تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با بهترین روش های موثر برای درمان جوش آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با بهترین روش های موثر برای درمان جوش آشنا شوید

جوش بیماری رایجی است که دردسرهای زیادی دارد. بسیاری از روش های درمان جوش ادعای جلوگیری از جوش و التیام آن را دارند؛ اما به هر روشی نمی‌توان اطمینان کرد و سلامت پوست خود را به خطر انداخت. در ادامه برای شما از روش های موثر در درمان جوش می‌گوییم که اثربخشی‌ آن‌ها اثبات شده است. شما می‌توانید با کمک روش های خانگی درمان جوش و همچنین خرید و استفاده از بهترین کرم ضد جوش، به درمان این بیماری و رفع آثار آن بپردازید.

سبک زندگی خود را اصلاح کنید

یکی از روش های درمان جوش، داشتن سبک زندگی سالم است.یکی از روش های درمان جوش، داشتن سبک زندگی سالم است. خوردن سه ‌وعده غذای سالم در روز، هشت‌ ساعت خواب و نوشیدن آب به میزان کافی تاثیر زیادی در جلوگیری از جوش دارد. در ‌واقع با این روش‌ها پوست سالم‌تر و شاداب‌تر می‌ماند و احتمال ایجاد جوش کاهش پیدا می‌کند.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم در برابر وسوسه‌ی کندن جوش‌ مقاومت کنید. کندن جوش، التهاب بیشتر پوست را به‌دنبال داشته و زمینه را برای بروز جوش های جدید فراهم می‌کند. خوشبختانه تجربه نشان داده است که آثار جوش های معمولی، به‌خودی‌خود از بین می‌رود؛ اما برای رفع آثار جوش های شدیدتر می‌توانید از یک کرم ضد لک عالی کمک بگیرید.

منافذ پوست را همیشه باز نگه دارید

منافذ پوست را همیشه باز نگه دارید.بسته شدن منافذ پوست زمینه را برای ایجاد جوش روی صورت فراهم می‌کند. حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند صبح‌ها صورت را بشویید تا پوست نفس بکشد. این اصطلاح کاملاً درست است. یکی از روش های درمان جوش شستشوی پوست و لایه برداری آن است که باعث بازشدن منافذ پوست می‌شود و احتمال ایجاد جوش را کاهش می‌‌دهد. اگر از حضور جوش روی پوست خود ناراضی هستید، می‌توانید با خرید بهترین کرم ضد جوش و استفاده به‌موقع، آن را درمان کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی به کلینیک‌های تخصصی پوست مراجعه کنید تا با روش‌های حرفه‌ای، منافذ پوستتان را باز کنند و جوش های سرسیاه آن را بیرون بیاورند.

بیشتر بخوانید: آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟

صورت خود را با پاک کننده های مناسب بشویید

صورت خود را با پاک کننده های مناسب بشوییدشستشوی مرتب صورت با پاک کننده مناسب پوست، یکی دیگر از روش های درمان جوش است. براساس نوع و نیاز پوستتان، پاک کننده صورت مناسب خود را انتخاب کنید.

  • روزی یک یا دو بار صورت خود را با پاک کننده‌ های ملایم بشویید. پاک کننده‌ باید در کنار تمیز کردن پوست، موجب افزایش حساسیت آن نشود و التهاب آور نیز نباشد. پس در انتخاب پاک کننده دقت کنید.
  • اسکراب های ملایم، لایه بردارها و ماسک های مختلفی در بازار وجود دارند که سلول های مرده پوست را از بین برده، صورت را پاک کرده و با باز کردن منافذ پوست، احتمال ایجاد جوش را کاهش می‌دهند.
  • لایه بردار بهتر است دارای ماده‌ی رتینول باشد. رتینول در واقع از مشتقات ویتامین A به حساب می‌‌آید و به ریزش سلول های مرده پوست کمک می‌کند. دقت داشته باشید که این ماده با رتینول A که در داروهای پوستی تجویز می‌شود تفاوت دارد.

چربی اضافی پوست را کاهش دهید

کاهش چربی اضافی پوست، یکی از روش های موثر در درمان جوش است.

یکی از دلایل ایجاد جوش، وجود چربی روی پوست است؛ پس کاهش تولید چربی پوست خود یکی از روش های درمان جوش است. با انجام اقدامات زیر، می‌توانید میزان تولید چربی پوست را کنترل کنید:

۱. استفاده از تونرهای ملایم برای پاک کردن چربی اضافی پوست؛
۲. محصولاتی که دارای اسید گلیکولیک یا اسید هیدروکسی هستند؛
۳. ماسک های دارای سولفور و دیگر ترکیباتی که چربی پوست را بیرون می‌کشند؛
۴. استفاده از پدهای ضد باکتری(آنتی باکتریال) دارای بنزوئیل پراکسید.

روش‌های خانگی تا حدودی به درمان جوش کمک می‌کند

استفاده از خمیر دندان یکی از روش های موثر در درمان جوش استمیزان وخامت جوش در افراد با هم تفاوت دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در کنار درمان های خانگی، اگر جوش شدیدی دارید برای درمان آن به دنبال خرید و استفاده از بهترین کرم ضد جوش باشید. در زیر، ما روش های مؤثر در درمان جوش را بیان می‌کنیم. شما می‌توانید از آن‌ها برای درمان جوش یا جای آن کمک بگیرید.

خمیر دندان

آزمایش‌های پزشکی خاصی برای اثربخشی خمیر دندان در کاهش جوش انجام نشده است؛ اما تجربه نشان داده است که خمیر دندان در درمان جوش بسیار مؤثر است. شما می‌توانید برای این کار مقداری خمیر دندان را به‌آرامی روی جوش بمالید. اثربخشی مؤثر این روش را پس از چند روز مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که سرکه هم تأثیر خوبی برای درمان جوش دارد؛ اما به علت داشتن خاصیت اسیدی باید در مصرف آن دقت کنید.

این نکته را به‌خاطر بسپارید که اگر پوست حساسی دارید، هرگز از این روش برای درمان جوش خود استفاده نکنید، چراکه باعث ایجاد التهاب پوستتان می‌شود.

چسب بینی

این چسب ها را برای بینی، پیشانی، چانه و دیگر قسمت‌های چرب پوست صورت می‌توانید استفاده کنید. وظیفه این چسب ها بیرون کشیدن چربی از اعماق منافذ پوست است. استفاده از چسب بینی روشی راحت و سریع، که به‌لحاظ قیمتی گزینه‌ی مناسبی برای جلوگیری از بروز جوش به حساب می‌آید.

آرزو می‌کنیم هرگز گرفتار جوش نشوید؛ اما اگر جوش راه خود را به پوست شما پیدا کرد، امیدواریم با روش های موثر در درمان جوش که گفتیم و با کمک بهترین کرم ضد جوش بتوانید آن را درمان کنید. اگر شما هم تجربه‌ای برای کاهش یا کنترل جوش دارید، در قسمت نظرات این تجربه‌های مفید را با ما و دیگر خواننده‌‌های اردمی در میان بگذارید.

منبع: Medicinenet دیدگاه‌ها 5972بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه