تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده

کسی را سراغ نداریم که از اهمیت استفاده از ضد آفتاب بی‌خبر باشد. با این حال همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، عموماً گفته می‌شود زمان‌هایی که بیرون از منزل هستیم باید حتماً‌ ضد آفتاب بزنیم. به همین دلیل این پرسش پیش می‌آید که تکلیف زمان‌هایی که بیرون از منزل نیستیم چه می‌شود؟ آیا در محیط سرپوشیده هم باید ضد آفتاب بزنیم؟ لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده از آن دسته پرسش‌هایی است که کمتر کسی پاسخی درست و دقیق برای آن دارد. به همین منظور از آنجایی که رسم داریم اطلاعات کاملی درباره رسیدگی به پوست در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در این مطلب با هم دلیل‌های لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده را بررسی می‌کنیم تا تکلیفتان را برای استفاده از ضد آفتاب در شرایط مختلف برای همیشه روشن کنید.

لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده

لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده

پرتوهای گندم‌گون خورشید در کنار اینکه به زمین و ساکنان آن حیات می‌بخشند، آسیب‌هایی را نیز به دنبال دارند. این پرتو‌ها به اندازه‌ای مضر هستند که نباید بیشتر از چند دقیقه بدون محافظ در برابر آن‌ها قرار داشته باشید. مجاورت در برابر پرتوهای خورشید، پیری پوست را به دنبال دارد. به همین دلیل افرادی که مدت زیادی در معرض آفتاب هستند، پوستشان نسبت به دیگران به میزان چشمگیری چروکیده‌تر می‌شود. از طرف دیگر حضور مداوم در زیر نور خورشید احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که با قرار نگرفتن در نور مستقیم خورشید، تمامی این خطرها‌ از بین می‌رود. این باور کاملاً نادرست است. پرتوهای مضر خورشید حتی از بین ابرهای ضخیم عبور می‌کنند و پوست را در معرض خطر قرار می‌دهند.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، حتماً به این نتیجه‌ رسیده‌اید که در روزهای آفتابی و ابری، استفاده از ضد آفتاب در بیرون از منزل ضروری است. با در نظر گرفتن این شرایط پرسشی مطرح می‌شود که تکلیف استفاده از ضد آفتاب در محیط‌های سرپوشیده چیست؟

Special Price ‎243,500 تومان

Regular Price: ‎297,000 تومان

٪18

اجازه دهید شما را از سردرگمی در بیاوریم و یک‌بار برای همیشه پاسخ دقیقی به این پرسش بدهیم. جالب است بدانید حتی در محیط سرپوشیده نیز باید حتماً ضد آفتاب بزنید. جالب‌تر اینکه شیشه‌ پنجر‌‌ه‌های منازل و محل‌های کار جلوی پرتوهای خطرناک UVB را به‌راحتی می‌گیرد. مشکل اینجاست که آسیب نور خورشید فقط به این پرتوها خلاصه نمی‌شود. پرتوهای UVA نیز در نور خورشید وجود دارد. این پرتوها به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند.

Special Price ‎380,600 تومان

Regular Price: ‎507,500 تومان

٪25

نفوذ این پرتوها به گونه‌ای است که اثری مشابه آفتاب‌سوختگی ندارد؛ در نتیجه فردی که در معرض پرتوهای خطرناک UVA قرار گرفته، متوجه آسیب‌های این پرتوها نمی‌شود. اما چشمتان روز بد نبیند، پرتوهای UVA پوست را چروکیده می‌‌کنند. این پرتوها مهم‌ترین دلیل پیری پوست و لکه‌های سیاه به حساب می‌آیند.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب در محیط‌ سرپوشیده

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب در محیط‌ سرپوشیده

برای شما گفتیم که پرتوهای مضر آفتاب از پنجره عبور می‌کند و خودشان را به پوست می‌رسانند. در نتیجه حتی زمانی که در منزل یا محل کار هستید، باز هم باید ضد آفتاب بزنید. اگر در منزل یا محل کار بیشتر نزدیک پنجره هستید، استفاده از ضد آفتاب اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با این حال از آنجایی که پرتوهای مضر خورشید در محیط سرپوشیده ضعیف‌تر هستند، نیازی نیست پوست خود را همانند روزهایی که آفتاب می‌گیرید، از این پرتوها محافظت کنید. خوشبختانه مقدار کمی ضد آفتاب برای محافظت پوست در محیط سرپوشیده کفایت می‌کند.

Special Price ‎269,800 تومان

Regular Price: ‎329,000 تومان

٪18

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم مرطوب کننده‌ای با ترکیبات ضد آفتاب در منزل بزنید. حتماً در جریان هستید که SPF، میزان محافظت پوست در برابر پرتوهای خورشید را در ضد آفتاب‌ها مشخص می‌کند. مرطوب کننده‌‌ای دارای SPF با مقدار ۵۰ برای محافظت پوست در برابر نور خورشید در محیط سرپوشیده کفایت می‌کند. از طرف دیگر اگر قرار است به مدت زیادی در کنار پنجره حضور داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های پوشیده‌ به تن کنید. در غیر این صورت به تمامی قسمت‌های بدن که در معرض نور خورشید قرار دارد، ضد آفتاب بزنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که ضد آفتاب‌ها محافظت‌ متفاوتی از پوست دارد. برای روزهایی که در محیط سرپوشیده حضور ندارید، حتماً‌ ضد آفتابی با مقدار SPF بیشتر استفاده کنید. عبارت Broad Spectrum بر روی ضد آفتاب‌ها از محافظت کامل این محصولات در برابر پرتوهای مضر خورشید حکایت دارد. عمر ترکیبات محافظ ضد آفتاب نهایتاً ۳ تا ۴ ساعت است. در نتیجه اگر مدت زمان زیادی در کنار پنجره حضور دارید، هر چند ساعت یک‌بار ضد آفتاب را تجدید کنید.

Special Price ‎269,500 تومان

Regular Price: ‎299,500 تومان

٪10

سخن پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم، تمامی اطلاعات لازم درباره لزوم استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، پوستتان تمام‌و‌کمال در برابر نور خورشید محافظت شود و هرگز روی عارضه‌های پوستی و چین‌و‌چروک‌ها را نبینید. اگر هم برای مراقبت از پوستتان به بهترین کرم ضد آفتاب نیاز داشتید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات ضد آفتاب برای پوست های مختلف وجود دارد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی برای استفاده از ضد آفتاب در محیط سرپوشیده دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ه‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 792بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه