تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ اشتباه رایج سشوار کشیدن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۷ اشتباه رایج سشوار کشیدن

از سالن زیبایی بیرون آمده‌اید و این احساس را دارید که در مهمانی خواهید درخشید؟ عالی است! به نظر می‌رسد موهای شما به‌درستی سشوار شده‌اند که این حس خوب را دارید. اما هنگامی که می‌خواهید در خانه به همان ظاهر آراسته برسید، چه دردسری که درست نمی‌شود! می‌خواهید در سشوار کشیدن مو کمی به آرایشگران حرفه‌ای نزدیک شوید؟ در این مقاله، رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید و روش رفع آن‌ها را برای شما آورده‌ایم.

۱- عدم استفاده از محافظ گرما

فارغ از اینکه چه نوع وسیله گرمایی برای موهای خود استفاده می‌کنید، باید جهت جلوگیری از آسیب‌رسیدن به موهای خود، از محصولی مخصوص محافظت از گرما استفاده کنید! متخصصان عرصه زیبایی، استفاده از اسپری‌های محافظت از گرما بر روی موهای خیس و پیش از استفاده از سشوار را توصیه می‌کنند.

۲- دسته نکردن موها

سشوار کردن موهای خود کار دشواری به نظر می‌رسد، به ویژه اگر موهای شما پرپشت یا بلند باشد؛ اما دسته‌بندی موها به بخش‌های کوچک‌تر به شما کمک می‌کند هر بخش را به طور کامل سشوار کنید. متخصصان زیبایی استفاده از کلیپس سر را پیشنهاد می‌کنند تا بتوانید بخش‌ها را از هم جدا کنید. این امر همچنین مانع از تماس موهای خیس با موهای سشوار شده می‌شود و بنابراین نتایج بهتری در بر خواهد داشت.

۳- عدم استفاده از دهانه متمرکز کننده موجود در جعبه

این وسیله که شبیه به نوک اردک است به دلایل خاصی در جعبه سشوار وجود دارد، زیرا باعث تمرکز جریان هوا بر روی موها به صورت مستقیم می‌شود و بنابراین جریان هوا بر روی تمامی قسمت‌ها پخش نمی‌شود! در هنگام سشوار کردن، مطمئن شوید که نوک دهانه با شانه و درجهت بالا و رو به بیرون حرکت می‌کند تا حجم موها در ریشه افزایش یابد و همچنین جهت نرمی بیشتر موها، آن را در طول موها و به سمت داخل حرکت دهید.

طرز صحیح سشوار کشیدن

۴- در دست گرفتن اشتباه سشوار

احتمالا دیده‌اید که متخصصان زیبایی سشوار را از بدنه آن می‌گیرند، اما شما نباید این کار را تکرار کنید! برای دستیابی به حداکثر کنترل و نرمی مو، سشوار را از دسته گرفته و شانه را به نحوی بر روی موها بکشید تا موها در یک زاویه خاص نسبت به سر قرار گیرند. همچنین دسته سشوار باید به موازات شانه باشد؛ دهانه متمرکز کننده نیز باید در مسیر دسته سشوار قرار داشته باشد تا به این طریق دقیقا موهای پشت شانه سشوار شوند.

 ۵- استفاده از شانه نامناسب

برای داشتن موهای سشوار شده زیبا، باید از شانه مناسب استفاده کنید! شانه‌های فلزی برای موهای عادی و سالم مناسب هستند، اما هنگامی که به صورت ناصحیح یا با گرمای زیاد از آن‌ها استفاده کنید، آسیب‌های جدی به مو وارد می‌آید. اگر موهای شما زبر یا رنگ شده است، همواره از شانه‌هایی با دانه‌های درشت و غیر فلزی استفاده کنید، زیرا این دانه‌های درشت در بین موها قرار می‌گیرند اما به دلیل جنس عایقی که دارند، گرمای چندانی را جذب نمی‌کنند و بنابراین مانع خشک شدن بیش از حد و شکستن مو می‌شوند.

۶- خشک نکردن کامل مو

اگر بخش‌هایی از مو خیس بماند و بخواهید از ابزارهای حالت دهنده یا اتوی مو استفاده کنید، آنگاه آسیب‌های جدی به موی خود وارد کرده‌اید؛ به‌علاوه، این مساله باعث شکننده شدن مو هم می‌شود! از آنجایی که سر، در هنگام سشوار کشیدن داغ می‌شود، تشخیص موهای کاملا خشک سخت است؛ بنابراین به یاد داشته باشید که موهای داغ، به معنای موهای خشک نیست. گاهی اوقات سشوار کشیدن با باد سرد به مدت بسیار کوتاه به شما نشان می‌دهد که آیا بخش‌هایی از مو خیس باقی‌مانده است یا خیر. گذشته از این، خشک کردن صحیح مو، راه و روشی دارد که می‌توانید در مقاله‌ای تحت عنوان «سالم‌ترین راه برای خشک کردن موها» از بلاگ تخصصی اردمی با این روش‌ها آشنا شوید.

۷- عدم استفاده کافی از محصولات جلا دهنده در پایان سشوار کشیدن

استفاده از محصولات جلادهنده باعث جلوگیری از شکنندگی، وز شدن و سیخ شدن موها پس از سشوار کشیدن می‌شود. به همین علت استفاده از این محصولات به شدت توصیه می‌شود. متخصصان زیبایی استفاده از اسپری‌ها یا روغن‌های تغذیه‌کننده مو را توصیه می‌کنند تا پس از سشوار کردن، موهایی درخشان و ابریشمی داشته باشید. ابتدا اندکی از محصول را بر روی بخش انتهایی مو بمالید (حتما این قسمت را در ابتدا انجام دهید) سپس این فرآیند را برای سایر قسمت‌های مو به یک اندازه انجام دهید. بیش از حد از این محصولات استفاده نکنید تا موهای شما نیازی به سشوار مجدد نداشته باشند. بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد نیز باعث ایجاد ظاهری چرب برای موها می‌شود.

منبع: WomensHealthMag ۱ دیدگاه 5308بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه