مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

مراقبت از پوست در دوره قاعدگی | چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مراقبت از پوست در دوره قاعدگی | چرا و چگونه؟

مشکلات دوران قاعدگی یکی و دوتا نیست. با اینکه قاعدگی هر ماه اتفاق می‌افتد، برای اکثر خانم‌ها مانند روز اول سخت است. سندروم قاعدگی که با تغییرات خلق، گرفتگی عضلات، خستگی و بی‌حالی همراه است از مشکلات این دوره به حساب می‌آیند. همه این‌ها به‌کنار، مشکلات پوستی عجیب مزاحم هستند. پوستی که یک ماه تمام برای آن زحمت کشیده‌اید و روتین‌های منظمی که انجام داده‌اید، همه به‌علت بالا و پایین‌شدن هورمون‌ها به باد می‌روند. نمی‌خواهیم فریبتان بدهیم این مشکلات را نمی‌شود حذف کرد؛ اما با مراقبت از پوست در دوره قاعدگی می‌توانید عوارض این دوران را کاهش دهید. در ادامه ما راه حل‌های مفیدی به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید با سلامت از پریود بیرون بیایید.

حواستان به پوست های چرب باشد

حواستان به پوست های چرب باشد

پوست های چرب زمان پریود عذاب‌ را تجربه می‌کنند. تغییر هورمونی باعث افزایش سبوم پوست می‌شود. سبوم‌ هم مسئول ایجاد چربی روی پوست است؛ پس دوران قاعدگی یعنی چربی بیشتر روی پوست. منافذ پوست بیشتر و بیشتر باز می‌شوند و کدری پوست را به‌همراه دارند. افرادی که پوست چرب دارند باید مراقب عوارض چربی بیش‌ از اندازه پوست و منافذ باز آن باشند. یکی از این عوارض جوش‌ها و آکنه‌های زشت و دردناک است. در این دوران شما به یک سپر محکم نیاز دارید. بهترین کرم ضد جوش همان چیزی است که شما نیاز دارید. استفاده از این محصول در مراقبت از پوست در دوره قاعدگی علاوه بر کاهش آکنه، پوست شما را برای ماه بعد آماده می‌کند.

 با کمک اسکراب رنگ کدر پوست را از بین ببرید

 با کمک اسکراب رنگ کدر پوست را از بین ببرید

عوارض بازشدن زیاد منافذ پوست چه بود؟ بله از دست‌رفتن درخشش پوست. داشتن پوستی کدر و بی‌رنگ در دوره قاعدگی رایج است؛ اما رایج‌بودن نباید با عادی‌شدن اشتباه گرفته شود. شما می‌توانید با انتخابی مناسب به نتیجه‌ای بهتر برسید. راه مناسب یعنی مراقبت از پوست در دوره قاعدگی. اسکراب پوست یکی از همان راه‌های مناسب است که در این دوران اهمیت دارد. اسکراب با کنترل چربی پوست، حذف سلول‌های مرده و پاک‌کردن آلودگی از روی پوست شما را در مسیری درخشان قرار می‌دهد. بهتر است اسکراب انتخابی شما خاصیت آرامش‌بخشی داشته باشد تا پوست ملتهب دوران پریود را آرام کند. وجود ویتامین‌های درخشان کننده پوست مانند ویتامین‌های A،B  و C اثربخشی اسکراب را افزایش می‌دهد.

از خشکی پوست جلوگیری کنید

از خشکی پوست جلوگیری کنید

پریود با افت هورمون استروژن در خون همراه است. با کم‌شدن مقدار این هورمون در خون، بدن آب از دست می‌دهد و دچار خشکی می‌شود. خشکی پوست با ایجاد لکه‌های جدید پوستی همراه است. وقتی پوست خشک می‌شود انگار روی پوست سراب ایجاد شده باشد. عیب‌های کوچک و چروک‌های ریز پوست در خشکی خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ اگر به مراقبت از پوست در دوره قاعدگی توجه نکنید، ممکن است هنگام نگاه به آینه حس کنید چند سال پیر شده‌اید. ترسناک است نه؟ برای جلوگیری از این اتفاق تلخ می‌توانید یک سرم پوست مقوی انتخاب کنید؛ سرمی که وظیفه آب‌رسانی بهتر به پوست و شفافیت بیشتر پوست را به سرانجام برساند.

لیست غذایتان را به‌روز کنید

تغذیه در مراقبت از پوست در ایام قاعدگی

مصرف غذاهای با ارزش غذایی عالی در کل زندگی مهم است؛ اما اهمیت این غذاها در مراقبت از پوست در دوره قاعدگی افزایش می‌یابد. علت بیشترشدن اهمیت تغذیه در دوران پریود از دست‌رفتن خون یعنی همان مایع حیاتی بدن است. افت قند خون در این دوران شایع است. مصرف غذاهای پروتئینی بدون چربی مانند سویا، بوقلمون، ماهی، لوبیا و عدس می تواند قند خون شما را تثبیت کند. خون‌ریزی یعنی کاهش آهن بدن و کاهش آهن هم مساوی با کمبود انرژی است. خوراکی‌هایی مانند سبزیجات با برگ سبز، میوه‌ها، تخم مرغ، نان و شیر انرژی را به بدن شما هدیه می‌دهد؛ پس در هر دوره قاعدگی لیست خوراکی‌های خود را به‌روز کنید.

آرامشتان را حفظ کنید

ریلکس در مراقبت از پوست در ایام قاعدگی

  با کمک ماساژ آرامش را به بدنتان هدیه کنید. ماساژ به تسکین عضلات بدن شما کمک می‌کند. همچنین گرفتگی‌های معده که ناشی از پریود است را کاهش می‌دهد. بعد از اولین دوره ماساژ ممکن است دوران قاعدگی شما طولانی شود؛ اما نگران نباشید. این مراقبت از پوست در دوره قاعدگی باعث بهبود جریان خون می‌شود؛ پس زمان قاعدگی بیشتر می‌شود. بهبود جریان خون اثر سریعی روی پوست دارد. بیشترشدن روزهای پریود در برابر کاهش دردهای آزاردهنده هیچ است.

خوب بخوابید

اهمیت خواب کافی در مراقبت از پوست در ایام قاعدگی

مراقبت از پوست در دوره قاعدگی اصلاً کار سختی نیست. برای مثال شما باید خوب بخوابید تا پوستتان خراب نشود. این برهه زمانی سخت با تغییراتی همراه است. بدن در این دوره نیاز به خواب دارد. وقتی شما ساعت خواب خود را تغییر می‌دهید یا در برابر خوابیدن مقاومت می‌کنید، فرصت استراحت را از بدن خود گرفته‌اید. سریع‌ترین راه بدن برای ریکاوری، خوابیدن است. وقتی خواب با کیفیت را کاهش می‌دهید باید منتظر عواقب آن هم باشید، عواقبی مانند عصبی‌شدن، تغییرات سریع خلق و از همه مهم‌تر آشفتگی در پوست. هشت ساعت خواب در شبانه روز همان خواب مفیدی است که بدنتان به آن احتیاج دارد. برای سلامت‌بودن و سلامت‌ماندن به تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت گوش شنواست که حرف بدنتان را بشنود.

سخن پایانی

امیدواریم توضیحاتی که درباره مراقبت از پوست در دوره قاعدگی دادیم، برایتان مفید بوده باشد. شما می‌توانید برای تهیه بهترین کرم ضد جوش، بهترین اسکراب و بهترین ماسک‌های روشن‌کننده پوست می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه می توانید بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب تهیه کنید. مجله را دنبال کنید تا از تخفیف‌های دوره‌ای آن نیز آگاه شوید. برای گرفتن مشاوره قبل از خرید محصول هم می‌توانید با شماره‌های بالای همین صفحه تماس بگیرید. راستی شما در این ایام چه کارهایی برای بهترشدن حال خودتان انجام می‌دهید؟ روتین مراقبت از پوست خاصی دارید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید تا سایر همراهانتان در مجله آموزشی فروشگاه اینترنتی اردمی نیز از تجربه‌ها و توصیه‌هایتان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها 6024بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه