تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

در زمان خرید سشوار باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
در زمان خرید سشوار باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

خرید سشوار ممکن است در نگاه اول کار چندان سخت و مهمی به‌نظر نرسد، اما جالب است بدانید نوع سشوار، تأثیر زیادی در سلامت مو دارد و به هر اندازه که در خرید سشوار وسواس بیشتری به‌خرج دهید، به همان اندازه موهای شما سالم‌تر می‌مانند.

استفاده از یک سشوار خوب باعث می‌شود موها راحت‌تر حالت بگیرند و وِز نشوند؛ بنابراین باید دقت بیشتری در خرید سشوار داشته باشید.

کیفیت، میزان وات و وزن، از عوامل اصلی به‌نظر می‌رسند که باید حین خرید سشوار به آنها توجه کنید. برای تشخیص این موارد بهتر است به اندازه کافی، اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. به همین منظور، در ادامه شما را در جریان راهنمای جامع خرید سشوار قرار داده‌ایم.
(برای خرید سشوار Babyliss کلیک کنید)

گام اول: انتخاب سشوار بر اساس نوع فناوری به‌کاررفته در آن

  • سشوارهای دارای فناوری تورمالین و آیونیک مناسب موهای پُرحجم

سشوارهای جدید به فناوری‌هایی مانند آیونیک (ionic) و تورمالین (Tourmaline) مجهز هستند. این فناور‌ی‌ها برای حالت‌دادن موهای فردار و مجعد مناسب‌اند. افرادی که تارهای موی ضخیم و سخت‌حالت دارند نیز بهتر است در زمان خرید سشوار سراغ گزینه‌هایی با فناوری آیونیک و یا تورمالین بروند.

در فناوری‌های تورمالین و آیونیک از یون‌های منفی برای خشک‌کردن موها با سرعت بیشتری استفاده می‌شود. به این ترتیب موها کمتر در معرض حرارت سشوار قرار می‌گیرند و در نتیجه گیسوانی که از این طریق خشک شده‌ باشند کمتر وزدار و مجعد خواهند شد.

برای آن دسته از کسانی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری در خصوص تورمالین و آیونیک داشته باشند باید بگوییم: تورمالین نوعی فلز نیمه‌قیمتی است که بیشترین مقدار یون منفی را تولید می‌کند. تجربه نشان داده است سشوارهایی که به فناوری تورمالین مجهز هستند قیمت بیشتری نسبت به سشوارهای آیونیک دارند، اما اثربخشی این سشوارها بیشتر است و موهای زبر و وزدار را بهتر حالت می‌دهد.

ناگفته نماند سشوارهای تورمالین و یا آیونیک برای موهایی که به راحتی خشک نمی‌شوند و رطوبت در بین آنها باقی می‌ماند گزینه بهتری هستند. از طرف دیگر، اگر موهای باریک و نازکی دارید بهتر است از این نوع سشوارها استفاده نکنید. قابلیت آیونیک در سشوار به موها حجم نمی‌دهد و برای افزایش حجم موهای خود بهتر است سراغ سایر سشوارها بروید.

  • سشوارهای سرامیکی و چینی مناسب موهای خشک و نازک

سشوارهای سرامیکی و چینیبعضی از سشوارها برای تولید گرما از سرامیک و چینی کمک گرفته‌اند که گرمای معتدل‌‌تری تولید می‌کنند. این سشوارها برای موهای خشک که رطوبت آنها سریع از بین می‌رود گزینه بهتری هستند. از آنجایی که این سشوارها حرارت معتدل‌تری دارند، برای سایر موها نیز گزینه خوبی به حساب می‌آیند.

بنابراین اگر در خرید سشوار شک دارید و نمی‌توانید به راحتی نوع موهای خود را تشخیص دهید، سشوارهای سرامیکی و چینی خریداری نمایید.

در بعضی از سشوارهای سرامیکی و چینی شاهد استفاده از یون‌های منفی نیز هستیم، این فناوری باعث می‌شود موها کمتر وزدار شوند و فرآیند خشک‌شدن موها را سرعت می‌بخشند.

بعضی دیگر از سشوارهای سرامیکی و چینی از فناوری اینفرارد بهره می‌گیرند. این فناوری از موج انرژی بلند‌تری استفاده می‌کند و در نتیجه با نفوذ به داخل تارهای مو، آنها را از داخل و خارج خشک می‌کنند.

  • سشوارهای تیتانیومی مناسب موهای بلند

این دسته از سشوارها گرما را با ثبات و درجه مشخصی به مو انتقال می‌دهند. در نتیجه گرمای بیشتری تولید می‌شود و برای موهای‌ آسیب‌دیده و باریک نباید از آنها استفاده کرد، اما اگر موهای زبری دارید یا گیسوان شما بیش‌ازاندازه بلند است، می‌توانید روی سشوارهای تیتانیومی برای خشک‌کردن و حالت‌دادن ‌آنها حساب باز کنید. از آنجایی که این سشوارها گرمای بیشتری تولید می‌کنند مدت زمان خشک کردن موها کاهش پیدا خواهد کرد.

جالب اینجاست که سشوارهای تیتانیومی نسبت به سشوارهای سرامیکی و چینی وزن کمتری دارند و در نتیجه بانوان، آنها را راحت‌تر در دست می‌گیرند. این امر نیز برای بانوانی با موهای بسیار بلند که به وقت بیشتری برای خشک‌کردن آنها نیاز دارند گزینه مناسب‌تری به‎نظر می‌رسد.

گام دوم: انتخاب سشوار بر اساس توان مصرفی و وزن آن

  • سشوارهای سبک

سشوارهای سبکممکن است در نگاه اول وزن سشوار خیلی مهم به نظر نرسد، اما بهتر است سشوار سبکی انتخاب کنید تا به راحتی سشوار را در قسمت‌های مختلف مو حرکت دهید. این کار برای خانم‌هایی که گیسوان بلندی دارند و زمان بیشتری از سشوار استفاده می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

با این حساب، سشوار به هر اندازه که سبک‌تر باشد در حین تعامل با آن راحت‌تر خواهید بود. تجربه نشان داده است سشوارهایی که حدود نیم کیلو وزن دارند راحت‌تر در دست قرار می‌گیرند.
(برای خرید سشوار سبک Babyliss می‌توانید به فروشگاه اُردمی مراجعه فرمائید)

  • سشوارهای با توان مصرفی حداقل ۱۵۰۰ وات

توان مصرفی سشوار بستگی به میزان قدرت موتور آن دارد و به هر اندازه که وات آن بیشتر باشد به همان اندازه هم موها را سریع‌تر خشک می‌کند. سشوارهایی با وات کمتر، قیمت پایین‌تری نیز دارند، اما تجربه نشان داده است که این سشوارها به دلیل استفاده زیاد (برای خشک‌کردن و یا حالت‌دادن مو) سریع‌تر خراب می‌شوند؛ بنابراین برای دسترسی به توان‌های بالاتر باید از سشوارهایی با وات بیشتر کمک بگیرید.

به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم برای مصارف خانگی، سشواری خریداری کنید که دست‌کم ۱۵۰۰ وات یا بیشتر داشته باشد.

اگر موهای بیش‌ازحد ضخیمی دارید، بهتر است سراغ سشوارهایی با توان مصرفی ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ وات بروید. این سشوارها برای استفاده در سالن‌های آرایش نیز گزینه خوبی هستند و در بیشتر موارد کیفیت و دوام بالاتری دارند.

  • سشوارهای دارای درجه‌ تنظیم حرارت

اهمیت درجه حرارت سشوارهادر کنار توجه به فناوری‌ به‌خدمت‌گرفته‌شده در سشوار و میزان وات آن، این سشوار باید درجه‌های تنظیم حرارت متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. در نتیجه به دنبال سشواری باشید که درجه حرارت کم، متوسط و زیاد داشته باشد. از این طریق قادر خواهید بود تا موها را در معرض حرارت مناسب قرار دهید.

  • کسانی که گیسوان ظریف، باریک و یا خشک دارند، بهتر است از درجه حرارت کم برای خشک‌کردن و حالت‌دادن موهای خود استفاده کنند.
  • افرادی که موهای معمولی دارند بهتر است درجه حرارت سشوار را روی متوسط قرار دهند.
  • کسانی که موهای زبر و خشن دارند نیز باید از درجه حرارت زیاد برای خشک کردن مو کمک بگیرند.

گام سوم: توجه به امکانات جانبی سشوار در زمان خرید

  • سشوارهای دارای سر متمرکز

منظور از سر متمرکز، در‌ واقع یک قسمت جداگانه است که به جلوی سشوار متصل می‌شود و هوا را به صورت متمرکز در یک محیط کوچک به مو منتقل می‌کند. این قابلیت برای کسانی که قصد صاف کردن موهای خود را دارند، کارساز است. از طرف دیگر به لطف این ویژگی می‌توانید حالت وز‌دار بودن مو را نیز از بین ببرید و گیسوان خود را صاف و ابریشمی کنید.

توصیه می‌کنیم در حین استفاده از سر متمرکز، حتماً سشوار به سمت پایین قرار بگیرد تا موها از بالا به پایین خشک‌شده و حالت بگیرند. در این حالت نباید سشوار بیش‌ازحد به مو نزدیک شده و با آن تماس برقرار کند.

در حین خشک‌کردن مو با سشوار، به کمک یک برس، حالت دلخواه را به موها بدهید و تا قسمت‌ انتهای مو را شانه کنید تا حسابی صاف شود.

  • سشوارهای دارای دیفیوزر

سشوارهای دارای دیفیوزرمنظور از دیفیوزر، یک قسمت دایره‌ای‌مانند است که سر سشوار نصب‌شده و هوای گرم را از داخل این محیط دایره‌ای به موها منتقل می‌کند. از این طریق دمیدن هوا به موها با تمرکز بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه حالت‌دادن قسمت‌های مختلف مو با دقت بیشتری انجام می‌شود.

این قابلیت به افرادی که گیسوان مجعد و موج‌داری دارند کمک می‌کند تا راحت‌تر موهای خود را خشک کرده و حالت‌ دهند. از طرف دیگر، به کمک دیفیوزر می‌توانید حجم موها را نیز بیشتر از چیزی که هست نشان دهید.

دیفیوزر به قسمت جلوی سشوار متصل می‌شود و پس از استفاده به‌راحتی قابل جدا شدن است. در نتیجه تنها زمانی که به آن نیاز دارید می‌توانید از دیفیوزر استفاده کنید.

  • سشوارهای تولیدکننده هوای سرد

خانم‌ها و آقایانی که موهای آنها مجعد و وزدار است با دمیدن هوای سرد سشوار می‌توانند حالت‌پذیری موهای خود را بیشتر کنند. از طرف دیگر هوای سرد به براق‌شدن موها نیز کمک می‌کند.

هوای سرد در سشوار باعث بسته‌شدن لایه بیرونی بافت مو می‌شود. بسته‌شدن این لایه که به آن کوتیکول نیز می‌گویند نرمی و درخشش بیشتر موها را به دنبال دارد.

نکته: پس از اینکه به کمک حرارت گرمِ سشوار، حدود ۸۰ درصد موهای خود را خشک کردید، درجه حرارت سشوار را روی هوای سرد قرار دهید تا موها نرم‌تر شده و حالت آن‌ها ثبات بیشتری پیدا کنند.

  • سشوارهای همراه با شانه

سشوارهایی که به همراه خود شانه‌های مخصوص دارند، فرآیند حالت‌دادن مو را راحت‌تر می‌کنند. این شانه‌ها همانند دیفیوزر و سر متمرکز به قسمت جلو سشوار متصل می‌شوند و خانم‌هایی که موهای آنها بیش‌ازحد فردار و مجعد است می‌توانند به کمک این شانه‌ها حالت‌پذیری مو را بیشتر کرده و فِرهای آن را طبیعی و زیبا جلوه دهند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در زمینه خرید سشوار دارید و نکته‌های مفیدی به نظر شما می‌رسد، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های خود قراردهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 2589بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه