تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مواد غذایی کم کالری کدامند؟ (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مواد غذایی کم کالری کدامند؟ (قسمت دوم)

در قسمت اول با مواد غذایی کم کالری که خوردن آن‌ها یا به کاهش وزن و یا به ثابت نگه‌داشتن وزن کمک می‌کنند آشنا شدید. در این بخش، به بررسی تعدادی دیگر از این مواد غذایی کم کالری خواهیم پرداخت.

ماهی کاد

ماهی کادماهی کاد در مقایسه با ماهی‌های چرب‌تر اقیانوسی مانند ماهی تن و سالمون، طعم بهتری دارد. و به دلیل آن‌که یک تکه 80 گرمی آن، 75 کالری دارد جزو مواد غذایی کم کالری محسوب می‌شود (به شرط آن‌که به‌صورت کبابی و نه سرخ شده، مصرف شود). ماهی کاد، ویتامین B12، نیاسین، سلنیوم و پروتئین بالایی دارد.

قارچ‌ها

قارچ‌هاانواع مختلفی از قارچ‌ها وجود دارند که از لحاظ ارزش غذایی با هم متفاوتند. برخی مثل قارچ زرد، ویتامین D فراوانی دارند. اما به طور کلی قارچ‌ها منبع غنی ویتامین B، مواد معدنی و فیبر بوده و بسیار کم کالری هستند. یک فنجان قارچ سفید، 44 کالری دارد و می‌توان آن را در سالاد یا بخشی از دستورهای غذایی‌ مختلف استفاده کرد.

میگو

میگومیگو و شاه میگو، سرشار از پروتئین، سلنیوم، نیاسین و B12 هستند. 4 میگوی بزرگ پخته شده در حد 26 کالری دارد که غذایی بسیار کم کالری محسوب می‌شود. میگو پخته و سرد را می‌توان به سالاد اضافه کرد یا به‌صورت پیش‌غذا با سس میل نمود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگیگوجه فرنگی حاوی ویتامین A و C بالا، بسیاری از ویتامین‌های B، مواد معدنی و فیبر است. به‌طور خلاصه، در میان طرفداران رژیم‌های لاغری از محبوبیت بالایی برخوردار است. یک گوجه فرنگی، حدود 35 کالری دارد. می‌توانید آن را خرد کرده و به سالاد و ساندویچ اضافه کنید یا به صورت میان‌وعده ازگوجه‌ فرنگی‌های مینیاتوری استفاده کنید. هر 5 گوجه مینیاتوری، 20 کالری دارد.

کدو سبز

کدو سبزکدو سبز را می‌توانید برای میان‌وعده یا پیش غذا به صورت خام مصرف کنید یا برای یک غذای فرعی کم کالری با روغن زیتون سرخ نمایید. یک فنجان کدو سبز خرد شده 20 کالری دارد.

کرفس

کرفسچند شاخه کرفس، افزودنی خوبی برای یک بشقاب از سبزیجات است و هم‌چنین مخلوط کردن آن با کره بادام زمینی، یک میان‌وعده عالی‌ از آن می سازد. کرفس منبع عالی فیبر، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C است. یک ساقه بلند کرفس، 10 کالری و یک فنجان خرد شده آن، 16 کالری دارد.

تربچه

تربچهتربچه طعمی تند دارد و می‌تواند بخش ترد سالاد را تشکیل دهد. هم‌چنین می‌توان آن را با بشقاب سبزیجات یا هوموس (یا به املای عربی حمص، که نوعی خوراک لبنانی است) میل کرد. تربچه منبع خوبی از مواد معدنی مانند روی و پتاسیم است. تربچه به شکل حیرت‌آوری کم کالری است. هر تربچه، حاوی یک کالری است.

توت فرنگی

توت فرنگیوقتی توت فرنگی دارید چه نیازی به دسرهای پر از شکر هست؟ توت فرنگی، سرشار از ویتامین C، فیبر و پتاسیم بوده و میوه محبوب طرفداران رژیم لاغری است. یک فنجان توت فرنگی خرد شده، 53 کالری دارد. توت فرنگی را می‌توانید یا به تنهایی بعد از شام و یا با مخلوطی از جو دوسر و ماست کم چرب به عنوان شام میل کنید.

بلوبری

بلوبریبلوبری آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی دارد. یک فنجان بلوبری 84 کالری دارد. می‌توانید آن‌را به عنوان دسری کم کالری یا همراه با اسموتی میل کنید.

نارنگی

نارنگینارنگی یکی از مرکبات خوشمزه با پوستی نازک است. حاوی ویتامین C، پتاسیم، فیبر زیاد و کالری کم است. هر نارنگی کوچک، 35 کالری دارد. میان‌وعده خوبی برای عصرانه و هم‌چنین همراه خوبی برای صبحانه است.

هندوانه

هندوانههندوانه بسیار شیرین و نیروبخش بوده و منبع غنی ویتامین A و C و هم‌چنین پتاسیم است و کالری کمی دارد. یک فنجان هندوانه خرد شده، 46 کالری دارد و عصرانه‌ای مناسب یا دسر خوبی برای شام است.

منبع: Verywell دیدگاه‌ها 7456بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه