تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روشی ساده‌ و راحت برای کوتاه کردن ناخن مصنوعی در منزل

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روشی ساده‌ و راحت برای کوتاه کردن ناخن مصنوعی در منزل

به رغم اینکه لاک مات یا براق انتخاب اول خانم‌ها در مانیکور و آرایش ناخن به حساب می‌‌آید، محبوبیت ناخن‌ مصنوعی را نباید دست‌ کم بگیریم. ناخن مصنوعی که در بازار با نام ناخن های آکریلیک (Acrylic)، نیز شناخته می‌شود فایده‌ و زیبایی‌های خاصی دارد. البته ناخن مصنوعی گاهی اوقات بیش ا‌ز‌ حد بلند می‌شود. این موضوع نه‌تنها ظاهر لاک مات یا براقی را که روی ناخن مصنوعی زده‌اید از بین می‌رود، بلکه خود این ناخن ها را آسیب‌پذیر می‌کند. خوشبختانه به کمک روش کوتاه کردن ناخن مصنوعی در منزل که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، بدون نیاز به مراجعه به ناخن کار، در منزل می‌توانید ناخن‌ مصنوعی را کوتاه کنید.

بخش اول: کوتاه کردن با ناخن گیر

۱. مقدار دل‌خواه کوتاهی ناخن را مشخص کنید

مقدارِ دلخواهِ کوتاهیِ ناخن را مشخص کنید

قبل از اینکه برای کوتاه کردن ناخن های مصنوعی، ناخن گیر به دست بگیرید، باید مقدار دل‌خواه کوتاهی ناخن مصنوعی را مشخص کنید. تجربه نشان داده است اگر ناخن مصنوعی شما به رنگ مات است، این ناخن نباید جلوه‌ای بیش‌ از‌ حد بلند داشته باشد. اما اگر نمی‌خواهید ناخن مصنوعی را به مقدار زیادی کوتاه کنید، به جای کوتاه کردن ناخن مصنوعی با ناخن گیر، ناخن را سوهان کنید تا به کوتاهی لازم برسد.

  • اگر تصمیم خود را برای مقدار کوتاهی لازم ناخن مصنوعی نگرفته‌اید، ابتدا مقدار کمی از ناخن را کوتاه کنید و در صورت نیاز، مقدار بیشتری از ناخن را کوتاه یا سوهان کنید تا به اندازه دل‌خواه برسید.
  • اگر تمایلی به استفاده از ناخن گیر ندارید، ابتدا با سوهان گوشه‌های ناخن را به سمت مرکز سوهان کنید. از آنجایی‌که ناخن‌ مصنوعی ساختاری محکم و زبر دارد، پیشنهاد می‌کنیم از سوهانی با دندانه‌های بزرگ یا متوسط کمک بگیرید.

۲. ناخن گیر را روی بیرون ناخن قرار دهید و در جهت داخل ناخن ها را کوتاه کنید

ناخن‌گیر را روی بیرون ناخن قرار دهید و در جهت داخل ناخن ها را کوتاه کنید

گوشه ناخن گیر را روی گوشه‌ ناخن خود قرار دهید و برشی کوچک به سمت داخل ناخن انجام دهید، در این حالت سعی کنید ناخن گیر با حالتی دورانی به سمت مرکز، ناخن ها را برش بزند. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که مرکز ناخن به مقدار کمی نسبت به گوشه‌ها برآمده‌تر باشد. این روش در کنار کوتاه کردن ناخن ها، لاک مات یا براقی که برای ناخن های مصنوعی انتخاب کرده‌اید را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

  • هرگز از قیچی برای کوتاه کردن ناخن مصنوعی یا طبیعی کمک نگیرید. قیچی فشاری نابرابر به قسمت‌های مختلف ناخن وارد می‌کند و ترک و شکستگی ناخن مصنوعی را به دنبال دارد.
  • اگر ناخن گیر معمولی که همیشه از آن استفاده می‌کنید، قدرت لازم را برای کوتاه کردن ناخن های مصنوعی نداشت، از ناخن گیر قوی‌تری استفاده کنید که ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد.

۳. از مرکز ناخن به سمت دیگر آن ناخن‌ را کوتاه کنید

از مرکز ناخن به سمت دیگر آن ناخن‌ را کوتاه کنید

اکنون که با ناخن گیر، ناخن‌ مصنوعی را از گوشه تا مرکز آن برش زده‌اید، نوبت آن فرا رسیده که ناخن گیر را در گوشه دیگر ناخن‌ قرار دهید و ناخن‌ مصنوعی را از گوشه به سمت مرکز، همانند مرحله دوم برش بزنید. این روش جلوی شکستن ناخن مصنوعی را می‌گیرد.

  • مرکز ناخن مصنوعی شکنندگی بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های آن دارد، در نتیجه اگر قبل از کوتاه کردن گوشه‌ها، مستقیماً سراغ کوتاهی مرکز ناخن مصنوعی بروید، احتمال شکستن ناخن مصنوعی افزایش پیدا می‌کند. اما کوتاه کردن گوشه‌‌‌های ناخن مصنوعی، احتمال شکستن آن را کاهش می‌دهد.

۴. نوک ناخن مصنوعی که برده‌اید را جدا کنید

نوک ناخن مصنوعی که برده‌اید را جدا کنید

به احتمال زیاد اگر روی ناخن مصنوعی لاک مات یا براق زده باشید، پس از برشِ این با ناخن گیر، ناخن مصنوعی به‌راحتی جدا نمی‌شود و به‌رغم اینکه ناخن مصنوعی برش خورده است، باز هم روی پایه باقی می‌ماند. در چنین شرایطی باید به‌آرامی قسمت بریده شده ناخن مصنوعی را بکشید یا خم کنید تا ناخن از پایه جدا شود. در انجام این کار اگر احساس کردید که ناخن مصنوعی در حالت عمودی ممکن است ترک بردارد، فشار زیادی به ناخن وارد نکنید و از ناخن کار کمک بگیرید.

  • ممکن است قسمت‌هایی از ناخن مصنوعی بریده شده به پایه ناخن متصل باشد، در چنین مواقعی با ناخن گیر دوباره این قسمت‌ها را به شیوه‌ای که گفتیم برش بزنید تا اتصال ناخن و پایه کاملاً قطع شود.

بخش دوم: نازک کردن و حالت دادن ناخن مصنوعی

۱. برای نازک کردن ناخن مصنوعی از سوهان معمولی یا برقی کمک بگیرید

برای نازک‌کردن ناخن مصنوعی از سوهان معمولی یا برقی کمک بگیرید

ناخن مصنوعی که روی آن لاک مات یا براق زده‌اید، پس از کوتاه کردن، حالتی ضخیم پیدا می‌کند و باید با سوهان معمولی یا سوهان ناخن، ضخامت ناخن‌ مصنوعی را به مقدار دل‌خواه کاهش دهید.

  • سوهان را به‌جای اینکه زیر ناخن مصنوعی قرار دهید، روی سطح ناخن بگذارید تا به ضخامت دل‌خواه برسد.

۲. قسمت دندانه‌دار ناخن مصنوعی را با سوهان صاف کنید

قسمت دندانه‌دار ناخن مصنوعی را با سوهان صاف کنید

به همان ترتیبی که ناخن مصنوعی را با ناخن گیر کوتاه کردید، سوهان کردن ناخن را از گوشه‌ها شروع کنید و به مرکز ناخن برسید. ناخن مصنوعی مقاومت قابل‌قبولی دارد و نیازی نیست در حین سوهان زدن نگران شکستن آن باشید. پیشنهاد می‌کنیم صاف کردن و حالت دادن ناخن مصنوعی را با تمرکز بیشتری انجام دهید.

  • ناخن اکریلیک ضخامت بیشتری نسبت به ناخن مصنوعی دارد، از طرف دیگر لاک مات یا براقی که روی آن زده‌اید نیز مقاومت و ضخامت ناخن مصنوعی را افزایش می‌دهد، در نتیجه سوهان کردن ناخن مصنوعی نیاز به صبر بیشتری دارد و عجله و بی‌دقتی، ناصاف‌شدن و کوتاهی بیش از حد ناخن مصنوعی را به دنبال دارد.
  • برای صاف‌کردن سریع‌تر ناخن مصنوعی، به جای سوهان‌های معمولی، از سوهان فلزی و بزرگ با سطحی ضخیم کمک بگیرید.

۳. نوک ناخن ها را به شکل دل‌خواه حالت دهید

نوک ناخن ها را به شکل دل‌خواه حالت دهید

شما می‌توانید نوک ناخن را با ناخن گیر از میان حالت‌های مربعی، دایره‌ای و شکلی میان دایره‌ای و مربعی، حالت دهید.

  • برای تشخیص بهترین حالت ناخن های خود نگاهی به کوتیکل ناخن بیاندازید. اگر کوتیکول ناخن های شما حالتی خمیده داشت، نوک ناخن نیز بهتر است که حالتی دایره‌ای پیدا کند و اگر کوتیکول ناخن های شما زاویه‌دار است، حالتی مربعی برازنده آن‌ها است.

بخش سوم: لایه ای لاک مات یا براق روی ناخن مصنوعی بزنید

۱. دست ها را کاملاً بشویید

دست ها را کاملاً بشویید

قبل از انتخاب لاک مات یا براق، باید دست‌ها را با آب گرم کاملاً بشویید تا باقی‌مانده ذرات ناخن مصنوعی که سوهان کرده‌اید، از روی دست و ناخن‌ های شما پاک شود. در غیر این صورت، ذرات ریز ناخن مصنوعی زیر لاک باقی می‌ماند و لاکی که می‌زنید حالتی برآمده پیدا می‌کند.

  • برای جلوگیری از باقی ماندن رطوبت میان لاک و سطح ناخن و چسبندگی بیشتر لاک، ناخن ها را کاملاً خشک کنید.

۲. لایه‌ای لاک مات یا براق سازگار با رنگ لاک مصنوعی بزنید

لایه‌ای لاک مات یا براق سازگار با رنگ لاک مصنوعی بزنید

لایه‌ای لاک به سرتاسر ناخن های خود در جهت داخل به بیرون ناخن بزنید تا ناخن‌ مصنوعی استحکام بیشتری روی ناخن‌ های طبیعی شما ایجاد کند. این روش، اشتباه‌های احتمالی در کوتاه کردن ناخن های مصنوعی را نیز پوشش می‌دهد.

  • اگر لاک مات یا براق هم رنگ با ناخن های مصنوعی خود ندارید، لایه‌ای لاک بی‌رنگ روی ناخن های مصنوعی بمالید.
  • برای اینکه ناخن مصنوعی به‌لحاظ بصری بلند‌تر جلوه کند، لاک را روی تمام قسمت ناخن و کوتیکول بمالید و با تکه‌ای پنبه لاک اضافی که احتمالاً روی پوست مالیده‌اید را پاک کنید.

۳. لاکی که زده‌اید را کاملاً خشک کنید

لاکی که زده‌اید را کاملاً خشک کنید

برای جلوگیری از لکه‌افتادن لاک، چیزی حدود ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید و از آنجایی که لاک های قدیمی که بیشتر از ۶ ماه از عمر آن‌ها می‌گذرد، نیاز به زمان بیشتری برای خشک‌شدن دارند، یک شیشه لاک مات یا براق جدید خریداری نمایید که سریع‌تر خشک شود.

  • به افراد پرمشغله پیشنهاد می‌کنیم سرانگشتان خود را در آب یخ قرار دهند و سپس با سشوار با باد سرد، لاک را با سرعت بیشتری خشک کنند.

امیدواریم با روشی که برای کوتاه کردن ناخن مصنوعی با شما در میان گذاشتیم، راحت‌تر از همیشه ناخن های مصنوعی خود را در منزل کوتاه کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید لاک مات یا براق افتاده‌اید، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان لاک های متنوعی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین مارک لاک مات یا براق را خریداری نمایید. اگر هم تجربه‌ای در کوتاه کردن ناخن‌ مصنوعی دارید، خواهشندیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 28455بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه