تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۷ عادت اشتباه که باعث چروک پوست می‌شوند

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۷ عادت اشتباه که باعث چروک پوست می‌شوند

حتی اگر مطابق با اصول علمی از پوست خود مراقبت کنید باز هم مواردی وجود دارند که بدون اینکه متوجه باشید، سبب آسیب‌هایی به پوست‌تان می‌شود. به همین منظور در این مقاله به 7 عادت اشتباهی اشاره می‌کنیم که اصلاح آن‌ها موجب ایجاد چین و چروک کمتری روی پوست می‌شود.

۱- همه جا در معرض آسیب آفتاب هستید (مشاهده و خرید ضدآفتاب)

همه جا در معرض آسیب آفتاب هستید

نور فرابنفش علاوه بر تابش مستقیم نور خورشید، به حالت‌های مختلف به پوست شما می‌رسد؛ درست زمانی که فکر می‌کنید در فضای داخلی در امان هستید اشعه UVA از شیشه ماشین یا پنجره به درون نفوذ می‌کند و پوست شما را تحت تاثیر اثرات مخرب خود قرار می‌دهد. از طرفی حضور اشعه فرابنفش در لامپ‌ها و مهتابی‌های کم‌مصرف که امروزه در اکثر منازل و محیط‌های کاری وجود دارند، باعث شده در همه جا و هر زمانی در معرض آسیب‌های این نوع اشعه باشیم.

موثرترین روش مقابله با آسیب‌های آفتابی که یکی از آن‌ها چروک شدن پوست است، استفاده از ضدآفتاب‌ها می‌باشد. ضدآفتاب انتخابی شما باید حداقل SPF 30 داشته و متناسب با نوع پوست شما (معمولی، چرب، خشک و مختلط) باشد.

توجه داشته باشید اگر ساعت‌های زیادی در برابر نور آفتاب، لامپ‌های کم‌مصرف و حتی پشت شیشه ماشین یا پنجره هستید باید ضدآفتاب خود را هر 2 تا 3 ساعت یک‌بار تمدید کنید

۲- در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید (مشاهده و خرید شوینده‌ها)

در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید

از آنجایی که انسان در شهرهای بزرگ بیش‌تر در معرض آلودگی هوا و رادیکال‌های آزاد است، احتمال بروز چین‌وچروک در پوست آن‌ها هم بیش‌تر می‌شود.

بهترین راه مقابله با این مشکل، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها با ترکیبات آنتی‌اکسیدانیِ بالاست که آثار رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. همچنین بهتر است پایان هر روز، صورت خود را با شوینده مناسب بشویید تا بقایای آلودگی روی پوست پاک شود. از طرفی استفاده از لایه‌بردار‌هایی که فرمول ضدچروک دارند و لایه‌برداری لطیفی روی پوست انجام می‌دهند باعث می‌شوند پوست را نرم و بازسازی کنند.

۳- فعالیت‌های نشسته را ترجیح می‌دهید

در استفاده از کامپیوتر و تلویزیون زیاده‌روی می‌کنید

ورزش روند چروک شدن پوست را کند می‌کند. بنابراین اگر به دنبال بهانه‌ای برای ثبت نام در باشگاه می‌گردید این مورد، دلیل خوبی برای شروع ورزش است. ورزش کردن، سرعت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه خطوط روی پوست را از بین می‌برد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر در فضای باز ورزش می‌کنید باید حتما از ضدآفتاب به مقدار مناسب استفاده کنید.

۴- مدام به موبایل زل می‌زنید (مشاهده و خرید لیفتینگ‌ها)

مدام به موبایل زل می‌زنید

زل زدن مداوم به گوشی و تایپ کردن، پوست گردن، گلو و چانه را چروک می‌کند. پوست فک و چانه بسیار نازک و نسبت به دیگر نقاط بدن بیش‌تر مستعد چروک است.

برای زمان‌های استفاده از وسایل دیجیتال، از محصولات حاوی آمینو اسید و پپتید استفاده کنید که انعطاف و سفتی پوست را افزایش می‌دهد و آن را لیفت می‌کند.

۵- بدون عینک آفتابی از خانه خارج می‌شوید

بدون عینک آفتابی از خانه خارج می‌شوید

عدم استفاده از عینک آفتابی مخصوصا در روزهای آفتابی، سبب اخم کردن می‌شود که عامل ایجاد خط چروک بین ابروها و کناره‌های چشم است. پوست دور چشم 40% از دیگر نقاط پوست نازک‌تر و حساس‌تر است پس، از عینک آفتابی‌ای استفاده کنید که اشعه‌های UVA و UVB را مسدود کند.

۶- دیر می‌خوابید

دیر می‌خوابید

پوست ما از الگوی 24 ساعته پیروی می‌کند و خوابیدن زمانی برای استراحت و ترمیم تمام اعضا و همچنین پوست است. وقتی دیر می‌خوابید این فرآیند به درستی عمل نمی‌کند. این مسئله منجر به کم‌آبی، التهاب، ترمیم نامناسب سلولی و حتی بروز جوش می‌شود. حتما 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید.

۷- روی صورت می‌خوابید

روی صورت می‌خوابید

در این وضعیت پوست تحت تاثیر فشار صورت و جنس روبالشتی قرار می‌گیرد. بهتر است به پشت بخوابید تا فشاری روی پوست صورت وارد نشود. چنانچه ناخواسته روی صورت می‌خوابید بهتر است از روبالشتی سیلک یا ساتن استفاده کنید که بعد از خوابِ شبانه، روی پوستتان خط و خطوط ناشی از جنس نامناسب روبالشتی نیفتاده باشد.

در اینجا به پایان معرفی 7 عادت روزانه رسیدیم که تکرار آن باعث چروک پوست صورت می‌شود. چناچه شما هم با عواملی از این قبیل آشنایی دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Goodhousekeeping دیدگاه‌ها 2426بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه