۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

مواد غذایی که باعث التهاب پوست می‌شود

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مواد غذایی که باعث التهاب پوست می‌شود

قرارگرفتن در معرض نور خورشید چه معایبی دارد؟ التهاب، شاید مهم‌ترین ضرری باشد که نور خورشید برای پوست دارد. التهاب را با برآمدگی‌ پوست و تغییر رنگ می‌شناسیم. تغییر رنگ پوست با آکنه‌های کوچک همراه است. تشخیص التهاب پوست آسان است. پوست ملتهب پوستی است که پف داشته باشد. این‌ها گوشه‌ای از ماجرای پرپیچ‌وخم التهاب پوست هستند. گوشه‌ دیگر این داستان خوراکی‌ها هستند، مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند. مواد خوراکی در پشت پرده داستان قرار دارند و ما آن‌ها را شناسایی نمی‌کنیم. برای اینکه بدانید کدام ماده خوراکی زیبایی پوست و سلامت شما را به خطر می‌اندازد، همراه ما باشید.

شکر

شکر

مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند از نظر سرعت ایجاد التهاب متفاوت هستند. کربوهیدرات‌هایی مانند شکر تصفیه شده یا قند می‌توانند به‌سرعت و در چند دقیقه باعث التهاب پوست شما شوند. چرا شکر اینقدر سریع باعث التهاب پوست می‌شود؟ کربوهیدرات‌ها مقدار انسولین در خون را افزایش می‌دهند. افزایش انسولین یعنی ایجاد التهابی که آکنه و انواع آلرژی را به‌همراه دارد. پوست قبل و بعد از التهاب تفاوت محسوسی دارد. پف صورت کلاژن‌های پوست را تجزیه می‌کند. پوست با مقادیر کم کلاژن دچار افتادگی می‌شود. کدرشدن رنگ پوست از دیگر عوارض کم‌‌شدن این ماده در پوست است؛ پس برای زیبا و سالم‌ماندن پوستتان مصرف شکر و قند را کاهش دهید.

گوشت‌های فراوری شده

گوشت‌های فراوری شده

از مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند می‌توان به سوسیس، کالباس، تن ماهی، هات داگ و انواع دیگر گوشت‌ها فراوری شده اشاره کرد. چربی‌ها اشباع در این گوشت‌ها، ادویه‌ها و مواد نگهدارنده آسیب‌های فراوانی به سیستم ایمنی بدن وارد می‌کنند. این مواد به‌آرامی ایمنی بدن را کاهش می‌دهند، آنقدر آرام که کسی متوجه آن نمی‌شود. سیستم ایمنی ضعیف نمی‌تواند با مواد مهاجم مبارزه کند و نتیجه می‌شود آسیب‌های پوستی از جمله التهاب. اختلالات گوارشی و عفونت‌ها معده از دیگر عوارض این گوشت‌های پرطرفدار هستند. مواظب خوراکتان باشید، پوستتان خودبه‌خود خوب می‌شود.

لبنیات

لبنیات برای التهاب پوست

مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند همیشه مواد مضری مانند شکر و گوشت‌های فراوری شده نیستند. گاهی مواد التهاب‌زا محصولات مفیدی مانند لبنیات هستند؛ البته لبنیات همیشه باعث التهاب نمی‌شوند. ملتهب‌شدن یا نشدن پوست به بدن شما بستگی دارد. ممکن است فردی با مصرف لبنیات دچار التهاب شود و فرد دیگری چنین عارضه‌ای را تجربه نکند. علت التهاب‌زایی لبنیات هورمون‌های طبیعی موجود در آن است. هورمون‌هایی که دو جنس نر و ماده برای تولید مثل استفاده می‌کنند، می‌توانند التهاب را به‌همراه داشته باشند. لاکتوز ماده اصلی شیر و یک قند است. اگر یادتان باشد، در قسمت قبلی گفتیم که کربوهیدرات‌ها باعث التهاب می‌شوند. با این توضیح لاکتوز هم می‌تواند پوست را ملتهب کند.

  نوشابه‌های گازدار

  نوشابه‌های گازدار

از نوشیدن نوشابه لذت می‌برید؟ مصرف نوشابه در خانه شما زیاد است؟ قصد ترک این نوشیدنی پرطرفدار ولی مضر را ندارید؟ پس به التهاب پوست سلام کنید. مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند، همیشه دارای مواد مضر نیستند. گاهی اوقات جای‌خالی بعضی مواد می‌تواند به سلامت پوست و بدن شما آسیب بزند. مواد خوراکی باید دارای فیبر باشند تا بتوانند از پوست محافظت کنند. نوشابه فاقد این عنصر مهم است؛ پس مصرف بی‌رویه نوشابه مساوی است با پیری زودرس پوست و البته التهاب آزاردهنده آن. فیبر چگونه به پیرنشدن و ملتهب‌نشدن پوست کمک کند؟ این ماده مغذی با کنترل قند خون به هدف مهمی که دارد می‌رسد.

غذاهای سرخ‌ کرده

غذاهای سرخ‌ کرده

سیب زمینی، مرغ، گوشت و دیگر خوراکی‌های سرخ‌ شده طعم بی‌نظیری دارند. این طعم عالی باعث شده افراد با وجود آسیبی که این خوراکی‌ها برای بدنشان دارد، هنوز که هنوز است آن‌ها را استفاده کنند. بیشتر افراد بعد از شنیدن مضرات این خوراکی‌ها قصد ترک داشته‌اند، ولی موفق نشده‌اند. غذاهای سرخ کرده در گروه مواد غذایی قرار دارد که باعث التهاب می‌شوند. کاهش متابولیسم بدن باعث افزایش سبوم‌های پوست می‌شوند. افزایش سبوم یعنی افزایش آکنه در پوست. عیب دیگر غذاهای سرخ کرده محصول نهایی مضری است که تولید می‌کنند. گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) باعث التهاب پوست می‌شود. حین مصرف غذاهای سرخ کرده به‌غیر از چاقی به پوستتان هم فکر کنید.

گلوتن

گلوتن و التهاب پوست

گلوتن دشمن سرسخت پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. این ماده خطرناک سطح انسولین در خون شما را افزایش می‌دهد. زیادشدن سطح انسولین آکنه را بدتر می‌کند. هورمون‌های مردانه با افزایش انسولین افزایش می‌یابند؛ در نتیجه جوش‌های مزاحم پوست تشدید می‌شوند. بیشترشدن نفوذپذیری روده کاری است که گلوتن انجام می‌دهد. این نفوذپذیری سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و برای دفاع آماده می‌کند. نتیجه این است: بثورات پوستی و التهاب پوست به شکل آکنه. غذاهای حاوی گلوتن مانند گندم، چاودار، جو یا بلغور را به مواد غذایی که باعث التهاب می‌شوند اضافه کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با مواد غذایی آشنا شدید که باعث التهاب پوست می‌شوند. این مواد در درازمدت زیبایی پوست شما را به خطر می‌اندازند. پیشنهاد ما این است که در مصرف خوراکی‌ها دقت بیشتری کنید تا پوستتان کمتر آسیب ببیند. راستی شما چه مواد محرک دیگری می‌شناسید؟ برای همراهانتان در مجله فروشگاه اینترنتی اردمی بنویسید و بگویید برای رفع التهاب از چه روش‌ها یا محصولاتی استفاده کرده‌اید؟ مشتاق شنیدن تجربه‌های مفید شما هستیم.

دیدگاه‌ها 8546بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه