تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

میزان اس پی اف ضد آفتاب را بر اساس چه معیاری انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
میزان اس پی اف ضد آفتاب را بر اساس چه معیاری انتخاب کنیم؟

مطالعات نشان داده است که بهترین کرم ضد آفتاب یک عنصر مهم در محافظت در برابر آفتاب‌سوختگی، سرطان پوست، تغییر رنگ و علائم پیری مانند چین و چروک و افتادگی پوست است. حتی اگر در یک روز ابری در فضای باز قدم می‌زنید، از اثرات اشعه ماورا بنفش خورشید دور نیستید. این اشعه‌ها به پوست لطیف شما آسیب می رساند. بنابراین روی آوردن به بهترین کرم ضد آفتاب باید در اولویت شما باشد. حال پرسش این است: میزان اس پی اف کرم ضد آفتاب چقدر باشد؟

اس پی اف چیست؟

اس پی اف چیست؟

قبل از هر چیز اجازه دهید برایتان توضیح دهیم منظور از اس پی اف چیست تا سپس درباره میزان آن در بهترین کرم ضد آفتاب صحبت کنیم. اس پی اف یا همان SPF  مخفف Sun Protection Factor  و به معنای فاکتورهای محافظتی دربرابر خورشد است. به طور خلاصه، عددی که در کنار این عبارت درج می‌شود، میزان محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVB را نشان می‌دهد .چند عامل مختلف در تعیین میزان اس پی اف محصولات ضد آفتاب اثر می‌گذارد. در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

معیار تعیین میزان اس پی اف ضد آفتاب

معیار تعیین میزان اس پی اف ضد آفتاب

حتماً مشتاق هستید که بدانید معیار عیین میزان اس پی اف بهترین کرم ضد آفتا چیست؟ برخی معتقدند که عدد کنار علامت SPF نشان‌دهنده مدت زمانی است که پوست شما در مواجهه با نور خورشید، آفتاب سوخته می‌شود. به عبارت دیگر معتقدند که مثلاً اگر عدد ۱۵ روی محصول درج شده باشد، شما ۱۵ دقیقه پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید، آفتاب‌سوخته می‌شوید. یا اینکه این محصول فقط ۱۵ دقیقه از پوست شما مراقبت می‌کند!

اجازه دهید در همین ابتدای مطلب، به این فرضیه خط بطلان بکشیم. برای تعیین میزان اس پی اف ضد آفتاب باید دو عدد را در هم ضرب کنید. عدد اول مدت زمانی است که شما در برابر نورخورشید قرار می‌گیرید، بدون اینکه پوستتان آفتاب‌سوخته شود. عدد بعدی همان عددی است که روی محصول درج شده. به عبارتی اگر شما پس از ۱۰ دقیقه حضور در فضای باز، آفتاب‌سوخته می‌شوید و از کرم با عدد 15 استفاده کنید، به مدت 150 دقیقه می‌توانید به این محصول اعتماد کنید.

رابطه میزان اس پی اف ضد آفتاب و دفع اشعه‌های مضر

رابطه میزان اس پ ی افو دفعه اشعه

برخی افراد سراغ بهترین ضد آفتاب با اس پی اف 100 می‌روند با این تفکر که از پوست آن‌ها صد دردصد در برابر نور خورشید محافظت کند. این درحالی است که با یک فرضیه اشتباه دیگر مواجه شده‌اند. آنچه در تعیین میزان ای پی اف کرم ضد آفتاب مهم است، میزان اثرپذیری پوست شما از نور خورشید است. بنابراین اگر پوست معمولی دارید و خیلی دیر آفتاب‌سوخته می‌شوید، محصولی با عدد 30 برای شما مناسب است.

در واقع کرم ضد آفتاب با عدد 15 معمولاً 93درصد از پوست شما در برابر اشعه UVB محافظت می‌کند. این میزان محافظت در کرم با عدد 30 به 97درصد، در کرمی با عدد 60 به 98درصد و در محصولی با عدد 100 به 99درصد می‌رسد. با این توضیح خودتان را گول نزنید و در خرید کرم ضد آفتاب، به میزان حساسیت پوست خود توجه کنید.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

فرقی نمیکند که از چه میزان اس پی اف در کرم ضد آفتاب دارید بهره می‌برید. مهم این است که اصول صحیح استفاده از ضد آفتاب را بدانید. با دانستن این اصول، محصول، وقت و هزینه خود را بیهوده هدر نمی‌دهید. به همین مناسبت در ادامه چند اصل مهم را به شما می‌آموزیم:

  • همیشه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خرو ج از منزل، از کرم استفاده کنید. این زمان لازم است تا ترکیبات محصول جذب پوست شما شده و اثر بگذارند.
  • به میزان اس پی اف موجود در کرم پودر یا پنکیک خود اکتفا نکنید. حتماً قبل از زیرسازی آرایشتان، از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر برای شنا در فضای باز یا ورزش می‌روید، کرم ضد آفتاب مخصوص تهیه کنید که در اثر تعریق یا رطوبت از بین نرود.
  • در استفاده از کرم ضد آفتاب خسیس نباشید و به میزان کافی از محصول روی پوست خود پخش کنید. (برای هر 4سانتی‌متر مربع از پوست، حدود 2 میلی‌لیتر ضد آفتاب لازم است و برای کل بدن چیزی معادل یک استکان.)
  • در هنگام استفاده از ضد آفتاب، گردن و پشت گوش خود را فراموش نکنید.
  • یک سال پس از بازکردن درپوش کرم ضد آفتاب، آن را دور بیندازید، حتی اگر میزان زیادی از آن باقی مانده باشد.
  • هنگام خرید کرم ضد آفتاب علاوه بر برند سازنده محصول، به تاریخ انقضا و تاریخ مصرف آن دقت کنید.
  • اگر پوست چرب دارید، از ضد آفتاب ضد آکنه استفاده کنید.
  • افرادی که پوست حساس دارند، بهتر است از ضد آفتاب مینرال استفاده کنند.
  • ضد آفتاب رنگی فقط به جذب اشعه آی آر (IR) کمک می‌کند. برای آرایش حتماً کرم پودر بزنید.
  • حتی در روزهای ابری یا در برف هم از ضد آفتاب استفاده کنید. در این روزها نیز اشعه‌های فرابنفش خورشید وجود دارند.
  • اشعه فرابنفش از شیشه عبور می‌کند؛ بنابراین اگر راننده هستید یا محل کارتان به پنجره نزدیک است، حتماً کرم ضد آفتاب بزنید.
  • مهم‌تر از همه این‌ها اینکه هر 2 ساعت یک‌بار، بهترین کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید. اگر آرایش دارید، از روشی که در مقاله پایان مطلب برایتان آورده‌ایم، برای تمدید ضد آفتاب خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با میزان اس پی اف موجود در کرم ضد آفتاب آشنا شدید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب از برندهای مطرح ایرانی و جهانی، به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه می‌توانید بهترین کالاها را با بهترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا تهیه کنید. محصول انتخابی شما در کمترین زمان ممکن به آدرستان ارسال می‌شود.

منبع: Cleure دیدگاه‌ها 8200بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه