تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

آیا موهای خود را با شامپوی مناسب می‌شویید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
آیا موهای خود را با شامپوی مناسب می‌شویید؟

آیا در شستشوی موهای خود مشکل دارید؟ نه تنها درباره مقدار مصرف شامپو نظرات متفاوتی وجود دارد، بلکه تنوع شامپوهای موجود باعث سردرگمی می‌شود. به منظور سهولت در شستشوی موهای خود، به موارد زیر توجه کنید:

موهای صاف:

شامپو مناسب موهای صافبه گفته متخصصین زیبایی، افراد با موهای صاف باید استحمام روزانه داشته باشند تا مانع از چرب شدن موها شوند. با این حال، شستشوی روزانه و بیشتر از نیاز نیز منجر به چرب شدن پوست سر می‌شود؛ بنابراین راهکار مناسب برای این نوع مو، شستشوی روز در میان آن‌ها و استفاده از شامپو مخصوص موهای خشک است. اگر نگران صاف شدن موهای خود هستید، بهتر است از محصولات مخصوص موهای نرم استفاده کنید. نکته‌ای که همواره باید به آن توجه کنید اجتناب از مصرف مواد حاوی سیلیکون (محصولات جلوگیری از موخوره، صاف‌کننده‌ها و براق‌کننده‌ها) است زیرا این مواد باعث صاف شدن بیشتر و از بین رفتن حالت طبیعی موها می‌شوند.

موهای فردار طبیعی:

شامپو مناسب موهای فردار طبیعیموهای فردار معمولا خشک به نظر می‌رسند و اگر آن‌ها را رنگ کرده باشید این مساله دو چندان می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود این نوع مو را تنها دو بار در هفته بشویید. نکته کلیدی در این زمینه استفاده از اسپری‌های نرم‌کننده یا طرا‌وت‌بخش است که زیبایی خاصی به موهای شما می‌دهد. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای فردار باعث درخشش و طراوت موها می‌شود، زیرا مواد مرطوب کننده این شامپوها بیش از سایرین است و فرایند آبرسانی به موها بهتر انجام می‌شود.

موهای مجعد:

شامپو مناسب موهای مجعدآیا موهایی مجعد دارید؟ این نوع مو تنها باید یک بار در هفته شسته شود تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود. افرادی که بیرون از منزل فعالیت دارند و می‌خواهند موهای تمیز داشته باشند، باید موهای خود را تنها با آب بشویند و مقداری نرم‌کننده استفاده کنند. استفاده از نرم کننده باعث می‌شود موهای شما در طول هفته شکل طبیعی خود را حفظ کنند و به علاوه فر طبیعی موهای شما حفظ شده و زیبا و خوش‌حالت باقی می‌مانند.

موهای اکستنشن شده:

شامپو مناسب موهای اکستنشن شدهمشکل اصلی بانوان با این نوع مو این است که عرق‌ کردن یا چرب شدن مو باعث جدا شدن اکستنشن از سر می‌شود؛ بنابراین باید موهای خود را هر روز، یا یک روز در میان بشویید. اکستنشن را نیز با شامپو بشویید تا چربی آنها پاک شود. حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید، زیرا شامپوهای معمولی حاوی سیلیکون هستند و باعث جدا شدن اکستنشن از سر می‌شوند.

موهای رنگ شده:

شامپو مناسب موهای رنگ شدهنگهداری از این مدل مو دشوار است زیرا رنگ به سرعت پاک می‌شود، حتی آب نیز رنگ موهای شما را پاک می‌کند؛ بنابراین موهای خود را باید حداکثر سه بار در هفته بشویید. بهتر است از ماسک مو نیز استفاده کنید زیرا نقش حفاظتی برای موها ایفا می‌کند. حتما از محصولات بدون سولفات استفاده کنید زیرا سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و پاک شدن رنگدانه‌ها می‌شود.

موهای معمولی:

شامپو مناسب موهای معمولیبسیاری از شرکت‌ها شامپوهای مخصوص موهای طبیعی عرضه می‌کنند، اما این به چه معناست؟ این نوع مو، اغلب با عنوان موهای «بشور و برو» شناخته می‌شود زیرا نگرانی خاصی درباره این موها وجود ندارد؛ بنابراین تمامی موارد بالا را می‌توانید با توجه به نوع موی مورد نظر امتحان کنید یا حتی می‌توانید هرکدام از این موارد را با دیگری ترکیب کنید. سعی کنید هر دو یا سه روز یک بار موهای خود را بشویید تا حالت طبیعی آن‌ها حفظ شود.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 7634بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه