این روغن با انقباض پوست شما و پاکسازی منافذ آن تولید سبوم را تعدیل می‌کند. با تنظیم تولید سبوم شما پوستی مرطوب و غیر چرب دارید.

سخن پایانی

امیدواریم آنچه درباره درمان انواع عارضه پوست با روغن های طبیعی گفتیم، برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. اگر به این روغن‌ها دسترسی ندارید و دوست دارید محصولات آرایشی و بهداشتی با این ترکیبات تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. کافی است نام روغن دل‌خواهتان را در سایت جست‌وجو کنید تا خود روغن یا محصولاتی با عصاره آن برایتان نمایش داده شود. محصولتان را انتخاب کرده، هزینه را بپردازید و در محل آدرستان تحویل بگیرید. به همین راحتی! شما چه روغن‌های دیگری می‌شناسید که به این مجموعه اضافه کنیم؟

دیدگاه‌ها 1850بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه