مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

عوراض کاشت ناخن مصنوعی در دوران بارداری

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
عوراض کاشت ناخن مصنوعی در دوران بارداری

داشتن ناخن های زیبا و آراسته برای همه‌ی افراد به‌ویژه خانم‌ها، بسیار برازنده است. خیلی از خانم‌ها تمایل دارند با استفاده از لاک مات یا براق ناخن های خود را طراحی کرده و زیبا کنند. در این بین خانم‌های باردار باید حساسیت بیشتری به خرج دهند؛ چراکه ترکیبات سازنده‌ی مواد آرایشی مانند لاک در تماس با بدن هستند و وجود هر گونه ماده خطرناک در این مواد ممکن است تهدیدی برای سلامت مادر و جنین به شمار رود. از آنجایی که تنوع در دیزاین ناخن بسیار مورد توجه است این سؤال پبش می‌آید که آیا استفاده از ناخن مصنوعی در بارداری ضرر دارد؟ بر همین اساس تصمیم داریم در ادامه برای شما در این باره بگوییم عوارض جانبی کاشت ناخن در بارداری چیست. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.

کاشت ناخن مصنوعی در دوران بارداری

ناخن مصنوعی و بارداری

همین ابتدا اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که استفاده از ناخن مصنوعی در بارداری اشکالی ندارد، به شرط اینکه جوانب احتیاط را رعایت کنید. از آنجایی که در سالن‌های آرایش از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود، بهتر است مانیکور ناخن در اتاقی با هواکش‌های قوی انجام شود تا بوی مواد شیمیایی، سلامت مادر و جنین را به خطر نیندازد. از طرف دیگر قبل از هرگونه مانیکور، ابتدا وضعیت بارداری خود را به اطلاع ناخن کار برسانید و در خصوص نوع لاک مات یا براقی که قرار است روی ناخن استفاده شود با ایشان مشورت کنید. هر چقدر که ناخن کار اطلاعات بیشتری از سلیقه و وضعیت جسمی شما داشته باشد، بهتر و البته سریع‌تر ناخن مصنوعی مناسب را به شما پیشنهاد می‌کند و لوازمی که برای مانیکور ناخن لازم است را با توجه به وضعیت بارداری شما در نظر می‌گیرد.

توجه داشته باشید که زمان کاشت ناخن در دوران حامگی در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرید که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این مواد خطر بسیار مهمی برای مادر و جنین شناخته می‌شود و قرارگرفتن دائم در برابر آن‌ها قطعاً روی جنین تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل اگر برای مانیکور به سالن آرایش رفته‌اید، در کمترین زمان کاشت ناخن مصنوعی را انجام دهید. اگر هم ناخن کار یا آرایشگر هستید، در طول دوران بارداری، سلامت خود و جنین را به خطر نیندازید و آرایشگری را موقتاً تا پایان بارداری کنار بگذارید. اگر هم شرایط شغلی شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید حرفه‌تان را موقتی تعطیل کنید، حتماً در سالن آرایش خود، تهویه‌های بسیار قوی بگذارید تا بوی مواد شیمیایی که در حین کار استفاده می‌کنید، سریعاً تخلیه شود. استفاده از ماسک و دست‌کش نیز به آرایشگرانِ باردار اکیداً توصیه می‌شود.

عوارض جانبی کاشت ناخن مصنوعی در دوران بارداری

عوارض جانبی کاشت ناخن مصنوعی برای خانم‌های باردار

ناخن مصنوعی با لاک مات یا براق تفاوت‌های بسیاری دارد. همان‌گونه که از نام این ناخن ها پیداست، با ناخن های غیرطبیعی و مصنوعی طرف هستیم که برای افزایش زیبایی ناخن طبیعی، روی این ناخن ها کاشته می‌شوند. ناخن مصنوعی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود و ممکن است مستقیماً ضرری به مادر و جنین وارد نکند، اما آسیب‌های جانبی دارد. برای شما در ادامه از عوارض جانبی ناخن مصنوعی در بارداری می‌گوییم.

  • ناخن مصنوعی روی سطح ناخن طبیعی چسبانده می‌شود و سختی این ناخن ها، به فرایند رشد ناخن طبیعی صدمه می‌زند و محل آسیب‌‌دیده را به مکانی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل می‌کند.
  • استفاده از ابزار قدیمی یا نامناسب در کاشت ناخن، خارش و التهاب کوتیکول ناخن را به دنبال دارد.
  • ناخن مصنوعی ممکن است درد و شکنندگی برای ناخن طبیعی به همراه داشته باشد. به همین دلیل ناخن مصنوعی فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که  ناخن های محکم و سالمی دارند.
  • اگر ناخن مصنوعی درست کاشته نشود، آکریلیک موجود در این ناخن ها، بافت ناخن طبیعی را ضعیف می‌کند و در درازمدت ظاهر ناخن نازیبا می‌شود.

نکات مهم برای کاشت ناخن مصنوعی در دوران بارداری

نکات مهم برای کاشت ناخن مصنوعی در خانم های باردار

به خانم‌های باردار پیشنهاد می‌کنیم برای کاشت ناخن مصنوعی در بارداری حتماً به نکته‌های زیر را توجه کنید:

  • اگر ناخن های ضعیف، بیماری پوستی، خراش و زخم باز در ناحیه ناخن و محیط اطراف آن دارید، از کاشت ناخن برحذر باشید؛
  • حتماً به ناخن کار متخصصی مراجعه کنید که از لوازم مانیکور باکیفیتی استفاده می‌کند؛
  • قبل از مانیکور ناخن، از ناخن کار درخواست کنید ابزار این کار را کاملاً ضدعفونی کند؛
  • مانیکور ناخن را در مکانی با تهویه‌ مناسب انجام دهید تا بوی مواد شیمیایی به مشام شما نرسد؛
  • اگر ناخن کار هستید، در حین مانیکور ناخن ماسک و عینک محافظ بزنید؛
  • اگر احساس کردید حال‌ خوشی ندارید، مانیکور ناخن را متوقف کنید؛
  • قبل از مانیکور ناخن، دست‌ها و ناخن های خود را کاملاً بشویید و تمیز کنید تا جلوی هرگونه عفونت احتمالی گرفته شود؛
  • اگر پس از کاشت ناخن مصنوعی، متوجه قرمزی و التهاب شدید، این مشکل را با پزشک متخصص در میان بگذارید؛
  • از تماس ناخن های کاشته‌شده با چشم، دهان و پوست برحذر باشید؛
  • برای برداشت ناخن‌هایی که کاشته‌اید یا اصطلاحاً ریمو کردن ناخن، از ناخن کار کمک بگیرید؛
  • پس از تماس با مواد آکریلیک، دست‌های خود را بشویید؛
  • صبح اول وقت برای مانیکور ناخن به ناخن کار مراجعه کنید؛ چراکه در این زمان، مواد شیمیایی کمتری در آرایشگاه استفاده شده و کمتر در معرض این مواد قرار می‌گیرید.

سخن آخر

امیدواریم با اطلاعاتی که از عوارض جانبی کاشت ناخن مصنوعی در بارداری با شما در میان گذاشتیم، متوجه خطرات و آسیب‌های احتمالی که سلامت مادر و جنین را ممکن است تهدید کند، شده باشید. حال در این بین اگر دوست داشتید برای تنوع و به‌صورت مقطعی از لاک مات یا براق استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. شما می‌توانید از میان لاک‌های مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین لاک مات یا براق را خریداری نمایید. ناگفته نماند برای تکمیل اطلاعاتتان در پایان خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف | لاک مات یا براق؟» خالی از لطف نیست.

منبع: Momjunction دیدگاه‌ها 7805بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه