تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

جوش های بعد از اصلاح صورت آقایان را چگونه کنترل کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
جوش های بعد از اصلاح صورت آقایان را چگونه کنترل کنیم؟

روی صورت برخی آقایان بعد از اصلاح جوش ‌هایی ظاهر می‌شود که آنان را نگران کرده و گاهی به سمت استفاده از بهترین کرم ضد جوش سوق می‌دهد. اما آیا همه این جوش ‌ها به محصولات ضد جوش نیاز دارند؟ علت اصلی پیدایش این جوش ها چیست؟ چطور می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ چه راه‌هایی برای درمان یا کنترل آن‌ها وجود دارد؟ چه اتفاق‌هایی این عارضه را تشدید می‌کند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها تا پایان مطلب با ما باشید. در این مقاله می‌آموزیم که با جوش های بعد از اصلاح صورت چه کنیم.

علت بروز جوش های بعد از اصلاح صورت

برای بروز جوش های بعد از اصلاح صورت چند علت ذکر شده است که برخی با بهترین کرم ضد جوش درمان می‌شود و برخی به مراقبت‌های دیگر نیاز دارد. یکی از دلایل بروز این عارضه عفونی‌شدن پیاز مو در اثر باکتری‌ها یا میکروب‌های سطح پوست است که به منافذ راه پیدا کرده‌اند. پیاز مو پس از عفونی‌شدن، متورم شده و دانه‌های قرمز روی پوست ایجاد می‌کند. این دانه‌ها بسته به میزان عفونت، ریز یا درشت هستند و برخی با درد همراه می‌شوند.

علت دیگر بروز جوش، برگشتن مو به داخل پوست است. درواقع پس از اصلاح نادرست صورت، بخشی از ساقه مو به داخل پوست برگشته و با ایجاد تورم و درد و قرمزی، حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند. حضور ساقه مو به‌عنوان یک عامل خارجی باعث واکنش فولیکول می‌شود. در چنین مواقعی بخش از پوست متورم، قرمز و دردناک می‌شود.

روش های جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح صورت

روش های جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح صورت

قبل از اینکه بخواهید با بهترین کرم ضد جوش یا هر روش دیگری به درمان جوش های بعد از اصلاح بپردازید، لازم است روش‌هایی بیاموزید که از بروز مجدد آن جلوگیری کرده یا مانع از پیشرفت و تشدید آ‌ن‌ها شود.

  • تنظیم زمان اصلاح

تنظیم زمان اصلاح، اولین و مهم‌ترین گام برای جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح صورت است. برخی افراد عادت دارند که همواره صورت صاف و صیقلی داشته باشند. تعصب این افراد روی صورت به‌اصطلاح شش‌تیغه، تا حدی است که حاضر نیستند برای مدت کوتاهی هم ته‌ریش را تجربه کنند. این افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر بروز جوش هستند. ضمن اینکه پوست این دسته افراد پس از مدتی دچار حساسیت می‌شود و آسیب‌های دیگری مانند خشکی یا اگزما را تجربه می‌کند. توصیه ما این است که برای تراشیدن ریش خود چه با تیغ و چه با ماشین اصلاح، برنامه داشته باشید. برای مثال این کار را روزدرمیان انجام دهید. با این روش آسیب کمتری به پوست خود وارد می‌کنید.

  • انتخاب تیغ مناسب

انتخاب تیغ مناسب

مرحله بعدی که به جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح صورت کمک می‌کند، انتخاب تیغ مناسب است. قبل از هر چیز لازم است بگوییم افرادی که به عارضه جوش مبتلا هستند، بهتر است به جای تیغ از ماشین‌های اصلاح یا محصولات موبر استفاده کنند تا پوستشان آسیب کمتری ببیند. بهترین تیغ برای اصلاح صورت، خودتراش‌های چند تیغه هستند که موها را از نزدیک‌ترین قسمت به ریشه جدا می‌کنند. البته توجه داشته باشید که همین موضوع باعث می‌شود پوست بیشتر در معرض سایش قرار بگیرد؛ بنابراین استفاده از این تیغ را برای زمانی بگذارید که فاصله بین دو اصلاح زیاد باشد. همچنین هرگز از خودتراش قدیمی یا کند استفاده نکنید. این وسایل صورت را به بدترین شکل خراش می‌دهند.

  • آماده کردن پوست صورت

آماده کردن پوست، گام مهم بعدی برای جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح صورت است. به این منظور بهتر است زدن ریش را به پایان زمان حمام‌کردن موکول کنید. در این مدت ریش شما کاملاً نرم و آماده تراشیدن است. اگر برای این کار وقت ندارید، حوله گرم و مرطوب را به مدت یک دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار باعث می‌شود پوست نرم‌تر شده و تراشیدن ریش باعث خراشیدن پوست شما نشود.

  • استفاده از محصولات مخصوص اصلاح

انتخاب محصول مناسب

همان طور که می‌دانید محصولات مختلفی شامل انواع کرم، صابون، ژل و کف برای اصلاح صورت آقایان وجود دارد. برندهای مختلف نیز با توجه به پوست‌های مختلف، محصولات متنوع با ساختار متفاوت در بازار عرضه کرده‌اند. گام اول برای استفاده از این محصولات، شناسایی نوع پوست خود و انتخاب یک محصول مناسب است. برای مثال محصولات حاوی الکل پوست را به‌شدت خشک می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای دوره‌های کوتاه از یک محصول استفاده کنید تا در نهایت محصول متناسب با پوست خود را بیابید.

برای مثال فوم یا همان کف اصلاح، گزینه عالی برای تراشیدن ریش است؛ زیرا هنگام شیو پوست را نرم می‌کند و پس از آن نیز حس طراوت به پوست می‌دهد؛ اما برای افرادی که ریش بلند دارند یا می‌خواهند مدل خاص ریش و سبیل روی صورت خود داشته باشند، اصلاً مناسب نیست. این افراد مرز دقیق ریش خود را زیر کف نمی‌بینند و ممکن است کادر آن را خراب کنند. به همین منظور، ژل‌های بی‌رنگ برای این دسته افراد مناسب‌تر است.

  • پیدا کردن جهت رشد مو

یکی از دلایل بروز جوش بعد از اصلاح صورت آقایان، فرخوردن و برگشتن مو به داخل ریشه یا فولیکول است که باعث التهاب، قرمزی و گاهی عفونت مختصر می‌شود. به همین منظور بهتر است برای جلوگیری از بروز جوش، موها را در مسیر رشدشان کوتاه کنید. تقریباً در همه افراد جهت رویش موی ریش از بالای صورت به سمت چانه است و جهت رویش موی گردن از پایین گردن به سمت چانه. با این توضیح توجه داشته باشید که خودتراش یا تیغ را در همین جهت حرکت دهد.

  • مراقبت های بعد از اصلاح صورت

مراقبت های بعد از اصلاح صورت

پس از اصلاح صورت نیز باید مراقب پوست خود باشید تا از بروز جوش جلوگیری شود. برای مثال حتماً بعد از شستن صورت خود، هرگز برای خشک‌کردن حوله را روی پوست نکشید و با ضربه‌های آرام پوست را خشک کنید. همچنین حتماً از افترشیو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما افترشیو بدون الکل است؛ زیرا پوست شما به‌نوعی لایه برداری شده و حساس‌تر از قبل است و استفاده از الکل باعث خشکی یا سوزش و خارش شدید آن می‌شود. استفاده از مرطوب کننده نیز کمک می‌کند که پوست آبرسانی شده و صدمات احتمالی لایه برداری جبران شود. اگر به جوش صورت مبتلا هستید، حتماً از بهترین کرم ضد جوش استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره جوش های بعد از اصلاح صورت آقایان صحبت کردیم. اگر به جوش صورت مبتلا هستید و به دنبال بهترین کرم ضد جوش یا محصولات درمانی مشابه می گردید، فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، انواع لوازم اصلاح مانند خودتراش، ماشین اصلاح برقی، موبر، افترشیو، لوسیون، کرم، کف مخصوص اصلاح و غیره نیز وجود دارد. شما برای اصلاح صورت خود چه قوانین دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 24348بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه