تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با انواع جوش و علت ایجاد آن آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با انواع جوش و علت ایجاد آن آشنا شوید

احتمالاً شما نیز تابه‌حال گرفتار انواع جوش شده‌اید. چه‌بسا که این جوش‌ها به‌شدت شما را اذیت کرده باشند. رواج جوش به اندازه‌ای است که تولیدکنندگان لوازم آرایش دست به کار شده‌اند تا هر کدام به‌نوبه خود یک کرم ضد جوش عالی روانه‌ی بازار کنند. البته تنوع این کرم‌ها سردرگمی مشتریان را برای انتخاب بهترین کرم ضد جوش به دنبال داشته است. ازآنجایی‌که برای درمان هر بیماری اول باید آن را بشناسیم و دلایل به‌وجودآمدن آن را بدانیم، در ادامه شما را با انواع جوش‌ و علت ایجاد آن آشنا می‌کنیم. با کمک این مطالب می‌توانید کرم‌ ضد جوش مناسب را انتخاب کنید.

همه چیز درباره جوش

انواع جوش و علت ایجاد آن

به‌لحاظ پزشکی، جوش بیماری مرتبط با پیاز مو به حساب می‌آید که در صورت،‌ سینه و پشت افراد ایجاد می‌شود. تقریباً می‌توان گفت جوش گریبان اغلب نوجوانان را می‌گیرد. انواع جوش در این چهار حالت اصلی روی پوست ایجاد می‌شود‌‌‌‌: کومودون یا جوش سر سیاه و سر سفید، برآمدگی‌ یا جوش قرمز، جوش چرکی و کیست. خوشبختانه جوش قابل درمان است. یکی از راه‌های پیشگیری یا درمان جوش استفاده از بهترین کرم ضد جوش می‌باشد. همچنین برای التیام آثار آن می‌توانید از یک کرم ضد لک عالی استفاده کنید.

علت ایجاد جوش

علت ایجاد جوش

با فرارسیدن دوران بلوغ، غده‌های چربی زیر پوست که به پیاز مو متصل هستند، توسط هورمون‌ها تحریک می‌شوند و زمینه‌ی ایجاد جوش را فراهم می‌کنند. وظیفه‌ی غده‌های چربی، ترشح مواد روغنی برای حفظ سلامت بافت پوست است. گاهی اختلالی که هورمون‌های بلوغ در غدد چربی ایجاد می‌کنند، افزایش ترشح این غدد را به دنبال دارد. چربی زیاد، جلوی منافذ پوست را می‌گیرد و باعث به‌وجود‌آمدن برآمدگی یا انواع جوش‌ سرسفید یا سرسیاه در صورت، پشت و قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

از طرف دیگر، پیاز مو در اثر ترشح بیش از حد چربی، بزرگ‌تر می‌شود و برآمدگی ایجاد می‌کند. این برآمدگی، فشار بیشتری به سطح پوست وارد کرده و شرایط نفوذ باکتری‌ها به لایه‌های عمیق پوست فراهم می‌شود. در نتیجه جوش چرکی و کیست راه خود را به پوست پیدا می‌کنند. با این توضیحات، اختلال هورمون‌ها و تغییر در شکل ظاهری پیاز مو را می‌توان علت ایجاد جوش دانست.

عوامل مؤثر در ایجاد انواع جوش

عوامل مؤثر در ایجاد انواع جوش

تغذیه

باور عموم بر این است که خوراکی‌های فست‌فودی،‌ چرب و سرخ‌کردنی تأثیر زیادی در ایجاد جوش دارند. این غذاها سلامت انسان را به‌خطر می‌‌اندازند؛ اما به‌تنهایی عامل اصلی ایجاد جوش نیستند. ناگفته نماند نتایج بعضی از تحقیقات ثابت کرده است که خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات نظیر شیر و شکلات خالص، احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهد.

آلودگی‌

آلودگی هوا ترشح چربی طبیعی پوست را افزایش می‌دهد و زمینه‌ی بروز جوش فراهم می‌شود. در هوای آلوده پوست‌های چرب، چرب‌تر شده و جوش سرسیاه بیشتر می‌شود. به طور کلی آلودگی هوا باعث بی‌آب‌شدن، کدری، افتادگی و پیری زود رس پوست می‌شود. برای رفع این معضل توصیه می‌کنیم همیشه صورت خود را با شوینده صورت مناسب تمیز کنید.

اضطراب و نگرانی

استرس و نگرانی با تغییر روند طبیعی ترشح هورمون‌ها باعث ایجاد انواع جوش می‌شود. بعضی از افراد نیز که نگران جوش‌‌های خود هستند، با کندن آن‌ها سعی در ازبین‌بردنشان دارند. این کار وضعیت را از چیزی که هست بدتر می‌کند و این عارضه را گسترش می‌دهد. در نتیجه اضطراب به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث بروز انواع جوش می‌شود.

لوازم آرایش

در خرید لوازم آرایشی خود دقت کنید. ترکیبات این لوازم با ایجاد جوش رابطه مستقیم دارند. برای مثال بعضی از مواد آرایشی،‌ بر پایه چربی تهیه شده‌اند. این‌ها با افزایش تولید چربی، منافذ پوست را می‌بنند و به ایجاد انواع جوش منجر می‌شوند. البته کیفیت لوازم آرایشی نیز در ایجاد جوش مؤثر است. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت پوستتان از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید. استفاده از محصولات ضد آکنه نظیر ضد آفتاب ضد آکنه یا کرم پودر ضد آکنه یا بهترین کرم ضد جوش، خطر ابتلا به این عارضه را کاهش می‌دهد.

وراثت

اگر پدر یا مادر شما در جوانی دچار این عارضه بوده است، احتمال ایجاد انواع جوش در شما یا دیگر خواهر و برادرهایتان وجود دارد.

فشار‌های فیزیکی

فشار ناشی از کلاه ایمنی، بند کلاه ایمنی، یقه‌‌ی تنگ لباس، بند‌ک‌های شلوار و نمونه‌هایی از این دست، احتمال بیشتر شدن انواع جوش را به دنبال دارد.

داروها

استفاده بعضی از داروها جوش را وخیم‌‌تر می‌کند. برای نمونه بعضی از داروهای استروئیدی که بدنسازان و ورزشکاران استفاده می‌کنند، ممکن است باعث بروز انواع جوش و علت ایجاد آن باشد.

زمان مناسب برای درمان جوش

زمان مناسب درمان انواع جوش

افراد زیادی را سراغ داریم که با مشاهده‌ی اولین آثار جوش به فکر خرید کرم ضد جوش می‌افتند تا هرچه‌سریع‌تر اثر جوش‌ها را از بین ببرند. تقریباً اکثر افراد در دوران نوجوانی گرفتار انواع جوش می‌شوند. در بسیاری از مواقع این جوش‌ها خوش‌خیم هستند و اثری از خود باقی نمی‌گذارند؛ در نتیجه جای نگرانی چندانی وجود ندارد. با این تفاصیل پیشنهاد می‌کنیم اگر جوش صورت یا بدن شما خیلی وخیم نیست، به دنبال درمان‌های خاصی نباشید؛ زیرا استفاده از برخی داروها عوارض خاص خودش را دارد. اما اگر جوش بعد از مدتی رفع نشده و حضور آن دائمی شد، زمان آن فرا می‌رسد که به فکر روش های درمان جوش باشید.

امیدواریم با اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره شد آگاهی کاملی از انواع جوش و علت ایجاد آن پیدا کرده باشید. اگر شما نیز هم اکنون گرفتار یکی از انواع جوش شده‌اید، نگران نباشید. می‌توانید با مراجعه به سایت اُردمی و انتخاب بهترین کرم ضد جوش، به درمان این عارضه یا رفع آثار آن بپردازید.

منبع: Medicinenet دیدگاه‌ها 2676بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه