تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

یوگای صورت جایگزینی برای جراحی زیبایی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
یوگای صورت جایگزینی برای جراحی زیبایی

ممکن است در ابتدا با خواندن عبارت «یوگای صورت» کمی تعجب کنید. اما جایی برای تعجب نیست. ما در این مقاله سعی داریم با پیشنهاد چند حرکت ساده یوگا برای صورت، به شما در از بین بردن چین و چروک‌ها کمک کنیم. اگرچه در این‌جا نیز همان قواعد یوگای شناخته شده در بین مردم، یعنی حرکت ماهیچه‌ها و سفت شدن آن‌ها حاکم می‌باشد، اما حرکات این نوع یوگا تنها بر روی صورت شما تمرکز دارد. خانم فومیکو تاکاتسو، ابداع‌کننده این نوع یوگا، بر این باور است که با انجام این حرکات به مدت چند دقیقه در روز، پوست صورت شما بدون نیاز به عمل جراحی، کشیده خواهد شد و چین و چروک‌ها از بین خواهند رفت. در این مقاله سعی داریم به چهار حرکت اصلی این نوع یوگا که بر روی از بین رفتن خطوط صورت، لیفتینگ پوست اطراف چشم‌ها، کوچک کردن گونه‌ها و سفت شدن ماهیچه‌ها و پوست گردن تمرکز دارد، بپردازیم.

حرکت صاف‌کننده پیشانی

حرکت صاف کننده پیشانیفواید: این حرکت با ریلکس نمودن ماهیچه‌های پیشانی و بهره‌گیری از تکنیک طب فشاری، از پدید آمدن چین و چروک جلوگیری کرده و همچنین فشار منفی موجود در پوست را از بین می‌برد.

دستورالعمل:

  1. هر دو دست خود را به حالت مشت درآورید و در همان حالت بند انگشت میانی خود را در مرکز پیشانی خود قرار دهید.
  2. با اعمال کمی فشار، دستان خود را به سوی قسمت بیرونی پیشانی بکشید.
  3. اعمال فشار را تا رسیدن به گیجگاه ادامه دهید.
  4. این حرکت را چهار بار تکرار کنید.

حرکت کششی گردن

Neck-Liftفواید: با انجام این حرکت ماهیچه‌ها و پوست قسمت گردن و آرواره سفت می‌شود و در نتیجه باعث سفت شدن پوست صورت شده و از افتادگی غبغب در آن ناحیه ممانعت خواهد کرد.

  1. لب‌های خود را جمع کنید و آن‌ها را تا جایی که ممکن است به یک طرف ببرید. (در این نقطه شما باید احساس کشیده شدن پوست خود را در قسمت گونه احساس کنید.)
  2. حال، سر خود را به همان طرف متمایل کرده و آن‌را به حالت 45 درجه بالا ببرید. (هم‌اکنون باید کشش را در قسمت گردن خود حس کنید.)
  3. سر خود را سه ثانیه در همین حالت نگاه دارید و سپس این حرکت را تکرار کنید.
  4. حالا این حرکت را در زاویه مخالف خود انجام دهید.

کشش صورت

کشش صورتفواید: این حرکت، خط خنده را از بین می‌برد و باعث کشیده شدن پوست در قسمت چشم‌ها و گونه می‌شود.

دستورالعمل:

  1. کف هر دو دست را بر روی گیجگاه قرار دهید.
  2. دست خود را با فشاری نسبی بالا برده و دوباره به حالت ابتدایی برگردانید. صورت شما در زمان بالا بردن دست‌ها باید کشیده شود.
  3. حال، دهان خود را به شکل «اُ» در آورده و در همین حالت بمانید.
  4. این حالت را پنج ثانیه نگاه دارید و سپس دوبار دیگر آن را تکرار کنید.

کشش چشم

کشش چشمفواید: انجام این حرکت باعث کشش پلک‌های افتاده می‌شود و همچنین از افتادگی پوست نواحی اطراف چشم و ایجاد خط خنده جلوگیری می‌کند.

دستورالعمل:

  1. ابتدا شانه‌ها را به سمت پایین فشار دهید و سپس یک دست خود را از بالای سر رد کنید و نوک انگشتان را بر روی گیجگاه طرف مخالف قرار دهید.
  2. نوک انگشتان را بر روی پوست گیجگاه خود فشار داده و آن ناحیه را به بالا بکشانید و سپس به حالت اول بازگردانید. حال سر خود را به سمت شانه خم کنید.
  3. در حالی که بازدم خود را از راه دهان به بیرون می‌دهید، این حالت را نگاه دارید.
  4. این حرکت را دوباره و با دست دیگر خود تکرار کنید.

جایگاه قرارگیری انگشتان در حرکت کشش چشم

Eye-Lift---Finger-Placementنکته کلیدی در انجام این حرکت، محل قرار گرفتن انگشتان‌ می‌باشد. بنابراین سعی کنید برای انجام درست آن، این کار را چند بار جلوی آینه انجام دهید. در این حرکت، انگشت حلقه شما باید در قسمت بیرونی ابرو و انگشت میانی نیز در مرکز گیجگاه قرار گیرد.

منبع: Byrdie ۱ دیدگاه 4770بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار عالی بود
    همین الان در محل کار مراحل رو انجام دادم، حس خیلی خوبی به من داد.
    قطعا انجام دادن این مراحل در منزل یا محل کار بیشتر از 5 دقیقه وقت نخواهد گرفت ولی می‌تواند با دو سه بار تمرین در روز، تاثیرات به‌سزایی در تحریک فیبروبلاست‌ها که مولد کلاژن در پوست هستند، داشته باشد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه