تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست پس از لیزر

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
مراقبت از پوست پس از لیزر

ترمیم ناصافی پوست با لیزر یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازگرداندن شادابی و تازگی به پوست است، در این شیوه نه‌تنها فرآیند تولید کلاژن برای داشتن پوستی سفت و باقوام تقویت می‌شود بلکه ترمیم ناصافی پوست با لیزر باعث پوشش آثار ناشی از جوش و سایر عارضه‌های پوستی نیز خواهد شد.

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا ترمیم ناصافی پوست با لیزر طرفداران زیادی پیدا کند. خوشبختانه پس از ترمیم پوست با لیزر، شاهد آثار جانبی خاصی روی پوست نیستیم و پوست پس از مدتی کاملاً التیام پیدا می‌کند. این فرآیند آثار سایر درمان‌های تهاجمی پوست را به دنبال ندارد اما باز هم نمی‌توان پوستی که به تازگی در معرض لیزر قرار گرفته را به حال خود واگذاشت.

به این ترتیب اگر قصد دارید حال و هوای تازه‌ای به پوست خود بدهید و ناهمواری‌های سطح پوست را با لیزر تحت درمان قرار دهید پیشنهاد می‌‌کنیم ادامه این مطلب را با دقت بخوانید چرا که قصد داریم برای شما بگوییم چگونه می‌توان پس از لیزر از پوست خود مراقبت کنید.

از مرطوب نگه‌داشتن پوست غافل نشوید

مرطوب نگه‌داشتن پوست

در ترمیم ناصافی پوست با لیزر با شیوه‌ای طرف هستیم که عملاً سلول‌های بافت پوست را تازه‌سازی می‌کند و در نتیجه حتماً باید پوستی که تحت این درمان قرار گرفته را مرطوب نگه‌ دارید تا سریع‌تر بازسازی شود.

از طرف دیگر مرطوب نگه‌داشتن پوست جلوی ایجاد زخم‌های پوستی را می‌گیرد و بازه زمانی درمان را کاهش می‌دهد. در نتیجه برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم پس از ترمیم پوست با لیزر روزی ۴ تا ۵ مرتبه قسمتی از پوست که در معرض لیزر قرار گرفته را تمیز کرده و با استفاده از ترکیبات گیاهیِ آبرسان، پوست این ناحیه را مرطوب نگه دارید.

در این فرآیند نباید از کرم‌های غیر گیاهی آبرسان استفاده کنید و در خصوص زمان استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک حتماً با پزشک مشورت نمایید.

از طرفی یک هفته ابتدایی پس از لیزر بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده و سرم‌های ویتامین C است چرا که در این بازه پوست بیشترین توانایی در جذب این محصولات را دارد.

تورم پوست را کاهش دهید

کاهش تورم پوست

به احتمال زیاد پس از ترمیم ناصافی پوست با لیزر شاهد تورم در این نواحی خواهید بود، در نتیجه نگران نباشید و سعی نمایید در حد امکان به کاهش تورم پوست کمک کنید. در این زمینه برای نمونه می‌توان به گذاشتن چند قطعه یخ روی پوست اشاره کرد.

پزشک متخصص پوست نیز ممکن است داروهای حاوی استروئید را برای کاهش تورم پوست تجویز کند. خوابیدن در موقعیتی که سر و صورت در حالتی زاویه‌دار و عمودی قرار دارند می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. برای این کار به جای یک متکا سر خود را روی چندین متکا قرار دهید تا بالا بماند. استفاده از مسکن برای کاهش درد و تورم نیز با تجویز پزشک اشکالی ندارد.

قرمزی یا سیاهی پوست را کاهش دهید

کاهش قرمزی یا سیاهی پوست پس از لیزر

از آنجا که در رفع سطوح برآمده پوست با لیزر، لایه‌ای از پوست برداشته می‌شود، احتمال مشاهده قرمزی پس از این درمان بسیار است، از طرف دیگر تا چند روز صورت پوست می‌اندازد و باید صبر کنید تا پس از توقف پوست‌اندازی صورت، از مواد آرایشی بدون روغن برای کاهش قرمزی یا احیاناً سیاهی پوست صورت کمک بگیرید.

تجربه نشان داده است قرمزی پوست پس از لیزر ممکن است حدود ۲ تا نهایتاً ۳ ماه به طول بیانجامد. در نتیجه در این چند ماه بهتر است از مواد آرایشی طبیعی برای کاهش قرمزی پوست کمک بگیرید.

ازطرف دیگر احتمال دارد افرادی که پوستی تیره‌ دارند با عارضه هایپرپیگمنتاسیون پس از لیزر روبه‌رو شوند، این عارضه خطری ندارد و تنها بخش‌هایی از پوست، تیره‌تر از قسمت‌های دیگر می‌شود. در این شرایط نیز استفاده از کرم‌های سفید‌کننده پوست می‌تواند سطح قسمت‌هایی از پوست که ناهمانگی رنگ دارد را یک‌دست کند.

مواظب نورخورشید باشید

مراقبت از پوست پس از لیزر

پس از ترمیم ناصافی پوست با لیزر باید بیشتر مراقب نور خورشید بود چرا که پوست حساسیت بیشتری دارد. در نتیجه اگر سطح پوست را با ضدآفتاب پوشش ندهید پوست شما به راحتی در معرض نور آفتاب صدمه می‌بیند.

احتمال ایجاد لکه‌های سیاه روی پوست نیز در این شرایط وجود دارد، در نتیجه حتماً باید از کرم‌های ضدآفتابی که پوست را در برابر پرتوهای UVA و UVB محافظت می‌کنند استفاده نمایید. میزان SPF این کرم‌ها باید حتماً بالاتر از ۳۰ باشد.

از آنجا که ضدآفتاب در طول روز از بین می‌رود توصیه می‌کنیم حتماً هر ۲ تا نهایتاً ۳ ساعت پس از استفاده، ضدآفتاب را تجدید کنید. از عینک‌های آفتابی برای محافظت پوست حساس دور چشم کمک بگیرید. پوشیدن کلاه‌های نقاب دار که سایه‌ای برای صورت ایجاد می‌کنند نیز گزینه خوبی برای محافظت پوست حساس شما در برابر نور خورشید به‌حساب می‌آیند.

بهتر است در صورت امکان دو تا سه ماه پس از ترمیم ناصافی پوست با لیزر در ساعت‌های ۱۱ تا ۴ بعد از ظهر که زمین بیشترین تابش را از خورشید دریافت می‌کند از حضور در زیر نور خورشید پرهیز کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست صورتتان را با لیزر ترمیم کرده‌اید و تجربه‌ مفیدی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

منبع: Cadizlaserspa دیدگاه‌ها 8214بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه