مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۳ کاربرد غیرمعمول سشوار

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۱۳ کاربرد غیرمعمول سشوار

آیا می‌توان از لوازم منزل استفاده‌های غیر‌معمول داشت؟ تحقیقات گسترده‌ای درباره استفاده‌های عجیب از سشوار انجام شده است. درست است: سشوار! سایز کردن عینک و برق انداختن تزیینات کیک، تنها دو مورد از موارد کاربرد غیر معمول سشوار است. پس این لیست را خوانده، نکات کاربردی آن را که به کار شما می‌آیند اجرا کرده و لذت ببرید:

۱- برچسب قیمت و عکس برگردان را بکنید:

آیا تا به حال مشکل کندن برچسب از شیشه یا جعبه را داشته‌اید؟ منظورم این است که ساعت‌ها با آن کلنجار می‌روید و در نهایت اندکی از کاغذ کنده می‌شود. هوای داغ سشوار، کندن برچسب قیمت یا هر برچسب دیگری را بسیار آسان می‌کند! با این حقه می‌توانید برچسب‌های تبلیغاتی را از روی در و دیوار منزل خود پاک کنید.

۲- عینک جدیدتان را سایز خود کنید:

آیا می‌خواهید فریم عینک خود را اندازه کنید؟ تنها کافی است دسته‌های پلاستیکی عینک خود را داغ کرده و آن‌ها را به اندازه سر خود شکل دهید. این حقه در خریدن عینک به شما کمک می‌کند؛ البته این اقدام را برای عینک‌های گران‌قیمت توصیه نمی‌کنیم!

۳- پارافین شمع را از روی میز پاک کنید:

پاک کردن پارافین از روی وسایل چوبی، کاری بسیار سخت است. بهترین راه برای پاک کردن آن، گرما دادن است. سشوار را روی حالت دمای میانه گذاشته و آن را بر روی پارافین بگیرید تا ذوب شود، سپس آن را با پارچه پاک کنید.

۴- برق انداختن تزیینات کیک

به کیک و شیرینی خود جلای خاصی ببخشید. سشوار را در حالت «دور کند» قرار داده و بر روی تمام کیک حرکت دهید!

۵- خشک کردن لباس‌ها:

بخش‌هایی از لباس که همچنان نم‌دار هستند را به سرعت خشک کنید. ابتدا لباس را از تن خود در آورید زیرا که ممکن است پوست خود را بسوزانید. آن را بر روی خشک‌کن انداخته و با سشوار خشک کنید. اگر این اتفاق در یک مهمانی برای شما بیافتد، پیشنهاد می‌کنم مخفیانه به سراغ دوست خود رفته و سشوارش را برای چند لحظه قرض بگیرید.

۶- بخار را از روی آینه پاک کنید:

اگر پس از حمام، آینه بخار می‌گیرد، تنها کافی است با اندکی هوای داغ سشوار، از شر آن خلاص شوید. اکنون کافی است سشوار را روشن گذاشته و به خشک کردن موهای خود ادامه دهید.

۷- گردگیری کنید:

از سشوار برای گردگیری شکاف‌ها و برآمدگی‌های خانه خود استفاده کنید. از این حقه می‌توان بر روی چوب‌های منبت‌کاری شده، آثار هنری، گل‌های مصنوعی، کتابخانه، لامپ‌ها، کامپیوترها و غیره استفاده کرد.

۸- کمپرس داغ:

با قراردادن حوله در مقابل سشوار به مدت کوتاه می‌توان از آن به عنوان کمپرس داغ در آسیب‌دیدگی استفاده کرد. با استفاده از آب‌پاش، حوله را خیس نگه دارید.

۹- پاک کردن رد مداد شمعی از روی دیوار:

اگر مورد سوم را خوانده باشید، می‌دانید چرا این مورد عمل می‌کند. مداد شمعی از پارافین تشکیل شده است و سشوار، پارافین را پاک می‌کند؛ بنابراین سشوار می‌تواند مداد شمعی را هم پاک کند. سشوار را در حالت داغ قرار داده و آن را بر روی رد مداد شمعی بگیرید تا ذوب شود. آنگاه با یک دستمال نم‌دار و اندکی صابون می‌توان آن‌ها را از روی دیوار پاک کرد.

۱۰- خشک کردن چکمه‌های خیس:

از این حقه می‌توان در زمستان استفاده کرد. می‌توانید با تنظیم دمای سشوار در حالت داغ، چکمه‌های خیس را خشک کنید. حتما قبل از اقدام به این کار، یک دستمال زیر چکمه‌هایتان بگذارید تا مادرتان به خاطر خیس کردن همه جا، سر شما داد نکشد!

۱۱- ذوب کردن یخ پنجره‌ها:

استفاده دیگری در زمستان! اگر در زمستان پنجره‌های شما یخ زده است و باز نمی‌شوند، تنها کافی است اندکی روی آن‌ها حرارت سشوار بگیرید.

۱۲- خشک کردن لاک ناخن‌ها:

بزرگ‌ترین مشکل کسانی که لاک زدن را دوست دارند، صبر کردن برای خشک شدن لاک است. یک نکته جالب برای خشک کردن لاک ناخن‌ها این است که بر روی آن‌ها سشوار بگیرید. البته توجه داشته باشید که سشوار نباید زیاد داغ باشد. اندکی گرما برای تسریع فرآیند لازم است.

۱۳- ذوب کردن یخ غذا

در گوشه فریزر شما بسته‌های نخود سبز وجود دارند؟ جدا کردن دانه‌های یخ زده با دست اصلا دوست‌داشتنی نیست. می‌توانید با استفاده از سشوار، این فرآیند را تسهیل کنید.

منبع: Instructables دیدگاه‌ها 4396بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>