تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

روش های سفید کردن پوست در خانه | ساده و در دسترس

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش های سفید کردن پوست در خانه | ساده و در دسترس

شما چند روش برای سفید کردن پوست در خانه می‌شناسید؟ اصلاً فکر می‌کنید بشود با چند ترکیب ساده و در دسترس پوست را سفید و درخشان کرد؟ هیچ وقت تاکنون تجربه استفاده از انواع میوه برای درخشان کردن پوستتان را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید روش های خانگی سفید کردن پوست تا چه میزان اثربخش هستند؟ دوست دارید چند ترکیب عالی برای سفید شدن پوستتان را یاد بگیرید؟ همراه ما باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم به چند روش ساده برای سفید شدن پوست بپردازیم. خیالتان راحت؛ اکثر موادی که در ادامه می‌آوریم، در منزل یکایک ما پیدا می‌شود.

آب لیمو برای سفیدکردن پوست در خانه

آب لیمو برای سفیدکردن پوست در خانه

قدیم‌ترها که خبری از کرم ضد لک یا انواع دیگر محصولات مراقبتی نبود، مردم از آب لیمو برای زیبایی و سفید کردن پوست بدن در خانه استفاده می‌کردند. با دانستن راه درست استفاده از این اسید مفید می‌توانید پوستی درخشان و صیقلی داشته باشید. بعد از اینکه از این ماسک استفاده کردید می‌بینید که لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه، جوش‌ها، آکنه‌ها و رنگدانه‌ها چمدان به دست پوست شما را ترک می‌کنند. اینها همه از معجزه لایه‌برداری آب لیمو است.

مراحل تهیه ماسک آب لیمو

  • یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری آب را با هم مخلوط کنید.
  • با پد پنبه‌ای صورت خود را به غیر از قسمت‌های حساس، به این ماسک آغشته کنید.
  • بعد از یک ربع با آب سرد صورتتان را بشویید.
  • بعد از خشک‌کردن حتماً از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • تا چند ساعت از نور مستقیم خورشید دور باشید.
  • بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

پاپایا برای سفید کردن پوست در خانه

پاپایا برای سفید کردن پوست در خانه

میوه وارداتی خوش‌مزه خواص خوش‌مزه هم دارد. این میوه که در رسته خربزه قرار می‌گیرد می‌تواند به شما در سفید کردن پوست بدن در خانه کمک کند. چگونه؟ با پاپائین و اسیدهای آلفا هیدروکسیل که در خود جا داده به کمک پوست شما می‌شتابد. خاصیت لایه‌برداری این مواد در ترکیب با خاصیت ضدباکتریایی عسل پوستی آینه مانند به شما تقدیم می‌کند.

طرز تهیه ماسک پاپایا

  • یک قسمت از چهار قسمت پاپایای کوچک را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.
  • مواد له شده را با کمک برس کوچک یا انگشت به صورتتان خشک و تمیزتان بزنید.
  • بعد از گذشت 20 دقیقه می‌توانید با علم بر اینکه ماسک اثر گذاشته، صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  • بعد از خشک‌کردن صورتتان با حوله نرم، از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک آرد نخودچی برای سفید کردن پوست

ماسک آرد نخودچی برای سفید کردن پوست

زنان هندو توان بالایی در استفاده از خواص مواد مختلف برای زیبایی و سلامت پوست دارند. یکی از ترکیبات مود علاقه آن‌ها حبوبات است. حبوبات منبع غنی از خواص ضد میکروبی است؛ پس از عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. آرد نخود چی به از بین‌بردن رنگ برنزه پوست، هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های تیره کمک می‌کند. این آرد نخودی رنگ پوست را یکدست می‌کند، به حفظ تعادل pH پوست کمک می‌کند و به رفع مشکلات پوستی مانند چربی بیش از حد، آکنه و جوش می‌پردازد.

برای استفاده از خواص بالا برای سفید کردن پوست بدن در خانه مراحل را مو به‌ مو انجام دهید:

  • کمی شیر تازه را با ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید.
  • مخلوط غلیظ را به صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود.
  • صورتتان را با آب سرد بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

پوست پرتقال برای سفیدکردن پوست

پوست پرتقال برای سفیدکردن پوست

پرتقال پایه ثابت بیشتر محصولات مراقبتی و زیبایی است، از کرم‌های مرطوب کننده بگیر تا شامپوهای بدن. از پوست این میوه می‌توانید برای سفید کردن پوست بدن در خانه استفاده کنید. خلاص‌شدن از شر پوست برنزه، لایه برداری پوست مرده، بهبود و یک‌دستی پوست هدایای این ماسک برای پوست شماست. خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی موجود در پوست پرتقال به آرام‌کردن آکنه و از ظهور آکنه در آینده جلوگیری می‌کند. تولید بیش از حد غدد چربی را کنترل می‌کند و از مشکلات پوستی چرب جلوگیری می‌کند. محتوای ویتامین C به کاهش هر نوع علائم یا مشکلات رنگدآن‌های روی پوست شما کمک می‌کند. پوست پرتقال یک منبع عالی از آنتی‌ اکسیدآن‌هاست که می‌تواند ظاهری جوان‌تر برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

مراحل تهیه ماسک پوست پرتقال

  • پوست پرتقال، زرد چوبه، گلاب و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط غلیظ به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید. از برخورد مواد با چشم و اطراف چشم پرهیز کنید.
  • با گذشت 20 دقیقه پوست خود را با آب سرد آبکشی کنید.
  • پوست خشک شده خود را مرطوب کنید.

ماسک کدوتنبل برای سفید کردن پوست

ماسک کدو حلوایی برای روشن کردن پوست

سفید کردن پوست بدن در خانه به کمک کدوتنبل کم‌تر شناخته شده است ولی به این معنا نیست که مفید نباشد. کدو حلوایی حاوی اسید رتینوئیک، آنتی ‌اکسیدآن‌ها، بتاکاروتن، و ویتامین‌های A، C و E است. تصور می‌کنید که این مواد چه خواصی دارند؟ اسیدهای آلفا هیدروکسیل موجود در کدو تنبل به جوانسازی و تجدید سلول کمک می‌کنند. ویتامین‌ها و آنتی ‌اکسیدآن‌ها بهبود بافت پوست را به همراه دارند و به آن درخشندگی جوانی می بخشند. فراوانی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری موجود در کدو تنبل به تعادل سطح pH پوست کمک می‌کند و تولید چربی اضافی را تنظیم می‌کند. چه ماسکی شود این ماسک.

چگونه ماسک کدوتنبل داشته باشیم؟

  • دو قاشق غذاخوری از پوره خالص کدو را به یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • به دو ماده بالا مقداری جوز هندی اضافه کنید.
  • به مواد بالا یک قاشق چایخوری سرکه سیب اضافه کنید. مخلوط باید نیمه قوام باشد.
  • این مخلوط را روی صورت تمیز خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد صورتتان را بشویید.
  • استفاده از مرطوب کننده فراموش نشود.

ماسک سیب زمینی برای سفید کردن پوست

ماسک سیب زمینی

سفید کردن پوست بدن در خانه با کمک یک سبزی بسیار خوش‌مزه به نام سیب زمینی. سیب زمینی علاوه بر کمک به سلامت بدن به سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. بعد از استفاده از ماسک سیب زمینی است که شما به آن ایمان می‌آورید. وقتی ایمان می‌آورید که لک‌های صورتتان محو شده و خبری از  آکنه‌های بد ترکیب نیست. این سبزی چه خام چه پخته به درد بخور است. قراردادن یک تکه سیب زمینی خام روی چشم‌ها به کاهش پف چشم، سیاهی دور چشم و روشن شدن ناحیه چشم کمک می‌کند.

سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدآن‌هایی است که از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی ناشی از آلودگی و قرارگرفتن در معرض نور خورشید محافظت می‌کند. آب سیب زمینی خام سرشار از ویتامین C است و خاصیت سفید کنندگی ملایمی دارد. نشاسته موجود در آن برای از بین بردن لکه‌های تیره روی پوست، به دلیل افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ایده آل است.

مراحل آماده سازی ماسک خوش‌مزه سیب زمینی

  • سه قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و دو قاشق غذاخوری عسل همه چیزی است که شما برای این ماسک نیاز دارد.
  • یک لایه از مخلوط بالا را روی صورت خود بگذارید. صبر کنید تا ماسک خشک شود، تقریباً 20 دقیقه زمان لازم است تا ماسک خشک شود.
  • بعد از خشک‌شدن ماسک صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با روش های سفید کردن پوست در خانه آشنا کردیم. توجه داشته باشید که این روش‌ها را در درازمدت استفاده نکنید و برای سفیدکردن پوست خود از کرم ضد لک عالی بهره ببرید. به همین منظور فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از خوبی‌های خرید از فروشگاه اردمی اسن است که می‌توانید از راهنمایی‌های مشاور پوست استفاده کرده و براساس نوع پوست و نوع عارضه خود، محصولتان را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها 1949بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه