تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

شایعاتی درباره درمان جوش

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
شایعاتی درباره درمان جوش

شایعات زیادی درباره درمان جوش وجود دارند و تمایز قایل شدن میان واقعیت و شایعه نیز بسیار سخت است. آیا روش‌های شما برای درمان جوش، ریشه در واقعیت دارند؟ با مطالعه این مقاله درخواهید یافت که چه میزان از باورهای شما درباره درمان جوش ریشه در واقعیت دارند:

شایعه: شما باید هر روز صورت خود را کاملا لایه‌برداری کنید

لایه برداریواقعیت: افرادی که صورت‌شان جوش می‌زند تمایل دارند صورت خود را لایه‌برداری کنند تا منافذ را عمیقا تمیز کنند و به همان حس تمیزی هیجان‌انگیز دست یابند.

لیف و کیسه حمام، پاک کننده‌های حاوی ترکیبات ساینده و لایه‌بردارهای زبر همیشه بهترین گزینه برای درمان جوش‌ ها نیستند؛ زیرا به جای کمک به درمان، ممکن است حساسیت ایجاد کرده و در نتیجه تورم و جوش‌ها را تشدید کنند.

صورت شما باید به آرامی درمان شود تا حساسیت و سوزش آن کم گردد. صورت خود را بیش از اندازه لایه‌برداری نکنید. این مسئله زمانی که جوش‌های متورم دارید نیز صدق می‌کند.

شایعه: عرق کردن منافذ شما را تمیز می‌کند

عرق کردنواقعیت: هرچند به نظر می‌رسد که تعریق، منافذ را تمیز می‌کند اما واقعا ربطی به تمیز کردن منافذ ندارد. اگر عادت به دوش گرفتن بعد از تعریق ندارید، احتمال بروز جوش‌ها افزایش می‌یابد.

پوست شما دو نوع منفذ دارد: منافذ تعریق و منافذ چربی. جوش‌های سرسیاه و جوش‌های ریز از منافذ چربی سر در می‌آورند.

اما عرق از منفذ کاملا جداگانه‌ای بیرون می‌آید. بنابراین عرق، منافذ مسبب جوش سرسیاه و جوش‌های ریز را تمیز نمی‌کند.

ورزش برای بدن مفید است اما قرار نیست به پوست‌تان آسیب بزند. بنابراین بعد از ورزش حتما دوش بگیرید.

شایعه: استفاده از محصولاتی که پوست را بیش از حد خشک می‌کنند، از بروز جوش‌ها جلوگیری می‌کند

پوست خشکواقعیت: پوست چرب ممکن است دردسرساز باشد، اما محصولاتی که پوست را به شدت خشک می‌کنند نیز گزینه‌های مناسبی نیستند.

پوست شما برای سالم ماندن، به چربی نیاز دارد. محصولات خشک کننده، مشکلاتی از قبیل سفتی آزاردهنده و ترک پوست دارند. نیازی نیست بگوییم که پوسته شدن صورت هم منظره جالبی نیست.

شیوه صحیح، زدودن چربی، بدون پاک کردن مطلق پوست از آن است. بهترین راه، استفاده از فوم‌های پاک‌کننده‌ است که پوست را تمیز کرده اما باعث خشکی و سفتی آن نمی‌شوند.

به علاوه، محصولات خشک‌کننده‌ قوی برای از بین بردن جوش‌ها کافی نیست.

شایعه: برای از بین بردن و درمان جوش باید هرچه بیشتر از مداوای موضعی استفاده کنید

درمان موضعیواقعیت: گاهی وسوسه می‌شویم در درمان جوش افراط کنیم، اما این کار روند بهبود جوش را تسریع نمی‌کند. در واقع استفاده از مواد زیاد، استفاده در اغلب زمان‌ها و کاربرد هم‌زمان چند ماده به پوست آسیب می‌زند. نتیجه‌ این کار می‌تواند خشکی بیش از حد، پوسته شدن، قرمزی و یا سوزش باشد.

همیشه به دقت از دستورالعمل داروهای ضد جوش پیروی کنید. به یاد داشته باشید حصول نتیجه نیاز به زمان دارد، پس صبور باشید. اگر بعد از مصرف محصولات بدون نسخه، برای چند ماه بهبودی در پوست‌تان حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید.

شایعه: کاری در مورد جوش‌ها از شما برنمی‌آید

جوش صورتواقعیت: امروزه گزینه‌های زیادی برای درمان جوش‌ از قبیل کرم‌های موضعی و داروهای خوراکی وجود دارد.

فرقی نمی‌کند جوش ما ملایم یا شدید باشد یا خودمان نوجوان یا بزرگسال باشیم، همیشه پزشکی وجود دارد که بتواند به ما کمک کند. با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا گزینه‌های موثر را در اختیار شما بگذارد. جوش، مسئله‌ای نیست که قرار باشد از آن رنج بکشید. تقریبا تمام انواع جوش‌ها با گذشت زمان، تداوم درمان و صبر کردن کاملا برطرف می‌شوند.

پیشتر از این، در همین زمینه مقالات دیگری در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که خواندن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Verywell دیدگاه‌ها 6705بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه