تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ راهکار عملی برای سشوار کردن مو

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۶ راهکار عملی برای سشوار کردن مو

یکی از چالش‌های بزرگ خانم‌ها، سشوار کردن موهای خود در خانه می‌باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم با گردآوری تجربیات چندین آرایشگر خبره، بهترین روش‌ها برای سشوار کردن موها در خانه را در اختیار شما بگذاریم.

۱- حوله را به درستی بر روی موهای خود قرار دهید

حولهاین نکته را از سر خود بیرون کنید که قبل از گرفتن آب اضافی موهای خود، سشوار را روشن کنید. با موهای خیس خود به آرامی رفتار کنید. از یک حوله بسیار نرم استفاده کرده و هیچ‌گاه موها را درون حوله نپیچید. از یک شانه با دندانه‌هایی عریض بهره ببرید و موهای خود را به آرامی به سمت پایین شانه کنید و سپس با حوله، رطوبت موها را از بالا به پایین خشک کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید موهای شما کمی خشک باشند.

۲- از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید

استفاده از اسپری مو قبل از سشوار کشیدنتاکید آرایشگران بر این است که قبل از نزدیک کردن برس به موهای خود، از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید. استفاده از این اسپری‌ها باعث می‌شود از وز شدن موها جلوگیری کرده و به آن‌ها حجم دهد. نوع اسپری را بر اساس نوع موهای خود انتخاب کنید. استفاده از این اسپری‌ها علاوه بر حجم‌دهندگی، از آسیب دیدن موها در برابر گرما نیز جلوگیری می‌کند.

۳- از برس‌های حرارتی استفاده نکنید

برس حرارتیبرخی از آرایشگران بر این نکته تاکید دارند که هرگز از برس‌های سفت حرارتی استفاده نکنید. با اینکه این برس‌ها به عنوان یکی از ابزارهای خشک کردن موها به جای سشوار به فروش می‌رسند اما در واقعیت، به دلیل گرمای بیش از حد، باعث وز شدن موها شده و اثری در نرم کردن موها نداشته و می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند؛ پس، از برس‌های معمولی استفاده کنید. همچنین تراکم دندانه‌های برس نیز مهم هستند، اگر بیش از حد متراکم باشند باعث می‌شود تا زمان سشوار کشیدن طولانی شده و گرما به ساختار مو آسیب وارد کند.

۴- موهای خود را در حالات مختلف سشوار کنید

برس تختسعی کنید به جای استفاده کردن از برس پیچ، از برس‌های تخت استفاده نمایید. اما تکنیکی که باید برای خشک کردن موهای خود به کار بگیرید به این شرح است: اول موهای خود را بر روی صورت بریزید و همراه با حرکت سشوار برس بکشید. پس از چند بار انجام این حرکت، این بار موهای خود را به پشت سر ریخته و همان حرکت را انجام دهید. حال سر خود را به جلو خم کنید و موهای خود را به طوری که بر زمین عمود است آویزان کنید و سشوار را همراه با برس بر روی آن‌ها بکشید. با این کار، موج موهای شما از بین می‌رود و موهایتان هیچ‌گاه در هم تنیده و گره خورده نمی‌شود.

۵- بر روی قسمت جلوی موهای خود تمرکز کنید

سشوار کشیدناگر جلوی موهای شما شکلی زیبا داشته باشد، کل موهای شما فوق‌العاده به نظر خواهد رسید. برای رسیدن به شکلی زیبا در جلوی موهای خود، قسمت جلوی موهای خود را با برس پیچ جمع کرده و آن را تا قسمت بینی به پایین بکشید. برس را در بالای موهای خود قرار دهید و تا پایین بپیچید. گرمای سشوار را از زیر به موها وارد کنید و آنها را به آرامی باز نمایید تا موها به طور کامل خشک شوند. این کار را با هر دوطرف جلوی موهای خود انجام دهید تا موهایتان از یک طرف کمی بر روی چشمانتان قرار گیرد. بنابراین تمام تمرکز خود را در طول سشوار کشیدن بر روی قسمت جلو معطوف نمایید و نگران پشت سر خود نباشید.

۶- از دیفیوزر (دیسپانسر) استفاده کنید

دیفیوزر سشوارتقریبا همه آرایشگران به این نکته اعتقاد دارند که اگر قصد دارید فر موی شما به صورت طبیعی حفظ شود، از دیفیوزر استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید که موهای شما حجم بیشتری به خود بگیرد، سر خود را به عقب خم کرده و موهایتان را با دیفیوزر خشک نمایید. در این مرحله، از انگشتان خود برای خشک کردن استفاده نکنید زیرا با این کار موی شما وز خواهد شد و زیبایی خود را از دست خواهد داد. برای جلوگیری از وز شدن موها از موس یا ژل هم می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع: Self دیدگاه‌ها 5550بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه