تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مراقبت از پوست در برابر جوش برای مادران پر مشغله

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
نکات مراقبت از پوست در برابر جوش برای مادران پر مشغله

آکنه واقعا زجرآور است خواه کل عمر خود را با آن دست و پنجه نرم کرده باشید و یا این که پس از زایمان دچار آکنه شده باشید (البته آکنه پس از زایمان، طبیعی است). شما می‌دانید که برای مراقبت از پوست در برابر جوش باید یک برنامه منظم داشت؛ اما اگر سرتان شلوغ است، حتی ممکن است برای یک دوش گرفتن ساده نیز فرصت پیدا نکنید، چه برسد به این که بخواهید مرتبا کارهای مراقبت از پوست را انجام دهید.

درست است، امکان دارد شما نوزادی در خانه داشته باشید یا این که مجبور باشید با یک کودک سه ساله و پرانرژی مشغول باشید و یا حتی هر دو! ما می‌خواهیم نکاتی فوق‌العاده سریع و ساده را در اختیارتان قرار دهیم که به شما در مراقبت از پوست یاری می‌رسانند. اسم این شیوه را نیز «روش مراقبت از پوست مادران پر مشغله» گذاشته‌ایم.

۱- از ساده‌ترین روش شروع کنیم:

آیا شما واقعا به تونر، سرم، ماسک، درمان‌های چشم و لب نیاز دارید؟ خیر! (حداقل در حال حاضر و یا هر روز نه) حداقل کاری که هر روز می‌توانید انجام دهید و ضروریست، یک پاکسازی روزانه و سریع است (دو بار در روز بهتر است، اما اجباری نیست و همان روزی یک بار هم کار شما را راه می‌اندازد). برای درمان جوش و در صورتی که پوست خشکی دارید، استفاده از یک مرطوب کننده را هم فراموش نکنید. کل زمانی که برای انجام این کار نیاز دارید، حدود ۲ دقیقه است.

۲- درمان آکنه را پشت گوش نیاندازید.

هر چند یکی از چیزهایی که شما نمی‌خواهید سرسری بگیرید درمان آکنه است، اما اگر به طور مرتب درمان آکنه را پیگیری نکنید هرگز به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید، زیرا اثرات آکنه تصاعدی افزایش می‌یابند. داشتن برنامه زمانی خاص برای درمان آکنه به طور مرتب باعث می‌شود استفاده از داروها را فراموش نکنید. این کار را می‌توانید در اواسط صبح، هنگامی که کودک دلبند شما چرت می‌زند یا بلافاصله پس از مسواک زدن انجام دهید.

۳- شست و شوی صورت با محلول تمیز کننده مخصوص را در اولویت دوم قرار دهید.

تنها به اندازه‌ای فرصت دارید که یک دوش سریع بگیرید؟ با استفاده از یک محلول شوینده کل بدن به جای استفاده از شوینده‌های جداگانه برای صورت و بدن، در زمان خود صرفه‌جویی کنید. در هنگام استحمام فقط از یک شوینده کلی استفاده کنید. از آن برای شستن کل بدن حتی صورت می‌توانید استفاده کنید. این کار تنها یک مرحله دارد و همچنین ساده است و از اینکه بخواهید به خاطر کمبود وقت از دوش گرفتن صرف‌نظر کنید، جلوگیری می‌کند.

۴- دستمال‌ مرطوب یکی از بهترین همراهان مادران پرمشغله است.

درمان آکنه
دستمال‌های مرطوب صورت، مانند دستمال مرطوب کودک انواع مختلفی دارند که برای صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها مزایای زیادی به همراه دارند: استفاده از آنها ساده است، می‌توانند کثیفی، روغن و مواد آرایشی را پاک کنند (هرچند که بهتر است کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید) اما مهمترین نکته دستمال مرطوب این است که در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید و نیازی به دستشویی و غیره ندارد. برای مثال می‌توانید هنگامی که کودک شما روی زمین بازی می‌کند، مراقبش باشید و همزمان به کاناپه خود لم دهید و از دستمال مرطوب استفاده کنید، یا در حالی که در تختخواب هستید و دارید از خستگی بیهوش می‌شوید، از آن استفاده کنید.
هنوز هم ترجیح می‌دهید که از یک شوینده مخصوص صورت و آب گرم برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید؟ قبل از هر کاری، از دستمال مرطوب استفاده کنید و پوست خود را پاک کنید و برای مرحله بعدی که همان داروهای جلوگیری از آکنه هستند آماده شوید. دستمال مرطوب در این بین نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد و منجی پوست شما خواهد شد.

۵- پاتختی خود را به یک ایستگاه کوچک مراقبت از پوست تبدیل کنید.

من شب‌ها به قدری خسته هستم که برای رساندن خودم تا حمام و تنظیف و مرطوب کردن پوستم، جانم به لبم می‌رسد! دیدن یک رختخواب گرم و نرم بیش از حد جاذبه دارد.
اما قرار داشتن برخی ملزومات پوست بر روی پاتختی، گزینه خوبی است. نه تنها به شما یادآوری می‌کند که هنوز از داروی آکنه خود استفاده نکرده‌اید، بلکه مرتب به شما گوشزد می‌کند که حداقل کار لازم برای مراقبت از پوست خود را انجام دهید.
بنابراین، سعی کنید دستمال مرطوب صورت، داروهای مربوط به آکنه (طبق نسخه پزشک)، و یک مرطوب کننده بدون روغن را بر روی پاتختی خود قرار دهید. در این صورت می‌توانید قبل از آنکه بیهوش شوید یک پاکسازی سریع و خوب را در تختخواب انجام دهید.
هشدار: استفاده از داروهای بنزوئیل پراکسید منجر به سفید شدن هرچیزی می‌شود که در تماس با آن قرار دارد؛ بنابراین اگر پس از استفاده از آن به معنای واقعی قصد دارید سرتان را بر بالش گذاشته و به خواب بروید، این احتمال وجود دارد که ملافه و لباس‌های شما لکه‌دار شوند. در این صورت از پارچه‌های سفید یا روتختی و لباس‌خواب‌هایی استفاده کنید که خیلی برای شما اهمیت نداشته باشد.

منبع: About دیدگاه‌ها 4514بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه