تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید استفاده از لاک چیست؟ چرا باید ناخن های خود را لاک بزنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فواید استفاده از لاک چیست؟ چرا باید ناخن های خود را لاک بزنیم؟

خانم‌های آراسته‌ای که اهمیت ویژه‌ای به آرایش و زیبایی می‌دهند، در کنار آرایش مو و صورت توجه خاصی به لاک زدن دارند. این افراد همواره با لاک مات یا براق، جلوه زیباتری به آرایش کلی خود می‌دهند. در این بین بیشتر بانوان بر این باور هستند که خرید لاک و استفاده از آن صرفاً جنبه‌ زیبایی دارد؛ اما بهتر است در کنار زیبایی با فواید استفاده از لاک نیز آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به بیان فایده‌های استفاده از انواع لاک ناخن پرداخته‌ایم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱. رفع استرس و خستگی

رفع استرس با پدیکورآشکارترین مزیت مانیکور و فواید استفاده از لاک این است که ظاهر ناخن‌های شما را سالم و زیبا جلوه می‌دهد. همچنین استفاده از خدمات مانیکور و پدیکورِ مراکز اسپا لذت‌بخش است و تأثیرات مثبتی بر روح و جسم انسان می‌گذارد.

اخیراً سالن‌های زیبایی طیف وسیعی از خدمات مانیکور و پدیکور شامل خدمات ابتدایی، ماساژ دست و پا و آروماتراپی را ارائه می‌دهند. پس بهتر است اگر روز خسته‌کننده و پُراسترسی داشته‌اید، حتماً سَری به این مراکز بزنید تا با ماساژ دست و پا و در نهایت آرایش ناخن‌ها، حس خوبی را به خود هدیه دهید. اگر هم زمان کافی برای مراجعه به سالن‌های ناخن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید لاک مات یا براق محبوب خود، ناخن‌هایتان را در منزل آرایش کنید.

۲. پیشگیری از عفونت‌های قارچی

پیشگیری از عفونت‌های قارچی با روغن کوتیکولپیشگیری از عفونت قارچی، یکی دیگر از فواید استفاده از لاک است. بدون شک می‌دانید که لاک‌زدن باعث زیبا‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود. با این حال موادی که طی این فرایند استفاده می‌شوند نیز برای ناخن‌ها مفید هستند. به عنوان مثال از آنجایی که مانیکور ناخن، فرایند ظریفی است، ابتدا باید کوتیکول ناخن‌ها را تمیز کنید. سپس به انگشتان خود کاملاً مرطوب‌کننده بزنید. این فرایند برای پدیکور ناخن‌ نیز انجام می‌شود. در‌ واقع به بهانه‌ی لا‌ک زدن، رسیدگی کاملی برای دست‌ها و پاها صورت می‌گیرد.

یکی از مواد اصلی در این فرایند، روغن کوتیکول است. این روغن در گذشته طرفداران زیادی نداشت و خانم‌ها علاقه‌ای به استفاده از آن نشان نمی‌دادند. با گذشت زمان، استفاده از روغن کوتیکول طرفدار زیادی پیدا کرده و به یکی از بخش‌های اصلی در مانیکور و پدیکور تبدیل شده است. روغن کوتیکول را باید دور تا دور ناخن بمالید و پوست اطراف ناخن را با حرکات دورانی ماساژ دهید تا روغن کاملاً جذب گردد. سپس با چرخاندن چوب کوچک مخصوص مانیکور که دور آن پنبه پیچیده‌اید، آرام آرام پوست روی صفحه ناخن (کوتیکول) را به عقب فشار دهید تا از روی آن برداشته شود.

شاید جالب باشد که بدانید روغن‌‌های کوتیکول با ترکیبات مختلفی عرضه می‌شوند؛ اما در بیشتر آن‌ها ترکیباتی مانند روغن بادام، درخت چای، جوجوبا، سبوس برنج و ویتامین E را شاهد هستیم. بنابراین برای آرایش ناخن‌ها در منزل در کنار خرید لاک مات یا براق، به خرید روغن کوتیکول نیاز دارید. از طرفی، اخیراً ژل‌های ناخن نیز راهی بازار شده‌اند که عملکردی مانند روغن ناخن دارند. این ژل‌ها و روغن‌ها نه‌تنها ناخن و پوست اطراف آن را نرم و لطیف می‌کنند بلکه جلوی ایجاد بیماری‌های قارچی در این ناحیه را می‌گیرند و سلامت ناخن و پوست اطراف آن را تضمین می‌کنند.

۳. افزایش استحکام ناخن ها

استفاده از لاک پاک کن‌یکی دیگر از وسایل مفیدی که در فرایند آرایش ناخن کاربرد زیادی دارند، لاک پاک کن است. شاید برای شما عجیب باشد که از لاک پاک کن به‌عنوان یکی از فواید استفاده از لاک نام ببریم. حقیقت این است که امروزه بیشتر لاک پاک کن ها فاقد ترکیبات شیمیایی مضر بوده و به لطف حضور ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف، بافت ناخن‌‌ها را تقویت می‌کنند. همجنین در کنار پاک کردن لاک، باعث استحکام ناخن ها می‌شوند.

۴. پنهان کردن عارضه های ناخن

پوشاندن عوارض ناخن‌هاپنهان کردن عارضه های ناخن را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از فواید استفاده از لاک نام برد. به عنوان یک خانم آراسته حتماً به‌خوبی می‌دانید که ظاهر صورت بیانگر تمامی ابعاد زیبایی نهفته شما نیست و زمانی که دست‌هایی آراسته و ناخن‌هایی لاک‌زده داشته باشید این باور در ذهن بقیه ایجاد می‌شود که با یک بانوی نکته‌سنج طرف هستند که به تمامی ابعاد زیبایی اهمیت خاصی می‌دهد. بنابراین می‌توان این گونه برداشت کرد که لاک زدن به لحاظ روانی تأثیر زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس خانم‌ها دارد.

از طرفی به این نکته نیز باید اعتراف کرد که بعضی از افراد ناخن‌های نازیبایی دارند که به کمک لاک ناخن می‌توان ظاهر زیبایی به آن‌ها بخشید. لاک، بیشتر نواقص ناخن را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند تا خانم‌ها با صرف زمان کمی، به زیبایی دل‌چسبی دست یابند. همچنین بعضی از بانوان نیز به دلیل کمبود کلسیم، ناخن‌هایی سفید و بی‌روح دارند. در این زمینه نیز با خرید لاک زیبا و خوش‌رنگ و استفاده از آن می‌توان رنگ و لعاب جذابی به ناخن‌های رنگ و رو رفته داد. البته توجه داشته باشید که پنهان کردن عوارض ناخن با لاک، راهکاری موقت است و باید با مراجعه به پزشک، برای درمان این عوارض اقدام کنید.

۵. افزایش رشد ناخن ها

افزایش رشد ناخن‌ها با ماساژجالب است بدانید حتی ناخن نیز نیاز به ماساژ دارد و یک ناخن‌کار متبحر حتماً ماساژ ناخن را در برنامه مانیکور و پدیکور خود قرار می‌دهد. این فرایند با روغن کوتیکول انجام می‌شود. ماساژ ناخن نه‌تنها کمک می‌کند تا رطوبت روغن کوتیکول به تمامی قسمت‌های ناخن و انگشت منتقل شود، بلکه فرایند رشد ناخن‌ها را نیز تحریک می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید ماساژ، باعث افزایش جریان خون در یک قسمت مشخص می‌شود. ماساژ دست و ناخن نیز گردش خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد. لزومی ندارد برای ماساژ ناخن حتماً به ناخن‌کار مراجعه کنید. این کار را در منزل نیز می‌توانید با مقداری روغن کوتیکول انجام دهید. مطمئن باشید هفته‌ای یک بار ماساژ ناخن، مقاومت ناخن‌های شما را بیشتر می‌کند و افزایش طول ناخن را در پی دارد.

سخن نهایی

با آنچه از فواید استفاده از لاک برایتان گفتیم حتماً متوجه شده‌اید که دورانی که می‌گفتند لاک‌ برای ناخن ضرر دارد، گذشته است. امروزه با خرید لاک مات یا براق و لاک پاک کن ویتامینه علاوه بر زیبایی، سلامت را نیز به ناخن‌های خود هدیه خواهید داد. اگر شما نیز از طرفداران لاک هستید، خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف» به شما در انتخاب و خرید لاک کمک خواهد کرد. در نهایت نیز پیشنهاد ما به شما همراهان همیشگی این است که برای خرید لاک‌های زیبا و متنوع سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید.

منبع: Otcbeautymagazine دیدگاه‌ها 24530بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه