تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید روغن اسطوخودوس چیست؟ | روغن معجزه‌گر پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
فواید روغن اسطوخودوس چیست؟ | روغن معجزه‌گر پوست

بوی تسکین دهنده و آرام‌بخش اسطوخودوس برای حواس ما مفید است. رایحه این گل زیبا به‌قدری آرامش‌بخش است که به کاهش استرس، اضطراب و حتی آرامش ذهن خسته شما پس از یک روز طولانی کمک می‌کند. اما، آیا می‌دانستید که اسطوخودوس علاوه بر اینکه اسانسی برای رایحه درمانی است، برای پوست شما نیز فواید شگفت‌انگیزی دارد؟ بله درست شنیدید. اسطوخودوس خواص بسیاری برای پوست و موی شما دارد. ما در ادامه برا ی شما ۵ تا از مزیت مراقبتی و فواید روغن اسطوخودوس برای پوست را فهرست می‌کنیم.

۱. پوست را تسکین و آرام می‌کند

پوست را تسکین و آرام می‌کند

اسطوخودوس دارای خواص ضد قارچی است که به کاهش التهاب، کاهش قرمزی، سوزش و درمان عفونت ها کمک می‌کند. از فواید روغن اسطوخودوس همین بس که برای کسانی که با پسوریازیس، اگزما یا پوست خشک سر و کار دارند، موهبتی بهشتی است.افرادی که به  پسوریازیس، اگزما یا خشکی پوست مبتلا هستند می‌دانند که با کوچک‌ترین عامل حساسیت‌زا، التهاب پوست شدید شده و پوست قرمز، ملتهب و دردناک می‌شود.

از جمله محصولاتی که برای این افراد مناسب است، مرطوب کننده های غنی شده با اسطوخودوس، ژل مرطوب کننده یا وازلین با اسانس اسطوخودوس است که می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از قرمزی و التهاب کند. این گیاه نوعی مرطوب کننده بدن غیرچسبنده غنی شده با خواص اسطوخودوس طبیعی است که پوست شما را تسکین می‌دهد، رطوبت پوست را بازیابی می‌کند و آن را تا 24 ساعت شاداب و هیدراته نگه می‌دارد.

۲. به جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌انجامد

به جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌انجامد

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این روغن ضروری در واقع به پوست شما در برابر جوش کمک کرده و از بروز انواع آن جلوگیری می‌کند. روغن اسطوخودوس منافذ شما را باز می‌کند، التهاب روی پوست شما را کاهش می‌دهد و حتی باکتری های مولد آکنه را از بین می‌برد. شاید برای همین هم هست که در برخی از کرم های ضد جوش از عصاره اسطوخودوس استفاده می‌کنند.

نکته مهم: بهترین راه برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای آکنه، مخلوط کردن آن با روغن های حامل مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان است. روغن ها را با هم مخلوط کرده و با پنبه روی پوست تمیز خود بمالید. با استفاده منظم، جوش کمتری را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. البته حواستان باشد که پوستتان به هیچ کدام از این روغن‌های حامل حساسیت نداشته باشد.

 

۳. به روشن شدن پوست کمک می‌کند

به روشن شدن پوست کمک می‌کند

آیا روی هایپرپیگمانتاسیون، لکه های تیره و پوست کدر حساس شده‌اید؟ خوب، وقت آن است که پوست خود را با یکی دیگر از فواید روغن اسطوخودوس برای پوست آشنا کنید! اسطوخودوس به دلیل خواص ضد التهابی خود به کاهش تغییر رنگ و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه های تیره روی پوست شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به کاهش لکه و قرمزی که گاهی اوقات تجربه می‌کنید کمک کند. چه چیز بهتر از این؟ با کمک اسطوخودوس می توانید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

۴. چین و چروک را از بین می‌برد

چین و چروک را از بین می‌برد

یکی از دلایل اصلی بروز چین و چروک و خطوط ریز روی صورت شما، رادیکال های آزاد هستند. افزودن آنتی اکسیدان ها به روتین مراقبت از پوست یکی از راه های محافظت از آن‌ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد است. روغن اسطوخودوس همه‌فن‌حریف، سرشار از آنتی اکسیدان است. با این توضیح یکی دیگر از فواید روغن اسطوخودوس این است که به کاهش چین و چروک و پیشگیری از بروز و شدت آن جلوگیری می‌کند. به این منظور روغن اسطوخودوس خود را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی خطوط ریز و چین و چروک خود بمالید و به مرور زمان ناپدید شدن آن‌ها را تماشا کنید.

۵. به سم زدایی و آرامش پوست شما می‌پردازد

آرامش پوست شما از خواص روغن اسطوخودوس

این یک واقعیت ثابت‌شده است که بوی روغن اسطوخودوس می‌تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند. این روغن ضروری روی پوست شما نیز معجزه می‌کند. اضافه کردن چند قطره از روغن اسطوخودوس به آب حمام به شل شدن ماهیچه ها و سم زدایی پوست کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این نوشته شما را با فواید روغن اسطوخودوس آشنا کردیم. گفتیم که این روغن معجزه‌گر علاوه بر آرامشی که در ذهن ایجاد می‌کند، باعث ایجاد سلامتی و آرامش در جسم شما هم می‌شود. در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید و با انواع محصولاتی که در آن از اسانس روغن اسطوخودوس استفاده شده‌است، آشنا شوید. در این فروشگاه انواع محصولات با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود. شما چه محصولاتی بر پایه اسطوخودوس استفاده می‌کنید؟ چه خواص دیگری برای این روغن خوشبو سراغ دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.​

دیدگاه‌ها 5592بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه