تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

باورهای غلط درباره کرم ضد آفتاب که باید به آنها توجه کرد

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
باورهای غلط درباره کرم ضد آفتاب که باید به آنها توجه کرد

قانون نانوشته‌ای در دنیای سلامت و زیبایی پوست وجود دارد که بر اساس آن باید همیشه دنبال بهترین‌ها باشیم و برای خرید ضد آفتاب هم حتماً سراغ بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را بگیریم. اما خرید کرم ضد آفتاب به همین راحتی‌ها هم نیست و باورهای غلط سیاری درخصوص ضد آفتاب‌‌ها وجود دارد که خریداران را برای تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب دچار مشکل می‌کند. در نتیجه در ادامه به پنج باور نادرست درباره کرم ضد آفتاب اشاره می‌کنیم تا با آگاهی از آن‌ها راحت‌تر از همیشه کرم ضد آفتاب دلخواه خود را خریداری کنید.

باورهای غلط درباره کرم ضد آفتاب

  • ضد آفتاب ها جلوی دریافت ویتامین D را می‌گیرند

باور نادرست درباره ضد آفتاب

حتماً شنیده‌اید که بدن مقدار زیادی از ویتامین D را از پرتوهای خورشید دریافت می‌کند. از آنجایی که کرم ضد آفتاب جلوی پرتوهای UVB خورشید را می‌گیرند، این باور غلط ایجاد شده که ضد آفتاب ها جلوی دریافت ویتامین D را می‌گیرند.

همان‌گونه که حتماً در جریان هستید ضد آفتاب‌ها صددرصد جلوی نفوذ پرتوهای UVB را نمی‌گیرند. یک کرم ضد آفتاب با SPF به میزان ۱۵، دقیقاً ۹۳درصد پوست را از این پرتوهای خطرناک محافظت می‌کند. در حالی که ضد آفتاب با SPF به مقدار ۳۰ پوست را تا ۹۷درصد از پرتوهای UVB حفظ می‌کند و ضد آفتابی که دارای SPF به مقدار ۵۰ است، پوست را تا میزان ۹۸درصد محاظفت می‌کند.

در نتیجه حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را با بیشترین مقدار SPF خریداری کنید، باز هم این کرم پوست را کاملاً در برابر پرتوهای UVB محافظت نمی‌کند و ویتامین D ضروری بدن از این پرتوها جذب خواهد شد.

  • تیره پوست ها نیازی به ضد آفتاب ندارند

باور نادرست درباره ضد آفتاب

یکی دیگر از باورهای غلط درباره کرم ضد آفتاب این است که می‌گویند افراد سیاه پوست، نیازی به ضد آفتاب ندارند. البته افرادی که پوست روشن دارند باید نسبت به دیگران ضد آفتاب بیشتری بزنند؛ اما این گفته به این معنا نیست که تیره پوست ها اصلاً نیازی به ضد آفتاب ندارند. تراکم رنگدانه‌ ها در پوست های تیره ممکن است پرتوهای UVB را پراکنده کند و جلوی نفوذ این پرتوها به پوست را بگیرد؛ اما پرتوهای UVA به‌راحتی به پوست های تیره نفوذ می‌کنند و موجب آفتاب‌ سوختگی، پیری زودرس و سرطان پوست می‌شوند.

  • در محیط‌ های سرپوشیده نیازی به ضد آفتاب نیست

نیاز به ضد آفتاب

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند در محیط های سرپوشیده نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست. چنین گفته‌ای را نباید جدی بگیرید؛ چرا که حتی حضور شما در کنار پنجره نیز پوست را در معرض پرتوهای مضر خورشید قرار می‌دهد. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت هرجا که در آن نور خورشید به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تابش داشته باشد باید از ضد آفتاب استفاده کنیم.

جالب است بدانید حتی نور مهتابی نیز منبعی از پرتوهای UV شناخته می‌شود؛ پس به جای خرید ضد آفتاب‌های معمولی، بهتر است با خرید بهترین کرم ضد آفتاب، پوست خود را در هر موقعیتی از پرتوهای خورشید مصون نگه دارید.

  • یک لایه از ضد آفتاب برای محافظت پوست در طول روز کفایت می‌کند

یک لایه ضد آفتاب

عرق، گردو‌خاک و چربی پوست، ضد‌ آفتاب را بی‌اثر می‌کند. برای اثربخشی کامل ضد آفتابی که خریده‌اید هر ۲ تا نهایتاً ۳ ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم حتماً بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید و ۱۵ دقیقه قبل از ترک منزل آن را روی صورت، گردن و سایر اندامی که در معرض نور خورشید قرار دارند بمالید. این ضد‌‌ آفتاب را در کیف خود قرار دهید و هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

  • چند لایه ضد آفتاب زدن قدرت محافظت آن را بیشتر می‌کند

چند لایه ضد آفتاب

همان‌گونه که توضیح دادیم برای تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب باید دنبال محصولی با مقدار SPF بیشتر باشید تا محافظت پوست را افزایش دهد. اما هیچ‌گاه چند لایه کرم ضد آفتاب با مقدار SPF ثابت اثربخشی و محافظت آن را بیشتر نمی‌کند و این یکی دیگر از باورهای نادرست درباره انواع ضد آفتاب است. برای نمونه اگر سه لایه ضد آفتاب با SPF به مقدار ۱۵ بزنید، محافظت این کرم با ضد آفتابی که SPF آن به مقدار ۴۵ است برابری نمی‌کند.

در پایان، امیدواریم مطرح‌کردن این باورهای نادرست به شما کمک کند تا راحت‌تر از همیشه بهترین کرم ضد آفتاب را از میان محصولات موجود در بازار پیدا کنید. برای خرید ضد آفتاب هم بهتر است سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان ضد آفتاب‌های باکیفیتی که آماده‌کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کنید. اگر می‌خواهید «با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید»، به بلاگ اردمی مراجعه کنید. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اطلاعات جالب خود را از خرید و استفاده از ضد آفتاب ها، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 5560بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه