تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مهم قبل از انجام تاتو | توصیه‌های جدی و اصولی

نکات مهم قبل از انجام تاتو | توصیه‌های جدی و اصولی

این روزها تاتو یا همان خالکوبی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با آمدن طر‌ح‌های جدید و اضافه‌شدن کارهای فانتزی و ظریف، همه افراد چه خانم و چه آقا، از همه گروه‌های سنی دوست دارند حتی شده یک نقش کوچک روی بخشی از پوستشان تاتو کنند. همین موضوع باعث شده تاتو به چالش ذهنی بعضی افراد تبدیل شود. شک و سردرگمی قبل از انجام این کار، دلیلی است که برخی را از انجامش منصرف می‌کند. به همین منظور ما اینجاییم تا شما را از نکات مهم قبل از انجام تاتو آگاه کنیم. با این توصیه‌ها می‌توانید تصمیم قاطعانه‌تری بگیرید.

۱. تاتو مقداری دردناک است

تاتو مقداری دردناک است

به قول معروف نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود. می‌دانید که حک‌شدن طرح تاتو روی پوستتان مستلزم این است که جوهر به کمک سوزن وارد لایه زیری پوستتان شود. اگر یک طرح شلوغ و پرکار انتخاب کرده‌اید، به این موضوع هم فکر کنید که بخش وسیعی از پوستتان را در معرض سوزن‌های دستگاه قرار می‌دهید. بسته به اینکه این طرح در کجای بدن قرار است حک شد و چقدر وسعت دارد، میزان درد حاصل از این کار کاهش یا افزایش می‌یابد. همچنین میزان درد به آستانه تحمل شما هم بستگی دارد. یکی از نکات مهم قبل از انجام تاتو این است که میزان مقاومت خودتان را بسنجید؛ پس اگر به قول معروف نازک‌نارنجی هستید، هرگز سراغ تاتو نروید.

۲. از طرح انتخابی‌تان مطمئن شوید

از طرح انتخابی‌تان مطمئن شوید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از انجام تاتو این است که در انتخاب طرح مدنظرتان کاملاً مطمئن باشید و چیزی انتخاب نکنید که پشیمانتان کند. می‌دانید که طرح تاتو، طرحی تقریباً دائمی است و پاک کردن آن مستلزم صرف زمان و هزینه بسیار است؛ پس با خودتان بگویید که من به عقب بر نمی‌گردم، سپس طرحتان را انتخاب کنید.

۳. زمان مناسب انتخاب کنید

زمان مناسب انتخاب کنید

برخی فکر می‌کنند همین که تصمیم بگیرند، می‌توانند برای انجام تاتو به متخصصش مراجعه کنند. البته برای طرح‌های کوچک، هر زمانی که انتخاب کنید، زمان خوبی است؛ اما برای طرح‌های شلوغ و پر کار بهتر است زمانی را انتخاب کنید که قبلش بیمار نبوده باشید یا در تماس با عفونت نباشید. در واقع یکی دیگر از نکات مهم قبل از انجام تاتو این است که تا چند روز پس از انجام تاتو، پوستتان در معرض عفونت یا حتی تابش نور شدید خورشید نباشد. با این توضیح بهتر است از انجام این کار در پاییز خودداری کنید. در فصل‌های دیگر سال هم تا مدتی محل تاتو شده را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

۴. با پزشک مشورت کنید

قبل از انجام تاتو با پزشک مشورت کنید

اگر سابقه حساسیت پوستی دارید، قبل از انجام تاتو حتماً با پزشکتان مشورت کنید. درست است که برای انجام تاتو سوزن یکبارمصرف استفاده می‌شود و جوهر مصرفی هم باید دارای استانداردهای جهانی باشد؛ اما قبل از انجام این کار سوابق حساسیت خود را در نظر بگیرید و سپس تن به تاتو بدهید.

۵. هزینه‌های تاتو را برآورد کنید

هزینه‌های تاتو را برآورد کنید

درست است که انجام تاتو مرسوم و همه‌گیر شده است؛ اما یادتان باشد که چندان ارزان هم نیست. یکی دیگر از نکات مهم قبل از انجام تاتو این است که چند جای مختلف قیمت بگیرید و با پس‌اندازتان هماهنگ شوید. البته دقت کنید که همیشه گران‌ترین کار به معنی بهترین کار نیست و گاهی باید در ارزانی‌های غیرمعقول هم شک کرد؛ زیرا ممکن است از دستگاه یا جوهر غیر استاندارد استفاده کنند. این شعار را فراموش نکنید که هیچ گرانی بی‌علت نیست و هیچ ارزانی بی‌حکمت!

۶. برای انجام تاتو به هر جایی نروید

برای انجام تاتو به هر جایی نروید

شاید بتوان این نکته را اصلی‌ترین بخش نکات مهم قبل از انجام تاتو دانست که فقط مراکز و کلینیک‌های معتبر دارای گواهینامه کار و مدرک از سوی وزارت بهداشت مجاز به انجام تاتو هستند. محیط‌های کوچک و آلوده صدردصد شما را آلوده می‌کنند و توابع آن تا مدت‌ها دامن‌گیرتان خواهد بود. با این توضیح یادتان باشد که به هر قیمتی زیر بار نروید و هر جایی را برای این کار حساس انتخاب نکنید. هر سالنی برای تاتو مناسب نیست. سراغ فنی‌ها و متخصص‌های این کار بروید حتی اگر برایتان گران‌تر از سایر جاها تمام شود.

۷. برای تجربه‌های اول از طرح‌های کوچک شروع کنید

نکات مهم قبل از انجام تاتو

اگر دفعه اول است که تاتو انجام می‌دهید و هنوز شک دارید که این کار را می‌پسندید یا نه، از طرح‌های کوچک انتخاب کنید. اگر با این موضوع کنار آمدید، سپس سراغ طرح‌های دیگر بروید. اگر هم باب میلتان نبود برای پاک کردن آن سراغ مراکز معتبر لیزر بروید. به این ترتیب بخش زیادی از پوستتان درگیر نمی‌شود. برای پاک کردن موقت طرح تاتو هم می توانید از کانسیلر کمک بگیرید. در مقاله زیر چند روش پاک کردن تاتو را برایتان آورده‌ایم.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره نکات مهم قبل از انجام تاتو صحبت کردیم. باز هم توصیه می‌کنیم قبل از اتخاذ هر تصمیمی، عمیق‌تر به این موضوع فکر کنید و سپس اجرایش کنید. اگر هم برای پاک کردن موقتی تاتو به کانسیلر خوب نیاز داشتید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. شما تا حد با این موج جدید موافقید؟ نظرتان را زیر همین مقاله برایمان بنویسید.

دیدگاه‌ها 6238بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه