مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

راهنمای جامع استفاده از کانسیلر

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
راهنمای جامع استفاده از کانسیلر

زیرسازی آرایش تأثیر زیادی در ازبین‌بردن ناهماهنگی‌های پوست صورت دارد اما گاهی اوقات نمی‌توان با زیرسازی، تمامی عارضه‌های پوستی و آثار ناشی از افزایش سن را پوشش داد. اینجاست که با استفاده از کانسیلر به سادگی می‌توانید جوش‌های صورت و سایر عارضه‌هایی که با زیرسازی پوشش داده نمی‌شوند را پنهان کنید.

از آنجایی که بانوان همیشه با عارضه‌های پوستی سروکار دارند و کمتر پوستی را سراغ داریم که بی‌عیب‌ونقص باشد، هر بانوی زیبارویی باید با نحوه استفاده از کانسیلر آشنایی کامل داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به آموزش کامل چگونگی استفاده از کانسیلر پرداخته‌ایم.

گام اول: انتخاب و استفاده از کانسیلر

۱. انتخاب رنگ مورد نظر برای کانسیلر

رنگ مورد نظر برای کانسیلر را انتخاب نماییدکانسیلرها در اشکال و رنگ‌های متفاوت در بازار وجود دارند. در نتیجه بهتر است ابتدا نوع پوست و ناحیه‌ای که می‌خواهید با کانسیلر پوشش دهید را بررسی نمایید. برای نمونه پنهان‌کردن جوش با ازبین‌بردن تیرگی زیر چشم یا پوشش‌دادن زخم‌ها و عارضه‌های پوستی فرق می‌کند و برای هرکدام باید سراغ کانسیلر مناسب این کار بروید.

در نتیجه ابتدا باید ببینید چه عارضه‌ای را می‌خواهید با کانسیلر پوشش دهید. سپس رنگ کانسیلر را با توجه به این عارضه می‌توانید انتخاب کنید. در ادامه برای اینکه کار شما در انتخاب رنگ کانسیلر راحت‌تر شود به عارضه‌‌های رایج پوستی و رنگ مناسب کانسیلر برای پوشش آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کانسیلر سبز گزینه خوبی برای کاهش قرمزی صورت است.
  • از کانسیلر زرد برای روشن‌تر جلوه دادن رنگ پوست صورت می‌توانید کمک بگیرید.
  • کانسیلر با رنگ بنفش کمرنگ برای پوشش پوستی که بیش‌ازحد زرد است پیشنهاد می‌شود.
  • کانسیلر نارنجی یا قرمز را برای پوشش لکه‌های تیره و بنفش پوست استفاده کنید.

برای پوشش زخم‌ها و ازبین‌بردن تیرگی‌ زیر چشم از کانسیلری که ۱ یا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما است استفاده کنید. (پیشنهاد اُردمی: برای خرید کانسیلر deborah کلیک کنید)

قبل از انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر حتماً طیف پوست خود را به لحاظ گرم یا سرد بودن مشخص کنید. توجه داشته باشید اگر رنگ کانسیلر نسبت به طیف رنگ پوست شما بیش‌ازحد روشن‌ باشد ظاهری خاکستری و روح‌مانند پیدا می‌کنید.

۲. انتخاب نوع کانسیلر

کانسیلرها مانند بیشتر لوازم آرایشی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند و به همین دلیل کانسیلرهای ماتیکی، کرمی و قلمی را شاهد هستیم. پوشش این کانسیلرها با هم فرق می‌کنند و همچنین بعضی از آنها برای برخی از پوست‌ها اثربخشی بیشتری دارند.

اگر پوست چرب با منافذ بزرگ دارید از کانسیلرهای کرمی و ماتیکی برحذر باشید، این کانسیلرها منافذ پوستی شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و در نتیجه برای پوشش پوست خود  بهتر است از کانسیلرهای مایع کمک بگیرید.

بانوانی که می‌خواهند جوش‌های خود را پوشش دهند بهتر است سراغ کانسیلرهای مدادی بروند. استفاده از این کانسیلرها برای پنهان‌کردن جوش‌‌ها راحت‌تر است و با دقت بیشتری می‌توانید جوش‌ها را پوشش دهید. کانسیلرهای متراکم نیز گزینه خوبی برای پوشش جوش‌ صورت به نظر می‌رسند.

۳. آماده‌سازی پوست

آماده‌سازی پوستقبل از هر گونه رسیدگی به پوست، بهتر است در ابتدا، آن را حسابی بشویید. برای این کار، از پاک‌کننده‌های ملایم پوست نیز می‌توانید کمک بگیرید. سپس مقدار کمی نرم‌کننده به پوست بزنید. برای پاک‌کردن تیرگی زیر چشم که پس از پاک‌کردن ریمل ایجاد می‌شود از محلول‌های پاک‌کننده آرایش مخصوص دور چشم استفاده کنید.

کانسیلر اولین چیزی است که در آرایش استفاده می‌کنید، در نتیجه باید صورت شما همانند یک بوم نقاشی تمیز باشد.

۴. پوشش تیرگی دور چشم با کانسیلر

با کمک برس کانسیلر و یا انگشت، کانسیلر را با دقت بسیار زیاد زیر محل رویش مژه‌ها بزنید. این مواد باید از بالا به پایین در زیر ناحیه مثلث‌مانند پوست زیر چشم مالیده شوند. اگر کانسیلر را در این قسمت به صورت Uمانند بزنید، چشم شما حالتی غیرطبیعی پیدا می‌‌کند.

کانسیلر را طوری بزنید که با رنگ گونه و بینی یک‌دست شود و تیرگی زیر چشم را به نحوی طبیعی پوشش دهد. چرا که تفاوت رنگ پوست بینی و اطراف چشم باعث خواهد شد ظاهر شما خواب‌آلوده به‌نظر برسد.

از آنجایی که ناحیه چشم بسیار آسیب‌پذیر است بنابراین از تماس کانسیلر با چشم برحذر باشید. از طرف دیگر، برای پوشش بهتر، توصیه می‌شود کانسیلر را به آرامی و با انگشت روی پوست به‌صورت ضربه‌ای قرار دهید و از مالیدن آن جلوگیری کنید. تجربه نشان داده است هرچقدر کانسیلر بیشتر روی پوست مالیده شود به همان اندازه پوشش کمتری خواهد داشت.

۵. پوشش جوش‌های صورت با کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای پوشش جوش‌های صورت جوش‌ها، لکه‌های سیاه ناشی از نور آفتاب، زخم‌ها و عارضه‌های پوستی که از بدو تولد در صورت وجود دارند را می‌توان با یک کانسیلر مناسب به خوبی پوشش داد. برای این کار، کانسیلر را روی جوش یا سایر عارضه‌ها به‌صورت ضربه‌ای قرار دهید و به آرامی به سمت بیرون صورت پخش کنید.

یک لایه متوسط یا نازک از کانسیلر برای پوشش این عارضه‌ها کافی است، در صورت زیاده‌روی، پوست حالتی غیرطبیعی پیدا می‌کند. البته اگر احساس کردید یک لایه‌ کانسیلر کفایت نمی‌کند مقدار آن را بیشتر کنید اما توجه داشته باشید صورت شما حالت طبیعی خود را حفظ کند.

بانوانی که صورت آنها جوش زده است نباید کانسیلر را با دست به صورت بزنند چرا که این امر باعث گسترش باکتری به سایر قسمت‌های پوست و ایجاد جوش‌‌های بیشتر خواهد شد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم از برس‌های آرایشی برای انتقال مواد کانسیلر روی جوش‌ها کمک بگیرید.

اگر قسمت زیادی از پوست شما دارای برافروختگی است و می‌خواهید این ناحیه را پوشش دهید، بهتر است یک لایه نازک از کانسیلر روی پوست بمالید و با سایر قسمت‌ها حسابی ترکیب کنید تا حالتی یک‌دست و طبیعی را در ذهن تداعی کند. به‌خاطر داشته باشید به هر اندازه که کانسیلر بیشتری بزنید به همان‌ اندازه پوست شما ظاهر طبیعی خود را از دست خواهد داد.

۶. تثبیت کانسیلر

پس از اینکه با دقت و ریزبینی، تمامی عارضه‌های پوستی را با کانسیلر پوشش دادید، نوبت به تثبیت آن فرا می‌رسد. برای این کار باید یک لایه مواد زیرسازی آرایش (پودر، کرم و یا مواد مایع زیرسازی) را روی کانسیلر و سایر قسمت‌های پوست بمالید. از این طریق دو نشان را با یک تیر هدف خواهید گرفت. از یک طرف زیرسازی آرایش را انجام داده‌اید و از طرف دیگر ثبات مواد کانسیلر روی پوست را تضمین می‌کنید.

مواد زیرسازی باید کاملاً یکنواخت روی سطح پوست صورت مالیده شوند، برای این کار استفاده از برس‌های آرایشی پهن پیشنهاد می‌شود. اگر از مواد خوب و با کیفیت استفاده کنید می‌توانید روی ثبات آرایش خود به مدت ۱۲ ساعت حساب باز کنید.

برای قسمت‌های داخلی چشم و زیر محل رویش مژه‌ها از برس‌های آرایشی باریک کمک بگیرید. توجه داشته باشید به تمامی قسمت‌هایی که کانسیلر زدیده‌اید باید مواد زیرسازی آرایش نیز بزنید.

به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و بهتر است روی قسمت‌هایی که از کانسیلر استفاده کرده‌اید، با دقت بیشتری مواد زیرسازی بزنید.

گام دوم: اقدامات لازم بعد از استفاده از کانسیلر

۱. تکمیل زیرسازی آرایش

تکمیل زیرسازی آرایشهمان‌گونه که اشاره شد پس از اینکه کانسیلر زدید به کمک مواد زیرسازی مایع، کرم و یا پودری، پوست خود را برای ادامه آرایش آماده کنید.

۲. استفاده از مواد کانتورینگ

بدون شک پوست شما پس از استفاده از کانسیلر و مواد زیرسازی کاملاً نرم و صیقلی شده است، در نتیجه بهتر است برای تکمیل آرایش، مقداری مواد کانتور به گونه‌ها، بینی و محیط دور صورت بزنید. این کار باعث می‌شود چهره شما برای آرایش، حجم و بُعد پیدا کند.

۳. استفاده از رژ‌گونه

استفاده از رژ‌گونهبانوان زیادی را شاهد هستیم که گونه‌های آنها به‌طور طبیعی قرمز و جذاب است اما بسیاری از بانوان نیز از این موهبت بی‌بهره هستند. خوشبختانه به کمک رژ‌گونه می‌توانید جذابیت بیشتری به ظاهر خود بدهید.

برای این کار، جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید تا گونه شما در جهت بالا قرار بگیرد. سپس رژگونه را در جهت بالا و به سمت شقیقه روی قسمت بالای گونه بمالید.

۴. کمک‌گرفتن از تکنیک هایلایت

هایلایت بهترین گزینه برای بانوانی است که می‌خواهند عمق بیشتری به آرایش خود بدهند. برای این کار با استفاده از هایلایت‌های کرمی یا پودری، بالای گونه‌، استخوان زیر ابرو و گوشه‌های داخل چشم را هایلایت کنید. این کار نه‌تنها عمق آرایش شما را بیشتر می‌کند بلکه جلوه جذابی به آن می‌دهد.

۵. آرایش ابروها

استفاده از مواد آرایشی در اطراف ابروها باعث می‌شود ظاهر ابرو حالتی غیرطبیعی پیدا کند. بنابراین داخل ابروها را با مداد و یا سایه ابرو پر کنید تا آرایش شما از هر جهت بی‌عیب‌ونقص به نظر برسد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دستی در آرایش دارید و برای استفاده از کانسیلر، نکته جالبی به نظرتان رسیده است، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 7579بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه