مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

روش های پاک کردن تاتو با روش های دائمی و موقت

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش های پاک کردن تاتو با روش های دائمی و موقت

مزایا و معایب پاک کردن تاتو با لیزر، پاک کننده و کانسیلر چیست؟ شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که روش های پاک کردن تاتو چیست و کدام بهتر است. همان طور که می‌دانید در چند سال اخیر استقبال افراد از تاتو بسیار زیاد شده است و کمتر کسی پیدا می‌شود که در حد یه تصویر کوچک هم خالکوبی روی بدن خود نداشته باشد. در واقع طیف گسترده طرح‌های فانتزی باعث شده است جوانان بیشتری به سمت آن سوق پیدا کنند. البته طرح تاتو هر چقدر هم ظریف باشد، گاهی لازم است برای تنوع حذف کرده یا برای شرکت در مهمانی و جلسه خاص، موقتاً آن را محو کرد. برای رسیدن به این هدف، راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

روش های تکنیکی پاک کردن تاتو

روش های تکنیکی پاک کردن تاتو

  • جراحی برای پاک کردن تاتو

شاید دانستن این نکته برای شما نیز جالب باشد که جراحی پوست یکی از روش های پاک کردن تاتو به صورت دائمی است. به این منظور لازم است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بین دو روش کشیدن پوست و پیوند پوست یکی را به شما پیشنهاد دهد. هر دو این روش بسته به میزان درگیری پوست، مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد است. علاوه بر این ایجاد عفونت یا ماندن رد بخیه‌ها و چندین دلیل دیگر باعث می‌شود افراد کمتری به سمت این شیوه متمایل شوند. با توجه به همه عوارضی که این روش دارد، اگر باز هم تصمیم به چنین کاری گرفتید با چند پزشک متبحر مشورت کنید.

  • لیزر برای پاک کردن تاتو

یکی دیگر از روش های پاک کردن تاتو به صورت دائمی استفاده از تکنولوژی لیزر است. این روش نیز به نوعی زیرمجموعه جراحی قرار می‌گیرد و از زاویه دیگر، روشی مجزا محسوب می‌شود. در این شیوه، پرتوهایی از لیزر روی پوست تابانده می‌شود که رنگدانه‌های تاتو را به مرور زمان در خود حل می‌کند. برای گرفتن نتیجه لازم است بین ۲ تا ۱۰ جلسه کار خود را ادامه دهید. همچنین حتماً لازم است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید و خود را به دست هر سالن زیبایی نسپارید.

سوختن پوست، ایجاد تاول یا دانه‌های قرمز یا هر گونه التهاب دیگر از جمله عوارض استفاده از لیزر برای پاک کردن دائمی تاتو است. هر چند معمولاً قبل از انجام لیزر از پمادهای موضعی بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود؛ اما درد مختصر هنگام انجام لیزر یا حساس‌شدن پوست به نور خورشید یا شوینده‌های شیمیایی دیگر پس از انجام آن در اکثر مراجعان وجود دارد. همان طور که گفتیم برای کاهش این عوارض اجتناب‌ناپذیر، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

روش خانگی پاک کردن تاتو

روش های خانگی پاک کردن تاتو

  • استفاده از محصولات شیمیایی محو کننده تاتو

یکی دیگر از روش های پاک کردن تاتو که نوعی روش دائمی محسوب می‌شود، استفاده از محصولات پاک کننده تاتو (Tattoo Removal) است. این محصولات در بازار به کرم، محلول یا اسکراپ خالکوبی هم معروف هستند. استفاده از این محصولات به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. خطرات بسیار زیاد ترکیبات شیمیایی این محصولات تا حدی است که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیر در پی داشته باشد. این آسیب‌ها تا جایی است که سازمان بهداشت جهانی به این محصولات مجوز نداده و تولید و فروش آن‌ها غیرقانونی است.

  • استفاده از اسکراب های دست ساز

استفاده از اسکراپ های دست ساز نیز یکی دیگر از روش های ناایمن پاک کردن تاتو است. این روش معمولاً خیلی دیر جواب می‌دهد و لازم است چند ماه تکرار شود. حتی برخی افراد اصلاً به اثربخشی آن‌ها اعتمادی ندارند. استفاده از این روش‌ها نیز عوارض خاص خود را دارد؛ زیرا پایه اکثر این اسکراب‌ها اسیدهای طبیعی است که باعث ایجاد حساسیت، سوزش و التهاب پوست می‌شود.

نکته: روش‌های زیر فقط برای آگاهی شماست و گروه اردمی به هیچ‌عنوان آن‌ها را توصیه یا پیشنهاد نمی‌کند.

۱. نمک و آبلیمو

حدود ۱۰۰ گرم، معادل ۶ قاشق غذاخوری نمک را با کمی آبلیمو ترکیب کنید تا به‌صورت خمیر غلیظ در آید. یک پنبه آغشته به مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر به محل تاتو بزنید. پس از این مدت محل را با استفاده از آب گرم بشویید. این روش ممکن است باعث ایجاد زخم موقت شود.

۲. مخلوط آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

حدود ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، ۲ قاشق غذاخوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری ماست را ترکیب کنید. مخلوط را به تاتو بمالید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه باقی بماند. پس از این مدت محل را بشویید.

۳. ژل آلوئه ورا

یک اسفنج مرطوب را به نمک آغشته کنید و آن را روی تاتو بمالید تا جایی که ناحیه مدنظر قرمز تیره شود. نمک به‌عنوان بی‌حس‌کننده عمل می‌کند. بعد از اتمام کار پماد آنتی‌بیوتیک را روی ناحیه قرار دهید و آن را به مدت ۳ روز بپوشانید. پوست شما ظاهری شبیه چرم به خود می‌گیرد. بعد از حدود یک هفته، لایه‌های بالایی پوست جدا شده و از ظاهر تاتو کاسته می‌شود. توجه داشته باشید که این روند ممکن است به ایجاد زخم و عفونت منجر شود. پس از بهبود کامل پوست می‌توانید این روش درمانی را در مدت ۶ تا ۸ هفته دوباره امتحان کنید.

پاک کردن تاتو با آرایش

پاک کردن تاتو با آرایش

گاهی فقط لازم است برای حضور در مهمانی یا جلسه خاصی همه یا بخشی از تاتوی خود را موقتاً پاک کنید. مسلماً لازم نیست این طرح برای همیشه حذف شود و فقط برای مدت کوتاهی لازم است از دیده‌ها پنهان باشد. علت این امر حساسیت مهمانی یا جلسه رسمی و اداری یا هر چیز دیگری باشد، فرقی نمی‌کند. در ادامه یاد می‌گیرد که چگونه با کانسیلر تاتو را برای چند ساعت محو کنید.

برای پوشاندن تاتوها، به ۲ تا ۳ لایه پوشاننده نیاز دارید. این لایه‌بندی به شما کمک می‌کند تا پوستی کاملاً صاف و بدون هیچ گونه لکه و اثری از تاتو داشته باشید. بعضی مواقع ممکن است که رنگ تاتو از زیر کانسیلر مشخص شود که معمولاً ته رنگ خاکستری دارد. برای از بین بردن این ته رنگ لازم است از تکنیک استیپل (Stipple Technique) بهره ببرید. در ادامه به طور کامل این تکنیک را شرح خواهیم داد.

  • روش استیپلینگ برای پاک کردن تاتو

همان طور که گفتیم یکی از روش های پاک کردن تاتو استفاده از کانسیلر و روش استیپلینگ است. برای این کار اول از همه به یک برس مخصوص استیپلینگ نیاز دارید که سر صافی داشته و معمولاً موهای بالایی آن سفید و زیرش مشکی است. سپس باید از یک کرم پودر مایع که با پوستتان هم‌خوانی داشته باشد استفاده کنید. اندکی کرم پودر را روی یک پالت یا هر سطح صاف و صیقلی دیگری قرار دهید. به ملایمت نوک برس را به کرم پودر آغشته کرده و روی قسمت مدنظر با ضربات نقطه ای بزنید. بعد از پایان یافتن کار اصلاً برس را روی پوست نکشید؛ زیرا باعث می‌شود نقاط بسیار ریزی که ایجاد کرده بودید، از بین برود.

  • استفاده از کانسیلر برای پاک کردن تاتو

اکنون به مرحله استفاده از کانسیلر می‌رسید. اگر بدانید کانسیلر چیست و روش استفاده از آن چگونه است، در جریان هستید که باید برای لایه اول از رنگی استفاده کنید که رنگ تاتو را خنثی کند. برای مثال اگر رنگ تاتو قرمز است، از کانسیلر سبز استفاده کنید. برای لایه دوم باید بررسی کنید که چه میزان پوشانندگی مدنظرتان است. اگر با دو لایه مشکل شما حل می‌شود، باید از کانسیلر همرنگ پوستتان استفاده کنید. اگر بناست که از سه لایه استفاده کنید، رنگ لایه دوم باید قرمز (قرمز و قهوه ای) یا پرتقالی باشد که هرگونه رنگ خاکستری حاصل از لایه اول را خنثی کند. سپس از لایه سوم همرنگ پوست استفاده کنید.

با این روش به طول کامل می‌توانید تاتو روی پوست را بپوشانید. پس از انجام این کار حتماً از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای ماندگاری بیشتر کانسیلر، لازم است از محصولات ضد آب استفاده شود. ضعف این روش همان طور که گفته شد موقت بودن آن است و فقط چند ساعت می‌تواند طرح تاتوی شما را پنهان کند. مزیت روش نیز در دسترس، آسان، کم‌هزینه و سریع بودن آن برای مواقع ضروری است که نمی‌خواهید برای همیشه طرح خود را از بین ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله با روش های پاک کردن تاتو و مزایا و معایب هر کدام آشنا شدید. در همین راستا مطالعه مقاله‌ای که در انتهای مطلب آمده است، به شما کمک می‌کند بدانید کانسیلر چیست و چه کاربردهای دیگری دارد. همچنین اگر قصد پاک کردن موقت تاتو را دارید، می‌توانید از انواع کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید. به این منظور فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما چه روشی را می‌پسندید؟ برای ما بنویسید.

منبع: Wikihow.life دیدگاه‌ها 38129بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه